خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر شهید بهشتی درباره‌ی «اسناد لانه جاسوسی»

روزنامه «فرهیختگان» نوشت: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی پس از تسخیر لانه جاسوسی و حوادث سال ۵۸ در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

خبرنگاری نظر رئیس دیوان عالی کشور را درباره تحویل میراژ از سوی فرانسه به عراق جویا شد که وی پاسخ داد به هرحال کمک به دشمنان ما در اثنای جنگ چیزی نیست که ملت ما دربرابرش بی‌تفاوت باشد اما اینکه دشمن شماره یک کدام است این به جمع‌بندی بیشتری نیاز است. ملت ما باید بیدار باشد که امروز کسانی می‌کوشند تا چهره‌های عزیز و محبوب و محترم اسلامی ما مثل آیت‌الله طالقانی را وسیله فتنه‌انگیزی‌های خود قرار دهند، در حالی که احترام صمیمی و قلبی که امت امام و روحانیت نسبت به آیت‌الله طالقانی داشته و دارد روشن‌تر از آن است که کسی پیرامون آن بتواند مساله ایجاد کند یا فتنه‌هایی برانگیزد. امیدوارم بیداری و هوشیاری نسل جوان و عموم مردم ما زمینه این فتنه‌انگیزی‌ها را از بین ببرد چنانکه تاکنون از بین برده و نتوانند احترام و اعتبار عظیم یک عالم بزرگوار را که در جوار رحمت خداوند است وسیله توطئه خویش قرار دهند.

در مورد اطلاعیه اخیر دادستانی کردستان مبنی‌ بر امنیت قضایی آن دسته از کسانی که امان‌نامه گرفته‌اند نیز آیت‌الله بهشتی گفت: آنها که دارای جرائم عمومی هستند اگر قبل از آنکه نزد قاضی بیایند توبه کنند در برخی موارد عفو آنها الزامی است و در موارد دیگر قاضی می‌تواند آنها را عفو کند. بنابراین این امان‌نامه‌ها در رابطه با این زیربنایی است که در قضای اسلام و در قوانین جزایی اسلامی پیش‌بینی شده است.

سپس خبرنگاری در مورد بازداشت یکی از رهبران حزب کارگران انقلابی سوال کرد که رئیس دیوان عالی کشور گفت: به دادستانی کل انقلاب در این مورد تذکر داده شد. آنها وظیفه دارند طبق قانون اساسی در اولین موقع دستگیری تفهیم اتهام کنند، گویا این کار را کرده‌اند، بعد باید مقدمات رسیدگی در دادگاه را در اسرع وقت فراهم کنند که در این زمینه هم مشغول هستند و به‌طور کلی باید در انتظار تشکیل دادگاه و رای آن بود. این سازمان‌ها باید کوشش کنند چوب لای چرخ حکومت جمهوری اسلامی نگذارند و در این کشور بلوا راه نیندازند و مردم و کارگران را به اعتصاب و امثال اینها تشویق نکنند و در این گوشه و آن گوشه حادثه نیافرینند و جوسازی و دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی نکنند. رفتن آنها به میدان جنگ پیشکش خودشان باشد.

خبرنگاری از دکتر بهشتی پرسید «آیا در لانه جاسوسی در مورد شما مساله‌ای است یا خیر؟» که دکتر بهشتی پاسخ داد: بیشتر پیرامون من و همه کسانی که در این چند ماه مسئولیت داشتند مطالبی دارند و بسیار بجاست که این مطالب درباره هر کسی که هست و درباره هر گروه که هست منتشر شود تا ملت دقیقا موضوع آنها را نسبت به اشخاص و گروه‌ها و روزنامه‌ها و احزاب بدانند. بنابراین چه خوب است که مجموعه پیرامون آنچه مربوط به حزب جمهوری اسلامی، روزنامه جمهوری اسلامی و بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی در لانه وجود دارد به صورت یک مجموعه منتشر بشود و در اختیار همه مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا