خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دیدند وضعیت هفت‌تپه رو‌‌به‌راه شده جوسازی می‌کنند»

توضیح یکی از مدیران نیشکر هفت‌تپه در مورد کلیپ‌ها در فضای مجازی

یکی از مدیران شرکت نیشکر هفت‌تپه در مورد حواشی اخیر از جمله فیلم‌هایی در فضای مجازی گفت: اینها فروش عادی شکر ماست؛ چون شرایط هفت‌تپه بهبود پیدا کرده است اینها جوسازی می‌کنند.

در چند روز گذشته فیلم‌هایی مبنی بر خروج «شکر زرد» از هفت‌تپه منتشر شد. خبرگزاری اصولگرای دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی با انتشار فیلم زیر در خبری با تیتر «کارفرمای هفت تپه مشغول خارج کردن شکرهای زرد از انبارهای شرکت است» نوشت: شنیده‌های غیررسمی حاکی از رأی دادگاه به فسخ قرارداد واگذاری این شرکت است و نمایندگان مجلس و فعالان مجازی در صفحات شخصی خود این موضوع را تایید و اعلام کردند.

«احسان اسد بیگی» در گفت‌وگو با انصاف نیوز به سوالی در مورد فیلم‌های فضای مجازی در مورد هفت‌تپه پاسخ داد: این فیلم‌ها روند طبیعی فروش شکر ما است. این حرف‌ها مفت است. ما داریم شکر تولیدی‌مان می‌فروشیم. ما سال گذشته این‌ها را پیش‌فروش کرده بودیم که نتوانستیم به دلیل اعتصاب، یخ‌بندان و… آن را تحویل بدهیم. حالا در حال اجرای تعهداتمان هستیم. هفت‌تپه چه چیزی داشت که بخواهند غارت کنند؟ زمانی که ما به اینجا آمدیم اینجا یک کارخانه ۶۰ ساله ورشکسته بود. ما ۱۶ طرح به هفت‌تپه آوردیم و پنج سال است در این زمینه‌ها هزینه می‌کنیم، من که نمی‌توانم اموال خودم را غارت کنم؟ این حرف منطقی نیست که می‌گویند کارخانه را غارت می‌کنند، مگر امکان دارد که تجهیزات را جابه‌جا کرد به‌جای دیگری برد؟ ما امسال دو هزار و ۷۳۰ هزار هکتار کشت کرده‌ایم و تولید شکر را بالا برده‌ایم. با این کار به نقطه سربه‌سر نزدیک شده‌ایم. وقتی تمام این کارها را کردیم حالا شکر تولید شده را در انبار دپو کنم؟ من باید شکر را بفروشم تا بتوانم حقوق کارگران را بدهم.

وی افزود: ما برای اولین‌بار در ۲۵ سال گذشته ۷۰۰ تن شکر در یک روز تولید کردیم. این رکورد ۲۵ ساله گذشته را جابه‌جا کرده است. هرچند شاید اگر ما این حرف‌ها را بزنیم برخی بروند و سوءاستفاده کنند. اما با این میزان تولید هیچ‌چیز غیرعادی وجود ندارد. کشت انجام شده حقوق‌ها پرداخت شده کارخانه اورهال شده تولید شروع شده و تمام کارها روی روال افتاده است. اما همچنان عده‌ای می‌خواهند مسئله را غیرعادی جلوه دهند.

اسد بیگی در مورد حکم خلع ید از آن واحد تولیدی توضیح داد: هیچ حکم یا حرف جدیدی در مورد خلع ید وجود ندارد. ما خبر جدیدی در مورد خلع‌ید نداریم و پیرو قانون هستیم اگر ما را خلع ید کنند که ما وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم آثار کارهای ما نیز هست. در مورد هزینه‌ها هم نهادهای ذی‌ربط که دست به خلع ید می‌زنند باید تصمیم بگیرند. ما حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جز درآمدها در هفت‌تپه خرج کردیم. حالا که هفت‌تپه مشکلش حل شده، حقوق‌ها پرداخت شده و تولید هم رونق گرفته است اینها شروع به جوسازی کرده‌اند.

او افزود: من از پشت پرده این موضوعات خبر ندارم و دلیل خاصی هم وجود ندارد ولی به نظرم چون دارند می‌بینند که همه چیز مرتب است شروع به تخریب کرده‌اند. حتماً چیزهایی در پشت پرده وجود دارد. وقتی کسانی به شرکتی که جلوی واردات شکر به کشور را می‌گیرد حمله می‌کنند، چه هدفی به جز حمایت از واردات شکر می‌توانند داشته باشند؟ ما می‌خواستیم جلوی واردات شکر را بگیریم. قصد ما بود که یک کارخانه چغندرقند با ظرفیت تولید ۱۸۰۰ تن در روز را وارد کنیم که دوستان مشکلات ایجاد کردند و نگذاشتند.

اسدبیگی به سوالی در مورد وجود نظارت از طرف نهادهای ذی‌ربط پاسخ داد: افرادی به‌عنوان ناظر از طرف نهادهای نظارتی در کارخانه حاضرند که در صورت بروز کوچک‌ترین تخلف گزارش بدهند، این بر اساس قرارداد ما با سازمان خصوصی‌سازی است و بیش از آن هم چیزی نیست.

وی افزود: برخی از ناظرهای بیرونی که قانون به این‌ها اجازه دخالت نداده است در هفت‌تپه دخالت می‌کنند و مشکلاتی را هم مثل همین شایعه غارت کارخانه به‌وجود می‌آورند. نماینده مردم تهران چه کاری با هفت‌تپه دارد که هر روز پشت تریبون می‌رود و حرف‌های دروغ می‌زند؟ ما یک سال است به زمین‌ها کود دادیم سم دادیم حقوق کارگرها را دادیم و کارخانه را اورهال کردیم، حاصل تمام اینها شده تولید شکر آیا ما حق نداریم شکرمان را بفروشیم؟

اسدبیگی در انتها شرایط شرکت را این‌طور توصیف کرد: حقوق‌ها همه به‌روز شده و پرداخت شده است. تولید هم در ریل افتاده است. الان موقعیت هفت‌تپه بهترین حالت ممکنه در ۵ سال اخیر است. میزان تولید شکری که ما امسال در حال تولید آن هستیم در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بود با وجود تمام اعتصابات و گرفتاری‌هایی که برای ما ایجاد شد. کارخانه رب گوجه در حال افتتاح است همان کارخانه‌ای که می‌گفتند چند دستگاه را در یک سوله خالی گذاشتند، کارخانه ام‌دی‌اف نیز در حال افتتاح است. کارخانه الکل و زغال نیز در حال تولید هستند. ولی قطار در حال حرکت را همیشه سنگ می‌زنند. زمانی که ما به اینجا آمدیم هفت‌تپه چیزی نداشت. هفت‌تپه کارخانه ورشکسته ماده ۱۴۱ بود. اما حالا کم‌کم دارد سرپا می‌شود و عده‌ای هم شروع به زدن آن کردند. دیگر کاری از دستم برنمی‌آید. کارهای ما معلوم است. اگر کاری کرده‌ایم قابل رویت است. حالا یک عده‌ای به‌خاطر مسائل پشت پرده مانند همان واردات شکر یا واگذاری به نهادهای دیگر سنگ‌اندازی می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا