خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رامبد جوان» در باتلاق گیر کرد

«رامبد جوان» زمانی گفته بود «99 درصد چیزهایی که درباره من می‌گویند دروغ است1». حالا به نظر می رسد با دروغ های پی در پی این روزها درباره ی توییتش در حال جبران آن 99 درصد است.

به گزارش انصاف نیوز، این مجری موفق برنامه ی شاد «خندوانه» پس از اظهارات حجت الاسلام احمد خاتمی درباره ی خنده ی زنان در این برنامه، جمله ای را توییت کرد و ساعاتی پس از آن در اینستاگرام خود، داشتن توییتر را تکذیب کرد و حالا یک روز پس از آن، می گوید آن توییت واقعی نبود، فوتوشاپ بوده ولی می پذیرد که دروغ درباره ی نداشتن توییتر اشتباه بوده است.

اظهارات اخیر او در قالب 4 ویدیوی کوتاه بر روی اینستاگرام منتشر شده که در آن می گوید:

«توییتی که دیشب اعلام شد که من نوشتم … اصلا فوتوشاپ بود! برای همین دوستان گفتند که این توییتر پردردسر شده و آدمها جعلی به اسم من فوتوشاپ می کنند، کلا بگوییم نداشتیم. اما چرا، توییتر داشتم. فقط برای این که از این دردسرها دور بشویم اعلام کردیم، و این اشتباه محاسباتی بود که دوستان من و ادمین کردند، اما از این به بعد [توییت] دارم.

این موضوعی که آیت الله خاتمی گفته بودند، اصلا من برنامه ساز موظف به پاسخگویی نیستم، پس تکلیف روشن است که حالا بخواهم بترسم از جواب دادن یا ندادن، پس اصلا من به فکرم نرسیده بود که جواب بدهم. اگه قرار باشه پاسخ این موضوع داده شود قطعا مسوولان ارشد سازمان صداوسیما خواهند داد و ربطی به من برنامه ساز ندارد. پس اینها بازی و شیطنتی بود که اتفاق افتاده بود و ربطی به من نداشت».

چهار نکته:

اما نکته ی اول این است که آن توییت او را بسیاری از کاربران توییتر دیده اند و تکذیب آن مورد اعتراض آنها قرار گرفته است.

نکته ی دوم این است که اگر به فرض آن توییت فوتوشاپ بود، چرا به جای انکار داشتن توییتر در اطلاعیه ی اول به این مساله اشاره نشده بود؟

نکته ی سوم این که با توجه به بی صداقتی رامبد جوان در پذیرش مسوولیت توییتر خود به حسن اعتماد لطمه زده است. او حتی برای باورپذیر کردن ادعای نداشتن توییتر، نوشته ی چند ماه پیش در اینستاگرامش را پاک کرده بود که در آن نوشته بود: «سلام رفقا، خوشحال میشم در کنار اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام؛ در توییتر هم اکانت رسمی من را دنبال کنید». مچ او با کشف اسناد این حذف به سادگی گرفته شد.

نکته ی چهارم این که به نظر می رسد این عقب نشینی به خاطر فشار کاربران در شبکه های اجتماعی است که تعدادی از آنها در پی می آید:

چند واکنش در توییتر:

علیرضا: آقای جوان بسیار متاسف شدم از این کارتون، دم عادل فردوسی پور گرم که لااقل رو حرفش ایستادگی میکنه.

امین: من از یوسف صیادی بیشتر انتظار دارم تا رامبد جوان، چرا فکر میکنین باید نزنه زیر حرفش و موقعیت و محبوبیتش رو به خطر بندازه؟

مش نیچه: بدجوری نبود مرد که سر حرفش وایسه حس میشه #رامبد-جوان

سعید: به نظرم آدم یا حرفی رو نمیزنه یا اگه میزنه پاش وایمیسته جناب رامبد جوان عزیز

بینگلی: #رامبدجوان مثل يه ادمي شده كه تو يه باتلاق گير كرده ولي هي داره تلاش ميكنه دربياد اما بيشتر فرو ميره

عنیمال: رامبد اینجا توئیتره لعنتی شوخی نیستش :)) اینجا دست به مهره حرکته. واسه ما توئیت پاک می‌کنی؟ :))

ال دنگ: این توییتر چیز پر دردسریه، لطفا سلبریتیای با اشتباه محاسباتی توش عضو نشن. مرسی. اَه

آزاده: شما آزادی بیان داری؟ نه فتوشاپ ۲۰۱۶ دارم! | شامپو فوتوشاپ پرژک، مخصوص موهای جوان!

حمید: من چون فتوشاپ بلد نيستم توييتام در حد پِينت خود ويندوزه

امیروفسکی: یکی به رامبد جوان بگه اون «رفقا و ادمین پیج اینستاگرام» که بهت گفتن بگو: «ما اصن [توییتر] نداریم» خاله‌خرسه رو روسفید کردن با این مشورتاشون!

تیامین: آزادی بیان اینجا در این حده که اگه یه حرفی زدی تا 24 ساعت اجازه داری تکذیبش کنی. خوب همینم خوبه باید بریم شکرگزار باشیم.

ماری آنتوانِت: در ژورناليزم تكنيكى هست كه شما در رسانه‌تون حرفى مى‌زنيد و بعد تكذيب مى‌كنيد. اين سبب اثرگذارى در عين كى بود كى بود من نبودم مى‌شه. این همون عکسی بود که رامبد جوان موقع اومدن به توییتر گذاشته بود صفحه ی اینستاگرامش.

ماه بانو: گل من همش نزن بیشتر بوش بلند میشه!

محسن: عجب داستانی شد این قضیه ی رامبد جوان. جدا از تمام جنجالا این سلبریتیا هرکدوم یه ادمین هم استخدام می‌کنن، قدیما هرکدوم یه نوچه آفتابه به دس داشتن.

توضیح وحید آنلاین:

رامبد جوان در واکنش به توییت‌های دیشب ۴ تا ویدیو در اینستاگرام منتشر کرده:

[با توجه به تجربه ی قبلی،] این بار هفت هشت ساعت صبر کردم. توییت حسابی لایک و ریتوییت شد و پاک هم نشد. بعدش بازتاب دادم. با نشون دادن تعداد لایک و ریتوییت و تاریخ و ساعت.

ولی بعدش اکانت رو دی‌اکتیو کرد و منکر داشتن حساب در توییتر شد. حسابی که خودش در همون اکانت اینستاگرام معرفی کرده بود.

دلیل کارش برای من و خیلی‌های دیگه کاملا قابل درک بود. به همون دلیل هم توییت تلویحی و کاملا قابل تکذیبی که می‌خواست درباره امید کوکبی به‌نظر بیاد رو بازتاب نداده بودم که باعث انکار نشم.

ولی همونجور که خودش در ویدیوی اول گفت اشتباه محاسباتی بدی بود چون نمیشه انقدر راحت به مردم دروغ گفت و توقع داشت بهشون برنخوره.

کاربران توییتر هم با ستاره‌ها مثل «هوادار» در اینستاگرام برخورد نمی‌کنند و متاسفانه ایشون هم برخلاف شعارهایی که میده بارها نشون داده که شعور زیادی برای مخاطب قائل نیست.

اسکرین‌شات معرفی توییتر در اینستاگرام هم قبلا منتشر شد و کلی توییت دیگر.

حالا از انکار داشتن حساب توییتر عقب نشست ولی در همون ویدیوی اول (ویدیوی پایین پست) دروغ دیگری گفت که من رو متهم می‌کنه.

گفت اون توییتی که به اسم من منتشر شده فتوشاپی بوده و از اونجایی که در توییتر آدم‌ها میایند جعلی این کارها رو می‌کنند ادمین من گفت بیا بگیم اصلا توییتر نداریم!
وقتی در همون حساب اینستاگرام که اکانت توییتر رو به مخاطبانش معرفی کرده بود به راحتی گفت حسابی در توییتر ندارم، طبیعیه اینکه چند هزار نفر هم اون توییت رو قبل از پاک شدن دیدند براش اهمیتی نداشتند که مانع این ادعای جدید بشه.
لابد باز هم با این تصور که این یکی دیگه قابل اثبات نیست.
تنها تصویری که همراه خبر تکذیب رامبد جوان در رسانه‌ها منتشر شده همون اسکرین‌شاتیه که من گرفته بودم.
در اون تصویر اندازه ی عکس، نوع و اندازه ی فونت، محو بودن عکس لایک‌زنندگان و… طوری نیست که کاربران در خود توییتر می‌بینند.
و احتمالا به همین دلیل هم این دروغ رو باورپذیر دیدند.
ثابت کردن اینکه اون توییت در اون اکانت منتشر شده بود که کاری نداره ولی اهمیتی هم نداره.
برای من این مهمه که بگم اون تصویر جعلی نبود و من ننشستم از خودم یک چیزی بسازم که به دروغ بگم یکی یک جایی یک حرفی زده که نزده.
اون تفاوت‌ها به‌خاطر استایلیه که برای مرورگرم نوشتم تا در مواقعی که لازم دارم توییتر رو اون شکلی ببینم. با عکس و متن بزرگ و عرض کم.
در اسکرین‌شات‌های قبلی که در این کانال منتشر شده هم میشه دید».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا