خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مداحان در اشعار خود از سیاه‌نمایی دوری کنند»

حجت‌الاسلام ماندگاری، در جمع شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع)، گفت: بزرگ کردن مشکلات جامعه آب به آسیاب ریختن دشمن است و این کار باعث جدایی دین از انقلاب می‌شود، لذا مشکلات جامعه باید در کنار دستاوردها مطرح شود. گاهی اوقات وقتی ما می‌خواهیم دردی را در نظام بگوییم، کمی شورش را در می‌آوریم و لذا در اشعار خود باید مراقب باشیم از سیاه‌نمایی دوری کنیم.

به‌گزارش ایسنا مدیر موسسه روایت سیره شهدا شامگاه ۱۲ بهمن ماه در مراسم شب شعر فجر فاطمی که در حسینیه امام خامنه‌ای اداره کل اوقاف و امور خیریه مشهد در جمع شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت توجه به برگزاری مراسم روضه اهل‌بیت(ع) و مداحان و سخنرانان آن، اظهار کرد: هشدار برای روضه‌خوانان و مداحان که توفیق کار برای اهل‌بیت(ع) را دارند این است که چون موثر هستید خواص هستید و چون خواص هستید مورد توجه دشمن هستید، لذا دشمن برای اینکه عوام را تحت تاثیر قرار دهد در صدد است تا در ابتدا روی خواص تاثیرگذارد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که شما را بی‌تفاوت کند و می‌خواهد تلقین کند که تنها از امام حسین(ع) و یزید دیروز بگویید و به امام حسین(ع) و یزید امروز کاری نداشته باشید.

ماندگاری تصریح کرد: اگر پس از رحلت نبی مکرم اسلام دستان علی(ع) را بستند در حقیقت دهان خواص را بستند. اگر با فاطمه زهرا(س) آنگونه رفتار کردند در واقع قصدشان بستن دهان خواص بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با بستن دهان خواص آنان را بی‌تفاوت و در نتیجه منزوی کند و شما به عنوان شاعران، مداحان و روضه‌خوانان اهل‌بیت(ع) منظور نظر دشمنان هستید تا با منزوی کردن شما به مقصود خود برسند؛ چراکه نتیجه منزوی شدن خواص عافیت‌طلبی آنان است.

این سخنران رسانه ملی با بیان اینکه «جدایی دین از سیاست با بی‌تفاوتی خواص اتفاق می‌افتد»، افزود: بزرگ کردن مشکلات جامعه آب به آسیاب ریختن دشمن است و این کار باعث جدایی دین از انقلاب می‌شود، لذا مشکلات جامعه باید در کنار دستاوردها مطرح شود. گاهی اوقات وقتی ما می‌خواهیم دردی را در نظام بگوییم، کمی شورش را در می‌آوریم و لذا در اشعار خود باید مراقب باشیم از سیاه‌نمایی دوری کنیم.

وی بیان کرد: مردم این روزها مشکلاتی دارند، اما مشکل اصلی آنان با انقلاب و دین نیست، لذا باید مراقب باشیم رابطه مردم با انقلاب را زاویه‌دار نکنیم.

ماندگاری با اشاره به اینکه «دشمن در زمان اهل بیت(ع) نیز به دنبال خواص بود»، خاطرنشان کرد: این روزها نیز خواص منبری‌ها و شما ذاکران و مداحان و شاعران اهل‌بیت(ع) هستید. نشانه بی‌تفاوت شدن خواص این است که مشکلات را بزرگ می‌بینند و لذا با این بزرگ‌نمایی باعث می‌شوند دین از سیاست جدا جلوه داده شود این در حالی است که اساس انقلاب ما دیانت عین سیاست است.

وی ادامه داد: اگر مدیر نالایق داریم تعدادش حداقل است. اگر اختلاس داریم آمارش حداقل است. اگر مشکلات داریم نسبت به خیلی از کشورها حداقل است. اگر دزدی ۲۰ درصد است تصور و احساس مردم این است که ۸۰ درصد مسولان دزد هستند. اگر فقر داریم احساس فقر مردم از آمار واقعی آن بیشتر است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: در مجموع اگر نگاه کنیم در واقع دستاوردهای این مملکت بیشتر است در موضوعات زیادی جزء کشورهای برتر هستیم و در حال حاضر نیز جزء هفت کشور موفق در تولید واکسن کرونا هستیم. این‌ها به برکت اهل بیت(ع) است. این‌ها را باید گفت تا مردم دلگرم باشند باید به مردم امید بدهیم.

وی اضافه کرد: دشمن هرکاری از دستش برآید انجام می‌هد تا مردم ما را ناامید کند. شما به عنوان خواص هم هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا مردم امیدشان بیشتر شود و دلشان گرم شود تا در انتخابات ۱۴۰۰ با امید شرکت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا