خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنوشت گزارش وزارت اطلاعات از حادثه‌ی کرمان چه شد؟

در روز پایانی مراسم‌های تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی که در شهرهای مختلف و با حضور پرشمار مردم انجام می‌شد حادثه‌ای تلخ در کرمان رخ داد.

به گزارش انصاف نیوز در این مراسم ده‌ها نفر بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده و بیش از دویست نفر نیز مصدوم شدند.

رهبری انقلاب در واکنش به این حادثه در هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ اظهار داشتند: «من برای این حادثه‌ی تلخی که در کرمان پیش آمد و تعدادی از هم‌میهنان عزیز کرمانی ما جان باختند، عمیقاً متأسّفم و متأثّرم و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم، امیدوارم ان‌شاء‌الله ارواح مطهّر این جان‌باختگان هم با شهید سلیمانی محشور بشوند».

رئیس‌جمهور روحانی نیز با صدور پیام تسلیتی، اسحاق جهانگیری، معاون اول خود را مامور کرد تا هیأتی را برای بررسی دلایل بروز این اتفاق تشکیل دهد.

از آن روز تا حالا که یک‌سال از آن واقعه می‌گذرد، هنوز معاون اول رئیس‌جمهور گزارشی را درباره‌ی نتایج تحقیقات تیم بررسی حادثه کرمان به مردم و رسانه‌ها ارائه نکرده است!

یکی از پرسش‌های مطرح‌شده درباره‌ی حادثه‌ی کرمان این است که مسئولیت این مراسم با کدام نهاد و سازمان بوده است؟ علی مطهری، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم، یک‌هفته پس از این حادثه در این باره به روزنامه‌ی سازندگی گفت: «پنج نفر در جلسه شورای تامین  اعتراض کردند که اگر جمعیت به این نقطه‌ی مشخص برسد تلفات خواهیم داشت چون عرض خیابان کم است اما چند نفر دیگر قبول نکرده‌اند و گفته‌اند ما اصرار داریم جمعیت را نشان بدهیم و باید شلوغی جمعیت چشم‌گیر باشد».

اما شاید مهم‌ترین اظهارنظر درباره‌ی این حادثه به اظهارات سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات بازمی‌گردد، آنجا که آقای علوی تنها شش روز پس از این حادثه با اعلام قطعی اینکه «کسی متهم و مقصر نیست»، می‌گوید: «امیدواریم بتوانیم با گزارشی که تهیه و به مقامات ارشد کشوری ارائه می دهیم، در ترمیم بخش‌هایی که قابل ترمیم در رابطه با این حادثه بوده، تاثیرگذار باشیم».

با وجود گذشت یک‌سال از اعلام این موضوع که وزارت اطلاعات گزارشی را درباره‌ی این حادثه به «مقامات ارشد» ارائه خواهد داد، اثری از اطلاع‌رسانی درباره‌ی جزییات این گزارش و پاسخ احتمالی رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌قضاییه و دیگر مقامات کشور به آن، در رسانه‌ها دیده نمی‌شود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا