خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه آمریکا: در روابط با عربستان بازنگری می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کشتن خاشقجی اقدام شنیعی علیه یک خبرنگار مقیم آمریکا بود. واشنگتن در روابط با عربستان برای تضمین هماهنگی آن با منافع و اصول آمریکا بازنگری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی نیوز اظهار کرد: اشتباه بزرگی است که اگر روسیه تصور کند این مساله به ما ارتباطی دارد. این مشکل به دولت و ناامیدی مردم روسیه از فساد و استبداد مربوط می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به نظرم آنها باید به دنبال دلیل در داخل بگردند نه در خارج.

پیشتر روسیه از مقامات دولت آمریکا خواسته بود دست از مداخله در امور داخلی مسکو بردارند.

این موضع‌گیری وزارت خارجه روسیه بعد از توییت بلینکن بود که گفته‌ بود، آمریکا استفاده مقامات روسیه از شیوه‌های خشن علیه تظاهرکنندگان روس و خبرنگاران در دومین هفته متوالی را محکوم می‌کند.

بلینکن همچنین درباره روابط با عربستان و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید ، مرگ خاشقجی را عملی شنیع توصیف کرد.

او به این شبکه آمریکایی گفت، کشتن خاشقجی اقدام شنیعی علیه یک خبرنگار مقیم آمریکا بود. واشنگتن در روابط با عربستان برای تضمین هماهنگی آن با منافع و اصول آمریکا بازنگری خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا محکوم کردن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) معتقد است او آمر قتل خاشقجی بوده را رد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد: آمریکا رویکرد خود را در تعامل با کره شمالی تغییر داده و موضع قاطعانه‌تری لحاظ خواهد کرد.

بلینکن تصریح کرد: طرف آمریکایی در امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی با هماهنگی هم‌پیمانان بازنگری خواهد کرد.

به گفته بلینکن، حل و فصل نزاع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هدفی اساسی در مسیر روند سیاسی جدید خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا