خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه به وزیر بهداشت درباره‌ی حقوق نیروهای ستادی شبکه بهداشت

محمدرضا سقائیان در متنی ارسالی به انصاف نیوز که نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت است نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم

پیرو نامه های مکرر و متعدد اینجانب بر احقاق حقوق از دست رفته و ایفاد نشده کادر ستادی بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در بحث عدم اختصاص پاداش(سختی کار) حق کرونا ، جناب دکتر رئیسی معاون بهداشت جنابعالی طی نامه شماره 300/17135 د مورخ 99/10/20 نحوه پرداخت پاداش(سختی کار) کرونا برای دومین بار جهت کادر محیطی در نظام شبکه را ابلاغ و بصراحت اعلام داشتند که “این پاداش جهت کارکنان ستادی نمی باشد و پاداش این نیروها متعاقبا اعلام میگردد”

آقای دکتر نمکی پرداختن به مستندات و الزامات نقش نیروهای ستادی در شبکه بهداشت درمان کشور را در مبارزه با این همه گیری وحشتناک کرونا را طی نامه های قبلی بعرض رسانده ام و بیان مجدد آن صرفا تکرار مکررات واضحه است اما با توجه به نگرانی بحقی که در خصوص آغاز موج چهارم کرونا در بین مسئولین امر و مطلعین ستاد کرونای کشور با توجه به اطلاعات جاری و دریافتی مشاهده میشود، لازم و ضروری است به حضرتعالی و سایر دلسوزان و مسئولان تاثیرگذار این نکته را گوشزد نمایم که متاسفانه تا کنون هیچ بارقه امید بخشی از سوی معاونت بهداشت مبنی بر جبران زحمات کادر بهداشت در سطح ستاد در راه مبارزه با کرونا مشاهده نشده است و این نامه معاون بهداشت وزارت نیز متاسفانه تاکنون عملیاتی نگردیده است و در بروکراسی اداری معطل مانده است.

از این رو هشدار جدی میدهم که کشور لاجرم به این نیروها در بحران های پیش رو و به خصوص شروع احتمالی موج چهارم کرونا نیازمند خواهد بود و نگذارید با تصمیمات اشتباه و اتلاف زمان و بی مهری های مضاعف روحیه ایثار و مجاهدت این قشر زحمتکش که با سیلی صورت خود را در این شرایط سرخ نگه داشته اند، مورد آسیب و خدشه قرار گیرد و گرد یاس ، بی تفاوتی و بی مسئولیتی بر انان چیره و مستولی گردد.

آقای دکتر وقوع چنین اتفاق ناگواری دیری نخواهد بود و عواقب و تبعات بروز چنین فاجعه ای مسلم در درجه اول متوجه جنابعالی و معاون بهداشت وزارت و سایر مسئولین دست اندرکاری است که به وظایف ذاتی، شرعی و قانونی خود در قبال این هشدار ها که همگی ثبت و ضبط گرده اید است، عمل ننموده اند.

هرانچه شرط بلاغ است با تو میگویم
تو خواه پند گیر خواه ملال

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدرضا سقائیان فرد

به نمایندگی از کارمندان محترم جامعه بهداشتی کشور

رونوشت:

– جناب حجه الاسلام والمسلمین رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه جهت استحضار

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. Ak Fathi:
    سلام جناب آقای وزیر محترم بهداشت و درمان. جامعه پزشکی بخاطر انحصاری که بوجود آمده و بخاطر تعدادی آدم سود جو که فرق نمی کند در هر لباسی بودند همین کار را می کردند به بیمار بیچاره هر خیانتی را می کنند. داروی اضافه . آزمایش غیر ضروری. ایجاد هزینه های ِغیر ضروری.همه این جنایت ها بخاطر کمیود پزشک است . باید این قشر از انحصار خارج شود. ورودی این رشته اولا پولی و به نرخ آزاد باشد و دوم اینکه تعداد ورودی باید چندین برابر شود. تا رسیدن به این سطح فعلا برای تعادل عرصه و تقاضا پزشک خارجی استخدام کنید. یک پزشک پاتولوژی بازنشسته که حقوق بیست و پنج میلیونی می گرفته حالا با شروع بازنشسته شدن در دو آزمایشگاه قرارداد بسته هر کدام ماهی چهل و پنج میلیون تومان. جناب آقای اطلاع دارید که این افراد اصولا در محل کار خود که آزمایشگاه است حضور ندارند و کار توسط چند تکنسین آزمایشگاه انجام میشود. تازه اگر این افراد در آزمایشگاه یا داروخانه حضور داشته باشند آن هم مبلغی جداگانه است. و این بدور از عدالت است. و این بی عدالتی ها بخاطر انحصار مراکز درمانی در دست وزارت بهداشت و درمان است. بسیاری از دانشجویان تا مرحله دکترا در رشته های نظیر ژنتیک در وزارت علوم طی کرده اند ولی بیکار هستند. با ادغام رشته های پزشکی دانشگاهای وزارت علوم و وزارت بهداشت و دادن امتیاز مساوی باعث شکستن انحصار شده و تعداد پزشکان برای آزمایشگاه ها و داروخانه ها افزایش می یابد. و مشکل این کمبود حل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا