خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ویزای کارآفرینی فرانسه

حمزه غالبی در یادداشتی با عنوان «ویزای کارآفرینی فرانسه» در وبسایت ویرگول نوشت:

مقدمه:
اخیرا تعداد کسانی که از من در مورد مهاجرت به فرانسه به عنوان کارآفرین سوال می پرسند زیاد شده است. برای تکرار جلوگیری از تکرار مدام بخشی از موارد رو در این متن توضیح خواهم داد. این متن را هم به فراخور سوالها و بازخوردها تکمیل خواهم کرد.

مهاجرت:
مهاجرت یک تصمیم بسایر بزرگ و سخت است. چرا؟

جابجا شدن به یک کشور دیگر که شرایط اقتصادی بهتری دارد الزاما شما را در یک شرایط اقتصادی بهتر قرار نمی دهد. دسترسی به فرصت های موجود در یک کشورتا حد زیادی تابع روابط و طبقه اجتماعی و اقتصادی است. با مهاجرت شما معمولا تمام شبکه اجتماعی حامی خودتان را از دست می دهید.

فراموش نکنید ساخت یک زندگی از صفر از ساختن یک کسب و کار بسیار سخت تر است در نتیجه اگر دنبال راه میانبور هستید و به مهاجرت از طریق ویزای استارت آپی به دید آن میانبر نگاه می کنید به هیچ وجه این مسیر را به شما توصیه نمی کنم!

پیش نیاز:
برای موفقیت در پروسه مهاجرت نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و موثر هستید. «برم اونجا بقیه اش و یک کاریش می کنم» زندگی شما را به باد خواهد داد. چه چیزی را باید از قبل آماده کنید؟ تکلیف سه چیز را باید پیش از مهاجرت مشخص کرده باشید.

۱ – برای چند سال اول باید منابع مالی پیش بینی کرده باشید. این منابع می تواند شامل مبلغ بورس تحصیلی،حقوق کاری که از قبل قراردادش را نهایی کرده اید یا احیانا سرمایه گذاری و پس انداز خودتان باشد. بدون پیش بینی منابع مالی و با همان جمله معروف که حالا بعد یک کاریش می کنیم زندگی تان را به باد ندهید.

۲- برنامه دقیقی برای زندگی داشته باشید که شما رو به جایی برساند که زندگی درخور امکانش باشد. پروژه می تواند تحصیل در دانشگاهای عالی در سطح جهان باشد یا توسعه کسب و کار. اما حالا یک پذیرش دانشجویی از یک دانشگاه متوسط بگیریم یا ویزای استارت اپی جور تا ببینیم بعدش چه می شود فقط چند سال عمر و سرمایه تان را به باد می دهد و بعد از چند سال می رسید همین جایی که الان هستید.

۳- به هرکشوری مهاجرت می کنید باید زبانش مردم را تا حد خوبی قبل مهاجرت بلد باشید. هیچی چیز به اندازه این افسانه که “برو تو محیط یاد می گیری” به افراد خسارت نزده است. باید وقت و انرژی مناسبی بگذارید کنید تا زبان را تا حد خوبی یاد بگیرید. مخصوصا اگر دنبال توسعه کسب و کار هستید باید بتوانید با افراد مذاکره کنید، قرارداد ببندید، سخرانی کنید تیم اداره کنید و محتوا تولید کنید!

با سطح زبانی متوسط در هیچ کدام موفق نخواهید بود. اگر به کشور غیر انگلیسی زبان می روید باید زبان آنها را هم علاوه بر زبان انگلیسی یاد بگیرید. هیچ راه دومی هم وجود ندارد.

مهاجرت به عنوان کارآفرین:
کشورهای مختلف برنامه های متفاوتی برای جذب استعداد های کشورهای دیگر دارند. یکی از استعداد های که در چند سال گذشته در فهرست اولویت های اکثرکشورهای توسعه یافته است کسانی است که توانایی راه اندازی کسب و کارهای نو آورانه دارند. اگر تجربه کارآفرینی و پروژه مرتبط دارید این راه برای شما مناسب است اما تاکید می کنم وقتی مهاجرات و پروژه راه انداختن یا توسعه کسب و کار بهم گره می خورد یعنی سنگینی کار چند برابر می شود. اما نکته مهم این است که اگر بتوانید از پس سختی توسعه کسب و کار در یک کشور دیگر بربیاید خود به خود پروژه مهاجرتتان نه فقط از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی و فردی هم موفق بود است.

ویزای مخصوص کارآفرینی
فرانسه کارافرینان و صاحبان پروژه های نوآورانه را جزو استعداد های دارای اولویت جذب، می داند. حالا چطور پروژه های نوآورآنه را تشخیص می دهد؟ دولت فهرستی از مراکز رشد و شتابدهند معرفی کرده است که می توانید از اینجا فهرست آن ها را ببینید. هرکدام فرانید پذیرش متفاوتی دارد اما به صورت کلی معمولا یک فورمی کلی در مورد پروژه از شما می پرسند به اضافه چند سند جانبی مثل روزمه هم بنیانگذارن پروژه، بیزنین پلان و پیچ دک. معمولا اگر پروژه ها حداقل های لازم را داشته باشند یک جلسه مصاحبه برگزار می شود تا همینها را ارزیابی کنند. نکته این است که مراکز رشد و شتاب دهند پروژه های کلاسیک را پذیرش نمی کند. البته نوآوری لازم نیست هم حتما تکنلوژیک باشد و می تواند در مثلا در بیزینس مدل باشد اما پروژه های که سهم نوآوری تکلنولوژیک داشته باشند فرایندها را راحت تر طی می کنند.

بعد از پذیرش از یک مرکز رشد و یا شتاب دهند خود این مراکز شما را برای برنامه لا فرنچ تک معرفی می کنند. که این فرایند حدود سه تا چهار هفته طول می کشد .

وقتی گواهی نامه فرنچ تک را دریافت کردید برای ویزا با سفارت فرانسه در ایران تماس می گیرید و مانند هر ویزای دیگر فرانید راه طی می کنید و قاعدتا ویزایتان را در بعد از چهارهفته دریافت می کنید.

منابع دیگر:
اگر نیازمند اطلاعات دقیق تر و کاربری تر هستید می توانید هم اینجا کامنت بگذارید تا به مرور توضیحات بیشتری به این متن اضافه کنم. همچنین پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر در وبینار «استارتاپ ویزا: مسیر، هدف و حقایق» که به صورت آنلاین برگزار می شود شرکت کنید.

سایت رسمی دولت فرانسه برای این برنامه ها خیلی واضح و ساده فرایند کار را توضیح داده است.

فهرست مراکز رشد و شتابدهنده معتبر فرانسوی:
104factory – Paris

Airbus BizLab – Toulouse

APUI – Lille-Douai

Arts et Métiers Accélération – Paris

Belle de Mai – Marseille

Bond’Innov – Paris

BoostInLyon – Lyon

Centrale Supelec – Saclay

Creative Valley – Paris

Ekito – Toulouse (closed)

ESSEC Ventures – Paris

Eurasanté – Lille

EuraTechnologies – Lille

Fast Forward Normandie – Normandy

Founders Program Station F – Paris

French Tech Rennes Saint-Malo – Rennes

Genopole – Paris

Héméra – Bordeaux

Imagination Machine – Nantes

Impulse Partners – Paris

IMT Atlantique – Rennes, Brest and Nantes

Incoplex – Paris

IncubAlliance – Saclay

Incubateur HEC – Paris

Incubateur Paca-Est – French Riviera

iPEPS-ICM – Paris

La CEEI Synergie – Metz

La Paillasse – Paris

Le Tarmac – Grenoble

Le Village by CA – everywhere

Montpellier BIC – Montpellier

Naver – Paris

NUMA Montpellier & Toulouse

OuiCrea – Paris

PFactory – Marseille

Paris&Co – Paris

Plaine Images – Lille

Savoie Technolac – Grenoble

Schoolab – Paris

SEMIA – Metz

ShakeUp Factory – Paris

Starburst – Paris

Technowest – Bordeaux

Techstars – Paris

The Camp – Le Village by CAAP – Aix en Provence

The Connected Camp – Toulouse

Ubisoft – Paris

Unitec – Bordeaux

Usine IO – Paris

Willa by Paris Pionnières – Paris

X-UP – Saclay

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خواهش میکنم اینو به آقای غالبی برسانید. جناب غالبی مستند اوین پاریس رو دیدم و توش گفتی ایران امنیت داره… عزیز جان بعنوان کسی که تجربه کرده ام میگم . خیلی خامی .یه سر بزن به اصفهان به پایین بهت بگم امنیت چیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا