خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش محرمانه سازمان ملل درباره برنامه اتمی کره شمالی

به‌نوشته‌ی رویترز در گزارش محرمانه سازمان ملل درباره کره شمالی آمده است، این کشور هنوز برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود را در سراسر سال گذشته میلادی حفظ کرده و توسعه داده که این نقض آشکار تحریم‌های بین‌المللی است و برای تامین مالی آنها از ۳۰۰ میلیون دلار سرقتی از طریق هک‌های سایبری استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش محرمانه که رویترز روز دوشنبه به آن دست یافت از سوی ناظران مستقل تحریم‌ها تهیه شده و آنها می‌گویند که پیونگ یانگ ضمن ادامه جستجوی مواد و فن آوری این برنامه‌ها از خارج، مواد شکاف پذیر تولید کرده، تأسیسات هسته‌ای را حفظ و زیرساخت‌های موشک بالستیک خود را ارتقا داده است.

این گزارش سالانه به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل درست چند هفته پس از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ارسال شده است.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت، دولت قصد دارد تا رویکرد جدیدی را در قبال کره شمالی در نظر بگیرد که شامل بررسی کامل اوضاع در این کشور با تمامی متحدان درباره گزینه‌های فشار و احتمالی برای دیپلماسی آتی در قبال این کشور است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا سه بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دیدار داشتند اما به توافقی که مورد قبول دو طرف باشد، دست نیافتند چون آمریکا از کره شمالی می‌خواهد تا از برنامه‌های اتمی و موشکی خود دست بردارد و در عوض، کره شمالی هم خواستار لغو تمامی تحریم‌هاست.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده، در سال گذشته میلادی کره شمالی یک موشک مهم کوتاه برد، میان برد و سیستم‌های موشکی با قابلیت نصب بر روی زیردریایی و بالستیکی بین قاره را در رژه‌های نظامی خود به نمایش گذاشت.

در این گزارش همچنین آمده، یکی از اعضای دولت که خواست نامش فاش نشود به این ارزیابی رسیده که سایز و اندازه موشک‌های کره شمالی به احتمال زیاد یک وسیله اتمی است که می‌تواند روی موشک‌های میان برد، کوتاه برد و دور برد بالستیکی متصل شود.

در این گزارش همچنین آمده است: بر اساس اظهارات یکی از اعضای دولت کره شمالی، سرقت از فضای مجازی این کشور از ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ ارزش تقریبی ۳۱۶.۴ میلیون دلار است که از آن برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و اتمی خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا