خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بادامچیان: همکاری با حزب کمونیست چین در حال رشد است

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به همکاری 16 ساله حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست خلق چین، گفت: همکاری مشترک دو حزب روز به روز در حال رشد به افزایش بوده و امیدواریم که در این برنامه جدید به یک شکوفایی بسیار ارزشمند برسیم.

به گزارش ایسنا،  بادامچیان در نشست مشترک حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: دو کشور ایران و چین هزاران است در جاده ابریشم و در سایر ارتباطات فرهنگی، سیاسی و ارتباطات ارزش‌های انسانی با یکدیگر روابط بسیار دوستانه‌ای داشته اند.

وی ادامه داد: با قیام ملت بزرگ چین و صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین ما در ایران خرسند شدیم که ملت چین راه جدیدی را در استقلال سیاسی و حرکت به طرف شکوفایی گوناگون را اتخاذ کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: چین همواره یک کشور قدرتمند بوده، اما همواره با رهبری رهبران در حزب کمونیست چین، امروز این کشور را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرده است.

بادامچیان تصریح کرد: امروز هیچ کشوری در جهان نیست، که ولو اگر با چین هم مخالف باشد تحت تاثیر و پیشرفت موقعیت جهانی این کشور قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه جهان امروز در یک تحول و تغییر بسیار گسترده قرار گرفته است و بحران همه جانبه در اردوگاه امپریالیسم و غرب بحران ساده ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذر کرد، گفت: اقتدار یابی شرق، چین، روسیه، هند، ایران و سایر کشورهای منطقه غیر از غرب جهان یک حقیقت انکار ناپذیر است.

بادامچیان افزود: این تحولات ایجاب می‌کند که کشورهای مستقل و آزادیخواه و آنهایی که در فکر یک صلح جهانی و شادکامی همه ملت‌ها هستند با یکدیگر بیشتر مرتبط شوند و با یک برنامه ریزی مشترک به صورت هماهنگ همکاری داشته باشند.

وی مولود این تحولات را فرصتی مناسب برای کشورهای همسو دانست و گفت: این تحولات طبعاً فرصت‌های جدیدی را پدید می‌آورد و در کنار آن تهدیدات جدیدی را نیز پدیدار می‌کند که در این میان هم باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و تهدیدات را نیز با درایت چاره اندیشی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین در این تحلیل و برداشت مشترک از جهان دیدگاه مشترکی دارند و اگر اینگونه است باید توجه داشته باشیم، احزاب به عنوان مجموعه‌های هدفدار، برنامه دار و مردم دار می‌توانند نقش بسیار مهمی را در این زمینه داشته باشند و برای ساخت یک جامعه بشری با سرنوشتی مشترک و ایجاد جهانی بهتر با یکدیگر تشریک مساعی کند.

بادامچیان تصریح کرد: همکاری‌های طولانی مدت و سازنده حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین مورد توجه مسئولان دو کشور نیز هست، آنچنانکه در بیانیه مشترک، مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که توسط رؤسای محترم جمهوری دو کشور در سال گذشته میلادی امضا شد، ما را به یک مرحله جدید وارد کرد، همان طور که در ماده ۳ این بیانیه آمده”طرفین بر ضرورت گسترش ارتباطات بین دولت‌های مرکزی و همکاری‌های استانی و احزاب و گروه‌های سیاسی به منظور تبادل تجربیات و تقویت تعاملات در تمامی زمینه‌ها تاکید دارند.”

وی با اشاره به همکاری 16 ساله حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست خلق چین، گفت: همکاری مشترک دو حزب روز به روز در حال رشد به افزایش بوده و امیدواریم که در این برنامه جدید به یک شکوفایی بسیار ارزشمند برسیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به جایگاه ویژه ایران در جهان اشاره و تاکید کرد: ایران یک جایگاه ویژه و ژئوپلتیکی در جهان دارد، ظرفیت‌ها و منابع گسترده انسانی، فرهنگی، تمدنی در جهان و تمدن اسلامی، ایران را مدافع یک جهان و سرزمین‌های پر از صلح و ثبات، توسعه، تعامل و گفتگوی بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها و اقوام تبدیل کرده است.

بادامچیان تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین همزیستی بیشتر در سطح جهانی و کوشش برای جهانی خالی از خشونت و افراطی گری، رفاه و سعادت ملت‌ها و استفاده از همه ثروت‌های ملی و جهانی به نفع همه کشورها و ملت‌ها تلاش می‌کنیم.

وی گفت: استفاده از فرصت‌ها در این تحولات و تغییرات جهانی و همچنین برخورد صحیح و دقیق با همه تهاجمات، تحریم‌ها و رفتارهای دور از حقوق و مبانی قانونی نیازمند گسترش روابط بین ملت، کشور و دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین است و امیدوارم در آغاز این مسیر با همین ارتباطات بیشتر مجازی بتوانیم گام‌های بسیار موثری برداریم.

• استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب موتلفه درباره توجه به بنده 3 بیانیه مشترک، مشارکت جامع راهبردی ایران و چین

در ادامه این نشست جو ری، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به جلسات مشترک دو روزه حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین، گفت: خوشبختانه طی دو روزه گذشته به دستاوردهای خوبی در این جلسات رسیدم که جای تبریک دارد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره توجه به بنده 3 بیانیه مشترک، مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، گفت: این امر باعث تقویت روابط دو حزب می‌شود و بیان این پیشنهاد جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست با اشاره به جلسه مشترک دو حزب درباره مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در این جلسه تجربیات خوبی بین دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین تبادل شد.

جو ری تاکید کرد: دو کشور ایران و چین همیشه خود را به عنوان یک دوست صمیمی و شریک واقعی در نظر داشته اند و همیشه از منابع بنیادین یکدیگر حمایت میکنند و همکاری های مشترک روز به روز گسترش میاید.

وی تصریح کرد: فراموش نخواهیم کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور در مبارزه به کرونا به چین کمک و یاری رساند و باید از حزب موتلفه اسلامی نیز به عنوان اولین حزب جهانی به دلیل حمایتش از حزب کمونیست چین در مبازره با کرونا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا