خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت پنهان سعی در ورود به قدرت اجرایی دارد»

زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولت نظامی به بهانه و شعار جوانگرایی و انقلابی‌گری دارد و از هم اینک مجلس برای رئیس جمهور آینده لباسی طراحی می‌کند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این یعنی زیر پا گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش.

به گزارش ایسنا،  شجاعی در دومین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب، اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل، آرایش نظام سیاسی جهان در حال تغییر است. اگر در قرن گذشته، بازیگران اصلی در عرصه جهانی، قدرت‌های دارای تسلیحات نظامی، رهبران اقتدارگرا و نهادهای بین‌المللی و منابع طبیعی و اقتصاد سرمایه‌داری بود، پیش‌بینی می‌شود که در قرن آتی نهادهای مدنی، دانایی و توانایی و قدرت دستیابی به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری‌های نوین از عوامل قدرت در عرصه جهانی باشد.

وی افزود: در آینده بخش بزرگی از گردش مالی جهان در جهان دیجیتال است. از سوی دیگر کرونا باعث واگرایی بیش از همگرایی شده است؛ برآمدن قدرت‌های بزرگ چالشگر چون چین و روسیه نظام بین‌الملل را دچار تحولی جدید کرده است.

وی گفت: متأسفانه در حوزه سیاسی با کاهش بعد جمهوریت نظام و تهدیدهای بین‌المللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد اما با کمال تأسف جریان افراطی تمامیت خواه که تعریف درستی از جمهوریت ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیست، دایره انتخاب را روز به روز تنگ‌تر می‌کند و موجبات افزایش یأس و ناامیدی مردم را فراهم می‌کند.

شجاعی اظهار کرد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی و خطرجدی در حال حاضر نبود گرایشات مختلف سیاسی و جناحهای گوناگون است که در طول این ۴۲ سال با عناوین مختلف لیبرال، خط امام، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح بودند. چرا که تنوع احزاب سیاسی موجب رشد و بالندگی نظام است و وجود آنها ضروری است.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب یادآور شد: بنابراین خطر اصلی جریانی است که از اصل و ریشه با اسلامیت نظام و یا با جمهوریت نظام مخالف بوده است. اولی کانونی در خارج از مرزها و یارانی در داخل دارد و دیگری در داخل مرز دارای پایگاه و قدرت است و حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تبلیغاتی از خارج برای او فراهم می‌شود جریانی که از ابتدای انقلاب در نقاط حساس و موثر فرهنگی، علمی و تبلیغاتی نفوذ و آرام آرام در خط اصیل فکری امام انحراف ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: کسانی که عرفان اجتماعی امام و زیست مناجات سحری سرنوشت ساز او را به عنوان مغز دین کنار زدند و سلوک همراه با حلم و سماحت و بزرگواری او را که دریایی از جمعیت را به صحنه اقدام سیاسی پیروزی آفرین انقلاب آورد فراموش کردند، اشخاصی که نه در نهضت مشارکت داشتند و نه نهضت امام را قبول داشتند و آن را اقدامی که موجب تاخیر در ظهور منجی می‌شود می دانستند. با بزرگواری وی در نظام تحمل شدند و همان افراد امروز خانواده و شاگردان به حق امام را تحمل نمی‌کنند و با قلم قدرت ناشی از مردم رأی به عدم صلاحیت آنها می‌دهند.

شجاعی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولت نظامی به بهانه و شعار جوانگرایی و انقلابی‌گری دارد و از هم اینک مجلس برای رئیس جمهور آینده لباسی طراحی می‌کند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این یعنی زیر پا گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا