خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پرسش ساده از آقای افخمی

مصطفی داننده در «عصرایران» نوشت: بهروز افخمی که کارگردان سینماست و در مجلس ششم به اعتبار فهرست اصلاح‌طلبان نماینده مجلس بود و به کرسی‌های سرخ آن زمان پارلمان تکیه زده بود، در تکمیل چرخش و تغییر عجیب و غریبش در این سال‌ها گفته است: «تعطیل‌کردن سینماها و مدارس و تحمیل‌کردن ماسک به مردم کار غلطی بوده است. برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که به اصطلاح ما کاسه داغ‌تر از آش شدیم.»

سعدی علیه‌الرحمه دارد که: «تا مرد سخن نگفته باشد / عیب و هنرش نهفته باشد». آقای افخمی، کاش به حرف ما نه، به نصیحت سعدی گوش می‌کردی.

تغییرکردن خوب است اما به نظر می‌رسد شما از آن سوی بام به روی زمین افتاده‌ای! مردم طی همین چند روز دو داغ بزرگ از کرونا دیده‌اند. مهرداد میناوند و علی انصاریان به خاطر کرونا از میان ما رفتند. مرگ این دو نفر را چگونه تحلیل می‌کنی؟ نکند آدم‌فضایی‌ها قاتل این دو فوتبالیست محبوب کشور بوده‌اند؟

شاید همه کسانی که در این مدت قربانی این ویروس شده‌اند، سوار یک هواپیما بوده‌اند و آن هواپیما در اقیانوس آرام سقوط کرده و حکومت نمی‌خواهد به ما بگوید و کرونا را بهانه کرده تا آن ماجرا را به حاشیه ببرد!

آقای افخمی از تو خواهش می‌کنیم اگر اطلاعات دیگری داری، در اختیار ما بگذار تا ما از آن استفاده کنیم و در خاموشی نمانیم.

آقای افخمی اصلا ما غرب‌زده و وابسته به آمریکا و به قول شما کاسه داغ‌تر از آش. رفتار مقام معظم رهبری را نمی‌بینید؟ ایشان هم از ماسک استفاده می‌کنند و هم تمام دیدارهای حضوری خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

آقای افخمی، ماسک‌زدن فقط در ایران اجرا نمی‌شود و بسیاری از مردم جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این فعلا یک راه اثبات‌شده برای همه جهان است و چه عجیب است که با توصیه بزرگان کشور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شما همچنان اصرار به تئوری توطئه دارید و برای خود دایی جان ناپلئونی شده‌اید؟

به گمانم افخمی از دسته آدم‌هایی است که فکر می‌کند «بدنامی بهتر است بی‌نامی» است وگرنه کیست که نداند ویروس کرونا یک خطر جدی برای انسانیت و زندگی پیش روست. آقای افخمی کمی هم فراموشکار شده و یادش رفته است که کرونا از چین به جهان صادر شد.

آقای افخمی در این سال‌ها تغییر کرده‌ای حتی بیشتر از الهام چرخنده! اشکالی ندارد. یک زمانی به طرف اصلاح‌طلبان غش می‌کردی، حالا به سمت اصول‌گرایان رادیکال. همه این تحول را متوجه شده‌اند. الان می‌دانند شما یگانه کارگردان ضد غرب و نظام سرمایه‌داری هستید و دیگر احتیاجی به اینگونه سخنان برای نشان‌دادن این تحول عظیم نیست. احتیاجی نیست به اعتبار خود چوب حراج بزنید. ما به برخی فیلم‌های شما علاقه‌مندیم. ما فیلم «عروس» شما را دوست داریم و به خاطر این علاقه اصلا نمی‌خواهیم مردم بعد از شنیدن حرف‌هایی از این جنس شما را مسخره کنند.

بهتر است در مورد سینما و این مساله مهم که تمام  جشنواره‌ها برنامه و بازیچه نظام سرمایه‌داری هستند حرف بزنید و وارد مسائل کرونایی و اجتماعی نشوید و اگر در مورد مساله‌ای علم ندارید به توصیه‌های افراد صاحب علم و نظر گوش فرا دهید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به‌روز افخمی، کارگردان شایسته ای است. اما ورود او به مجلس ششم اشتباه بود. کما اینکه همان سال ها اظهاری نظری کرد که فرزندش گفته است که بابا مجلست زودتر تمام بشود تا زودتر برویم کانادا… گویا رفت کانادا و برگشت… دقیق خبر ندارم و حوصله پیگیری چیزی که وقت آدمی را هدر می دهد هم نیست. تا جاییکه باز اطلاع دارم در راس نمایندگان غایب آن دوره مجلس بود… پس تا اینجاش خود این انتخاب خیانت به اعتماد مردم بود. بهروز افخمی هم با جبهه مشارکت زیست و هم در اکوسیستم اصولگرایان یک همزیستی مسالمت آمیز دارد.
    اما اینکه بگویند او مثل جبهه پایداری هست را نمی توان به سادگی پذیرفت. در همین مبحث کرونا تقریبا همه اعضای جبهه پایداری، ماسک بر صورت دارند. نشنیدم که جایی علیه رعایت کردن ها در برابر کرونا بیانیه ای هم بدهند. قاضی زاده مجلس یکی از همین هاست که عضو ستاد کرونا است و آنجا هم ایشان قائل به بیخیالی در برابر کرونا نیستن. وقتی مصباح یزدی و محمد یزدی هم مرحوم شدن همین جبهه پایداری ها مجلس عزا و سوم و هفتم نگرفتن. با تعطیلی نمازهای جماعت و جمعه هم ندیدم جایی که مخالفت داشته اند.
    از این رو بهروز افخمی بیشتر به اون روحانی نزدیک هست که درمان شیمیایی و پزشکی کرونا را به سخره گرفت و کتاب پزشکی و طب آتیش زدند. یا افرادی که گل بنفشه و دوای امام را تجویز کردند… شاید از این ها هم عقب تر است. چون هم تبریزیان اگر اشتباه نکنم هم مدافعان بنفشه اصل کرونا را باور داشتند و در شیوه درمانش با علم در تعارض و تفاوت قرار دارند ولی به نظر می رسد که افخمی اصل کرونا را منکر است. البته دچار تعارض در گفتار هم شده و اینکه می گوید بیخیال، بعد می گوید آمریکا و انگلیس… بماند که ووهان چین منشا کرونا بود نه آمریکا و حالا درسته آمریکا دشمن ماست ولی تا جاییکه من میدونم ترامپ بزرگترین قربانی کرونا بود. یا نخست وزیر انگلیس خود دو بار کرونایی شد و تا دم گور رفتن.
    به نظرم نباید حرفای بهروز افخمی را خیلی جدی گرفت. این سخنان شاید ماحصل بالارفتن سن باشد. بعضی پدر بزرگ ها مخصوصا وقتی پا به سن می‌گذارند بعضا حرفای عجیب میزنن و بعضا شرم آور… دست خودشان هم نیست.. گرفتاری سن همین است. به همین دلیل است که زیاد شنیده ایم دعا می کنند تا سر حال هستیم و میتونیم دست آب برویم با پای خودمان!!!! بمیریم. چون نگران عوارض کهولت سن احتمالی هستند. طرف عمری آبرومند زیسته و حالا در عنفوان پیری کارش بکشد به پرت و پلا و چرت و پرت رسیدن جلو کودکان و زن و عیال و خانواده… خب دیگر جلال و جبروت نمامد برای آدمی. روزی معلم خانواده و بزرگ خاندان باشی حالا وقت رفع حاجت یا سخنوری، اهل خانواده رو بگیرن و یا پا شن با شرم مجلس را ترک کنند و کودکان بخندند… به نظر شما گرفتاری نیست؟. درد نیست؟…
    حالا به گمانم افخمی دارد می افتد توی این مسیر… ربطی هم به چپ و راست و فیلم هایش ندارد. مجلس ششم این کارگردان هم انتخاب از نطفه اشتباهی بود و البته امروزش هم انتخاب های اشتباه کم ندارد.
    بدتر زمانی است که این پدر بزرگ حالا رسانه هم دارد و دیگر حرف هایش از اهل و عیال دارد می‌زند بیرون تا همه فارسی زبانان می رود و شنیده می شود.
    به نظرم مشاور وزیر بهداشت نبایست اون نامه اعتراضی را می نوشت و بگوید تهش که امتحانش مجانی و بیا و این گوی و این میدان و به افخمی بگوید برود بیمارستان… این متن اعتراضی هم لازم نبود…
    گفتم به این دلیل که مرحله پرت و پلا و چرت و پرت افتادن افرادی در سن پیری است و کاریش هم نمیشه کرد.
    همینه که هست… خدا برای داننده و مشاور وزیر و من و مخاطبینی که این متن را می‌خوانند آن روز را نیارد و تا می‌توانیم به پای خود برویم رفع حاجت، کوله بار اخرتمان بسته باشد!!!!!!!.
    خیلی افخمی را جدی نگیرید… اون منتقد دیگر همیشه سینما را هم همچنین… نمی شود عوضشان کرد… همین افخمی و اون منتقد اگر صبح تا شب به ریخت و قیافه و قلم و نقد و سخن من گیر هزار پیچ بدهند باور کنید سر سوزنی اگر ناراحت بشوم و عصبانی… میذارم به حساب وراجی و پیری این دو عزی دلم… اتفاقا خرسند هم خواهم شد و لبخندی هم در این دوران عرغ 60000 تومانی یا 6 تومانی چند سال بعد!!!! هم خواهم زد.
    بگذارید اینم بگذرد. مبادا خوشی بزند زیر دلتان و به افخمی گیر بدهید از نوع هزار پیچش… حسن ریوندی زحمتکش است و اینیستا را که باز میکنیم و می بینیمش دلمون لحظه ای شاد می شود. اصلا حرفی هم نزد و حرکت موزونی هم نکند فرقی نمی کند. جناب ریوندی بمب خنده است. اصلا گوشی دستم باشد و تا بناگوش نیشم باز… خانواده می فهمند دارم ریوندی می بینم… حالا افخمی را هم می گذارم لای کتابخانه و بعنوان هوخوری و استراحت هر روز چند بار دکمه اش را میزنم و می بینمش… خوب است برای تنوع دلمان… چرا گیر داده اید به این بنده خدا… یک دوربینی بود که جالب بود و یک روحانی بهش گیر داد و دیگر دوربینی رفت… حالا بهتر شده… نه بخدا… به اندازه یک عالمه با رفتنش غم ماند برای ما… فرض کن الان که روغن نایاب شده ببینی اخبار 20:30 دارد دوربینی را کنار جهانگیری یا نوبخت در زمان پاسخ به گرانی و نایابی روغن نشان می دهد. خداییش کمی هم باشد حالمون بهتر نمیشه… جناب بهروز افخمی بزرگ هم توی همین مایه های هنری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا