خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌های رئیس اتحادیه‌ دکه‌داران از وضعیت فروش

رئیس اتحادیه دکه‌داران می‌گوید دکه‌های گل فروشی زمین‌گیر شده‌اند و 50 درصد از گل‌ها را به سطل زباله می‌اندازند. فروش دکه‌های تنقلاتی نیز با شیوع کرونا بسیار کاهش یافته است.

نادر فداکار – رئیس اتحادیه دکه‌داران – درباره‌ی مشکلات این صنف به انصاف نیوز توضیح می‌دهد: دکه‌داران ضعیف‌ترین کاسبی را در جامعه‌ی ما دارند، در یک سال اخیر هم کرونا و تورم آنها را اذیت کرده است. الان هم ساعت 9 باید تعطیل شوند، حتی اگر بعد از ساعت 9 هم باز باشند؛ ترددی نیست که چیزی بفروشند. دکه‌دارها گل یا تنقلات می‌فروشند. گل‌فروشی که در حال حاضر واقعاً زمین‌گیر شده؛ تالارها و مساجد هم‌بسته شده‌اند، ملاقات در بیمارستان‌ها هم ممنوع است. دورهمی‌ها هم تعطیل است.

او در ادامه بیان کرد: دیگر مناسبتی وجود ندارد تا مردم گل بخرند. صنف گل‌فروشی به معنای واقعی نابود شده است. با رکود اقتصادی یک سری از گل کارها هم کلاً تعطیل کردند، گل هم بسیار گران شده است. دکه‌دارانی که تنقلات می‌فروشند هم وضعیت خوبی ندارند، 50 درصد از تردد مردم در تهران کاهش پیدا کرده است، مردم ریسک نمی‌کنند، سعی می‌کنند حتی اگر تشنه و گرسنه باشند، خود را به خانه می‌رسانند چون از کرونا می‌ترسند. مشتری از 100 تا به 20 نفر رسیده است، فروش گل‌فروش‌ها به 50 درصد کاهش‌یافته است.

فداکار درباره‌ی میزان تغییر کاربری دکه‌داران گفت: حتی اگر بخواهند تغییر کاربری بدهند، باید با شهرداری هماهنگ باشند. دکه‌دارها به چهار دسته از جمله گل‌وگیاه، تنقلات، صنایع‌دستی، کتاب‌فروشی و اطلاعات شهری تقسیم می‌شوند، ما حالت مالک و مستأجر با شهرداری هستیم و باید با آگاهی شهرداری تغییر کاربری دهیم. گل‌فروشی زیباترین و شاداب‌ترین شغل دنیا است. این روزها آن‌قدر گل‌ها می‌مانند و به فروش نمی‌روند. حداقل 50 درصد آنها را به سطل زباله می‌اندازند. وقتی گل‌فروش اینها را می‌بیند، طراوت و زیبایی شغلی آنها از بین می‌رود. گل خریدن اولویت پنجاهم مردم هم نیست. چرا باید انسانی شغل زیبای گل‌فروشی را رها کند، پفک و آدامس بفروشد؟ وضعیت بسیار خراب است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا