خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس سازمان بازرسی: ساختارها فساد‌زا است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد هم هست اما این فساد نه گسترده است نه سیستمی، اما وجود دارد و برمی گردد به ساختارها، ساختارها ناکارآمد و فساد زاست و از شفافیت لازم برخوردار نیست.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام حسن درویشیان امشب در حاشیه نشست با سرمایه گذاران اظهار کرد: افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی در شهرستان چابهار، بازدید از طرح ها و جلسه با سرمایه گذاران، دیدار با مدیران اجرایی از جمله اهداف سفر به شهرستان چابهار است.

رئیس بازرسی کل کشور افزود: باید برخی از زیرساخت های منطقه مکران فراهم شود یکی از زیر ساخت ها توسعه ریلی از زاهدان به چابهار است که باید تسریع و تکمیل شود تا رونق بیشتری صورت گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در این راستا وعده هایی که مسوولان داده اند اگر کوتاهی شده باشد طبق مقررات برخورد می شود، هر جایی ترک فعل و وظیفه انجام شده باشد با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

وی در مورد فرودگاه چابهار نیز گفت: این پروژه ملی است و پرونده ای در سازمان بازرسی در این زمینه تشکیل شده و به زودی از طرفین دعوت می کنیم و با تشکیل جلسه و اندیشیدن راهکارهای لازم مشکل را حل کنیم.

درویشیان گفت: در زمینه پرونده های فساد اداری، بدون تردید مسؤولان بدون نقش نیستند اما به اعتقاد ما اکثر مدیران ما مدیران سالمی هستند، در پرونده های فساد اداری گاهی خطاهایشان هم خطاهای فساد مالی نیست نقض برخی از قوانین است اما تعداد قلیلی هم هستند که تخلف مالی می کنند اما فساد هم است اما این فساد نه گسترده است نه سیستمی اما وجود دارد و بر می گردد به ساختارها، ساختارها ناکارمد و فساد زا است و از شفافیت لازم برخوردار نیست.

رئیس بازرسی کل کشور بیان کرد: طرح جامع مالیاتی که سالهاست دنبالش هستند هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است که تمامی افرادی که شامل مالیات می شوند ثبت شوند، برای همین شاهد فرار مالیاتی هستیم که اگر قوانین و مقررات و سامانه ها شفاف باشد این موارد را شاهد خواهیم بود چرا که در شرایط فعلی امکان تخلف وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا