خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح وزیر درباره تبدیل وضعیت و استخدام ۳۰هزار نفر در آموزش‌وپرورش

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جزئیات تبدیل وضعیت و استخدام ۳۰ هزار نفر در این وزارتخانه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه بر اساس قانون تبدیل وضعیت، وزارت آموزش و پرورش موظف شده بود که ۸۸ هزار نفر از آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، حق التدریسی ها و مربیان پیش دبستانی را که تا قبل از سال ۹۱ و ۹۲ همکاری شان را آغاز کرده بودند را به استخدام در بیاورد افزود: چند شرط وجود داشت که یکی از آنها جذب با توجه به میزان ردیف تخصیصی و اعتبار بودجه بود. موظف هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه این ۸۸ هزار نفر را استخدام کنیم. این افراد باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و پس از موفقیت به استخدام نایل شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر را در سال ۹۸ شناسایی کردیم و سهمیه ها را به استان ها و شهرستان ها اختصاص دادیم و همه افراد را به دانشگاه فرهنگیان جهت طی دوره یک ساله معرفی کردیم گفت: روز گذشته نیز ۳۰ هزار ردیف جذب دیگر گرفتیم که به تناسب سابقه و امتیاز این ها هم بین استان ها و شهرستان ها توزیع خواهد شد و بلافاصله دوره آموزشی یک ساله شان در دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر دیگر  باقی می ماند که در تلاشیم برای آن ها هم ردیف استخدامی بگیریم، زیرا باید تا آخر سال آینده تمام این افراد را استخدام کنیم. نکته مهم این است که همه این ۸۸ هزار نفر قطعا استخدام خواهند شد، زیرا قانون تعهد ایجاد کرده و ما ملزم به اجرای قانون هستیم. هنوز تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده و امید است در سال آینده همه این افراد را تعیین تکلیف کرده باشیم.

وی درباره اینکه این امتیازات شامل چه مواردی بوده است؟ گفت: آموزشیاران و معلمان حق التدریس از نظر میزان سابقه ای که در آموزش و پرورش دارند، میزان فعالیتی که کرده اند و مدرک تحصیلی امتیازات متفاوتی را کسب می کنند و به ترتیب از بالاترین امتیاز مرتب می شوند تا پایین ترین امتیازات و آنها که بالاترین امتیازها را داشته باشند جذب می شوند. مراقبت می کنیم حقوق همکاران به طور کامل رعایت شود.

وی در گفت وگویی با شبکه خبر سیما، در پاسخ به اینکه ۲۵ هزار نفر مرحله اول در چه وضعیتی قرار دارند؟ گفت: کسانی که در سال ۹۸ معرفی شده اند به دلیل اینکه مشکلاتی در قانون پیش آمد و اصلاحاتی پیش بینی شد و برای شورای نگهبان رفت تا تایید شود، لذا مراحل انجام قطعیت قانون طول کشید؛ علاوه بر این موظف بودیم از این جمعیت، از آموزشیاران آزمون بگیریم که به علت کرونا با تاخیر برگزار شد. عملا این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و اکنون در بهمن ماه به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره یک ساله معرفی شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چندین سال است که نیروهای پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت نشده
    آموزش و پرورش اول تکلیف آنها را مشخص کند بعدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا