خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت خارجه به انتقادات از «قرارداد ۲۵ساله با چین»

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد اخبار منتشر شده در مورد سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین و برخی گمانه‌زنی‌ها در این زمینه گفت: من گمانه زنی هایی که در ارتباط با این موضوع مطرح می‌شود را رد می‌کنم. این سند افتخار آمیز است که به نفع منافع دو کشور ایران و چین است. اگر این سند نهایی شود می‌توان متن آن را منتشر کرد. این سند موضوع جدیدی نیست و در سفر  رئیس‌جمهور خلق چین به تهران توافق شد که دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های جامع این سند را به امضا برسانند.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی در این نشست خبری این هفته خود اعلام کرد: وزیر امور خارجه کشورمان  فردا به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص گزارش دبیرخانه این سازمان در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل  شرکت خواهد کرد و سخنرانی می کند.

به گزارش ایسنا سید  عباس موسوی همچنین گفت: وزیر امور خارجه کشورمان احتمالاً امروز بعدازظهر نیز به صورت ویدیو کنفرانس با همتای قطری خود رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

گمانه زنی‌ها در ارتباط با سند همکاری‌های ۲۵ ساله را رد می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد اخبار منتشر شده در مورد سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین و برخی گمانه‌زنی‌ها در این زمینه گفت: من گمانه زنی هایی که در ارتباط با این موضوع مطرح می‌شود را رد می‌کنم. این سند افتخار آمیز است که به نفع منافع دو کشور ایران و چین است.

وی افزود: اگر این سند نهایی شود می‌توان متن آن را منتشر کرد. این سند موضوع جدیدی نیست و در سفر  رئیس‌جمهور خلق چین به تهران توافق شد که دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های جامع این سند را به امضا برسانند.

سید عباس موسوی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که با دیگر کشورهایی که روابط دوستانه داریم بر اساس منافع متقابل این گونه سندها را امضا کنیم.
موسوی تأکید کرد: من گمانه‌زنی‌ها در این زمینه را رد می‌کند و این گمانه‌زنی‌ها اشتباه است.

دولت رومانی تاکنون اطلاعات جدیدی در مورد پرونده قاضی منصوری ارائه نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در مورد پرونده قاضی منصوری و این که آیا دولت رومانی در این زمینه اطلاعات جدیدی به دولت ایران ارائه کرده است یا نه؟ گفت: این موضوع دارای ابهاماتی است، ما از دولت رومانی  درخواست کردیم که در این زمینه شفاف سازی کند ولی این اتفاق انجام نشده است و متاسفانه تاکنون جز اخباری که در رسانه ها منتشر شده ما چیز جدیدی را از دولت رومانی دریافت نکرده ایم و در همین جا بار دیگر از دولت روحانی می خواهیم که در اسرع وقت با توجه به حساسیت و پیچیدگی این پرونده، ما را در جریان اخبار این پرونده قرار دهد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا