خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ بعیدی‌نژاد به انتقاد از سیاسی شدن واکسن کرونا

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن گفت: اولین محموله واکسن کرونا قرار است فردا از روسیه وارد شود؛ این در حالی است که کمتر کشوری اینقدر تنوع خرید داشته است.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در پاسخ به یکی از کاربران صفحه اینستاگرام خود مبنی بر اینکه مسئولان در کشور اجماع کنند تا از کشورهای تولیدکننده واکسن معتبر، ورود واکسن سرعت بگیرد،اما به نظر اختلافاتی هنوز در این رابطه وجود دارد، گفت: جهت اطمینان خاطر شما از چند مسیر واکسن خریداری شده است. اولین محموله قرار است فردا از روسیه وارد شود. کمتر کشوری اینقدر تنوع خرید داشته است. معمولا کشورها از یک مسیر خرید می کنند. ضمنا چون همه کشورها خریدار هستند تولیدکنندگان محدود در دنیا در فشار تقاضا هستند و تضمین خرید مشکل است. ولی با زحمات همه نهادهای ایران از چند منبع واکسن خریداری شده است.

وی ادامه داد: تجربه کشورهایی که تزریق واکسن را شروع کرده اند نشان می دهد که نباید خرید واکسن را به معنای پایان کار تصور کرد. در انگلیس ده میلیون نفر دوز اول را زده اند اما تعداد مبتلایان و متوفیان هنوز بالاست. واکسن در کنار اجرای پروتکل های بهداشتی فعلا تنها راه مقابله است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا