خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجهیزات نظافت صنعتی حرم حضرت معصومه (س): اسکرابر (کف شوی صنعتی) تامین شد

/ سرویس بازار /

محمد قهرمانی یکی از کارشناسان برجسته کشوری در زمینه دستگاه های نظافت صنعتی، اسکرابر مورد نیاز حرم حضرت معصومه (س) را تامین کرد.

حرم حضرت معصومه (س) با تعداد بالای دستگاه های نظافت صنعتی اسکرابر یا زمین شوی صنعتی مجهز شد. محمد قهرمانی در این زمینه به خبرنگاران گفت: همکاری و تامین دستگاه های نظافتی حرم حضرت معصومه یکی از افتخارات بزرگ کارنامه کاری من است و بنده از این تجربه و همکاری بسیار خرسندم.

وی در مورد دلایل استفاده از اسکرابر گفت:  امروزه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز برای حرم های متبرکه به منظور تامین کردن فضایی تمیز و عاری از هر نوع آلودگی می باشد. وی افزود: اکنون اسکرابر و دستگاه های زمین شوی صنعتی حرم حضرت معصومه (س) به منظور تمیزی و ضد عفونی شدن سطوح صحن ها، شبستان ها و رواق های موجود تامین گردیده است و می توان به زائرین محترم این اطمینان خاطر را داد که در فضایی بسیار تمیز و ضدعفونی شده به زیارت می‌پردازند.

محمد قهرمانی با اشاره به نکاتی مانند: رفت و آمد های مکرر زائرین در حرم مطهر از شهرهای دیگر، حساسیت بالای مردم برای تمیزی سطوح به خصوص در اماکن متبرکه، انتقال زیاد بیماری های ویروسی و باکتریایی به وسیله کفش افراد و چسبیدن این آلودگی ها به سطوحی مانند: جا کفشی ها، فرش ها، کف زمین، آب خوری و دیگر قسمت ها افزود: لزوم استفاده از دستگاه های نظافتی نکته ای است که نمی توان تاثیر آن را نادیده گرفت یا از آن استفاده نکرد.

وی در مورد مزایای استفاده از اسکرابر (مدل اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی) در حرم حضرت معصومه (س) گفت: اسکرابر ها یا انواع کف شوی صنعتی کار شستشو و خشک کردن فضا را با سرعت بسیار بالایی انجام می دهند، از قدرت و سرعت عمل بالایی برخوردارند، و هیچ گونه صدایی برای افرادی که در حال زیارت هستند ایجاد نمی کنند. یکی از مزیت های دیگر استفاده از زمین شوی صنعتی در اماکن مذهبی و حرم ائمه اطهار این است که باعث می شود، سطح زمین لیز و لغزنده نباشد و افرادی که در حال رفت و آمد و تردد هستند با مشکل یا آسیب دیدگی مواجه نشوند.

وی در مورد انواع اسکرابر (کف شوی صنعتی) نیز توضیحاتی را ارائه نمود و گفت: اسکرابر خودرویی باطری دار در فضاهای بیرونی و باز که هم رفت و آمد زیادی وجود دارد و هم ممکن است منبع برقی مورد نیاز در دسترس نباشد مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر خودرویی به وسیله کاربر هدایت می شود و کار شستن به وسیله برس های دستگاه انجام می شود. اسکرابر دستی برای مکان های داخلی صحن ها و جاهایی که ستون ها و راهرو ها مانع از حرکت اسکرابر خودرویی (کف شوی صنعتی) هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین در مورد آلودگی های ایجاد شده ناخواسته توسط زائرین نیز به نکاتی اشاره کرد.  وی در این مورد گفت: اگر هرگونه آلودگی ناخواسته به وسیله زائرین و یا به عنوان مثال توسط کودکان در محیط ایجاد شود، می توان با استفاده از اسکرابر دستی به سرعت آن را تمیز کرد و از بین برد.

او در مورد ضد عفونی کردن سطوح با توجه به حساسیت های موجود در این ایام به طور مفصل به شرح توضیحاتی پرداخت و گفت: یکی از بهترین مزیت های اسکرابر یا کف شوی صنعتی، داشتن مخازن جداگانه آب است. به طوری که مخزن آب آلوده از مخزن آب تمیز جدا می باشد.  با استفاده از همین مزیت می توان مواد ضدعفونی کننده را در مخزن آب تمیز دستگاه کف شوی صنعتی قرار داد و سطوح را علاوه بر شستشو ضدعفونی نیز کرد.

وی در مورد تفاوت شستشو و ضدعفونی کردن سطوح گفت: در شستشو و نظافت، آلودگی ها اعم از گرد و خاک و زباله های دیگر جمع آوری و تمیز می شوند، اما در ضد عفونی کردن مواد آلوده مثل ویروس ها و باکتری ها  به طور کامل از بین می روند. در هنگام استفاده از این دستگاه ها برای ضد عفونی باید ابتدا مکش دستگاه را خاموش کرد و سپس محلول ضدعفونی که به میزان موثری با آب مخلوط شده است را به سطح پاشش کرد و پس از گذشت مدت زمان یک الی دو دقیقه ای به منظور اثرگذاری بیشتر این مواد را مکش کرد تا محلول ضدعفونی تاثیر خود را گذاشته باشد. همچنین باید به این نکته دقت کرد که مواد شیمیایی استفاده شده در مخزن باعث خوردگی یا از بین رفتن دستگاه نشوند.

وی با اشاره به این مورد که در حرم حضرت معصومه (س) خادمین عزیز می توانند با استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی (منظور زمین شوی برقی و باطری دار می باشد) برای تمیزی صحن ها اقدام کنند، به توضیحاتی در مورد زمین شوی برقی یا باطری دار و نحوه استفاده از آن ها پرداخت و گفت: مثلا در حرم حضرت معصومه (س) در فضاهای بیرونی می توان از زمین شوی باطری دار استفاده کرد. زمین شوی باطری دار با قابلیت استفاده از شارژ باطری نیازی به استفاده مستقیم از منبع برقی ندارد و قدرت مانور بالایی برای حرکت در متراژهای بالا دارد. اما در زمین شوی برقی باید حتما از منبع برقی مستقیم استفاده شود. دستگاه های کف شوی صنعتی (اصطلاح متداول اسکرابر است) چون دارای پهنای وسیع برس و تی موجود هستند باعث می شوند که کار تمیزی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود و همچنین نظافت بسیار یکنواخت تر صورت بگیرد.

محمد قهرمانی در مورد نحوه کار با دستگاه های نظافتی اسکرابر و زمین شوی صنعتی توضیحاتی داد و به این نکته که کار با این دستگاه ها بسیار ساده می باشد و با یک آموزش یکباره خدمه می توانند کار با انواع دستگاه کف شوی صنعتی و زمین شوی صنعتی را یاد بگیرند اشاره کرد و گفت آسیب های ناشی از استفاده زیاد از نیروی بدنی و خستگی مداوم را دیگر برای خدمه وجود ندارد،  زیرا که دستگاه به آسانی کار را به طور تخصصی و حرفه ای انجام می دهد.

وی در مورد هدف سازمان ها در استفاده از این دستگاه های نظافتی به نکاتی اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به شیوع بیماری های ویروسی همانطور که در بالا اشاره شد، هدف همه سازمان ها و اماکن متبرکه درگیری کمتر افراد با این نوع آلودگی ها و انجام خدمات نظافتی در کمترین زمان با بالاترین کیفیت است. این امر با استفاده از دستگاه های اسکرابر و زمین شوی صنعتی که تماس کاربر با آلودگی به کمترین حد خود می رساند ممکن است. آلودگی پس از جمع آوری در مخزن آب آلوده ریخته می شود، خود مخزن هم نیاز به تخلیه و ضدعفونی دارد، تا در دفعات بعدی استفاده موجب انتقال آلودگی نشود.

محمد قهرمانی به عنوان نکته نهایی برای انتخاب انواع  دستگاه های نظافتی گفت: برای خرید اسکرابر یا کف شوی صنعتی در حرم و اماکن دیگر لازم است قبل از اقدام به خریداری کردن آن در مورد نقشه و فضای موردنظر آن با کارشناسان مربوطه صحبت به عمل آورد و همچنین دستگاهی را انتخاب کرد که با توجه به سطح موردنظر دارای کارایی بسیار مناسب و بالایی باشد. رعایت همه این نکات نیاز به تحقیق در مورد اسکرابر یا زمین شوی صنعتی می باشد تا بهترین کیفیت کار با دستگاه انجام شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا