خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: حضور مردم در انتخابات۱۴۰۰ بالای ۵۰درصد است

سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: از جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. هر انتخابی را کنید، همان را درو خواهید کرد و جای گله‌مندی نخواهد بود. بنده با شناختی که از مردم دارم، می‌گویم که حضور مردم بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رئیس‌علی دلواری‌ها در مبارزه با انگلیس پیش‌گام بودند و شهید ابوتراب عاشوری ستاره‌ای از ستاره‌های انقلاب اسلامی شد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: امروز دیدیم که چگونه بسیاری از مردم با خودرو و موتورهایشان به این انقلاب ابراز علاقه کردند و یقیناً اگر این ویروس منحوس نبود، قطعاً راه‌پیمایی امسال هم بسیار باشکوه‌تر بود.

وی گفت: حرکت مقدس راه‌پیمایی خودرویی و موتوری پیام‌های برجسته دارد. پیام اول، دوم و سوم این حرکت بیعت با دین، نظام اسلامی و ولایت است. مردم نشان دادند که به دین خود علاقه‌مند هستند و به هر طریقی از انقلاب اسلامی خود دفاع می‌کنند و به صحنه می‌آیند.

وی تصریح کرد: تمام نظرسنجی‌های فعال در کشور می‌گوید که عشق به دین و مقدسات در جان مردم ما موج می‌زند. هرچند بعضی اوقات ظاهر برخلاف این را نشان می‌دهد اما باطن چیز دیگری است.

خاتمی در ادامه گفت: کسانی وجود دارند که جفاکارانه با رفتار خود به دین اسلام آسیب می‌زنند اما پیام مردم این است که ما حامی نظام اسلامی هستیم و ایستاده‌ایم و نخواهیم گذاشت کمترین آسیب به پرچم انقلاب اسلامی برسد.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نیست اما همگان بر این تأکید دارند که اسلام به ذات خود ندارد عیبی! هر عیب که هست از مسلمانی ماست. آمریکا و شبکه‌های تلویزیونی بیگانه که مراسم را منعکس می‌کنند بدانند که این مردم با انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.

خاتمی با بیان اینکه مدیریت ولی‌فقیه امام قبل و بعد از پیروزی انقلاب، این انقلاب را به ثمر نشاند، گفت: اگر مدیریت ولایت ولی‌فقیه نبود، این انقلاب آسیب‌ها می‌دید. ماندگاری این ۴۲ سال نشانه موفقیت مدیریت ولایت‌فقیه است.

وی با بیان اینکه مدیریت ولایت‌فقیه در این سال‌ها باعث پایداری نظام اسلامی بوده است، گفت: هشت سال جنگ با استکبار، خنثی‌کردن ۶ کودتا، فتنه‌های گوناگون اما انقلاب اسلامی مثل سرو ایستاده ماند و همه این موفقیت‌ها به‌خاطر مدیریت صحیح ولی‌فقیه زمان است.

خاتمی گفت: پیام چهارم این حرکت، استکبارستیزی است. رؤسای جمهور آمریکا و آخرین نفرشان که روزهای فلاکت خود را می‌گذراند، آرزو داشتند که مردم ایران مرگ بر آمریکا نگویند اما تا زمانی که سیاست‌های استکباری باشد، مردم همواره مرگ بر آمریکا را تکرار می‌کنند.

وی افزود: مذاکره با چنین آمریکایی کودنی سیاسی است، به ما نگویند شما مسائل سیاسی را نمی‌دانید، امام ۴۰ سال قبل با این تحلیل که آمریکا شیطان بزرگ است، دستور قطع رابطه با آمریکا را بدهد. آن زمان که اما این بیانات را فرمود، جنایت یمن، حمایت از تکفیری‌ها، دخالت آمریکا در لبنان و… نبود بعد از ۴۰ سال آمریکا شیطان کوچک شده است؟ پیام راه‌پیمایی امروز مرگ بر آمریکاست.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: پنجمین پیام، مقاومت است؛ تجربه حدود ۷۰ سال اشغال فلسطین می‌گوید که نسخه مذاکره بی‌جواب است و نسخه مقاومت راهگشاست. آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار است. دشمن خسته، در پی آن است که مردم را خسته نشان دهد ولی به‌صراحت می‌گویم که این ملت خسته نشده ولی دشمن را خسته خواهد کرد.

خاتمی تصریح کرد: ششمین و هفتمین پیام، پیام وحدت و بصیرت است. از ابتدای انقلاب اختلاف سلیقه بوده و هست اما همه اختلاف سلیقه‌ها در جهت حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی است. دشمن بریدن مردم را دنبال می‌کند اما من به آمریکایی‌ها می‌گویم شما آرزوی بریدن مردم از انقلاب و نظامشان را به گور خواهید برد.

وی خاطرنشان کرد: پیام بعدی، حضور است. انقلاب مدیون حضور به‌موقع مردم در میدان است. از جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. هر انتخابی را کنید، همان را درو خواهید کرد و جای گله‌مندی نخواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنده با شناختی که از مردم دارم، می‌گویم که حضور مردم بالای ۵۰ درصد است. هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود، رأی آری به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است. شعار انقلابی‌ها، شعار حداکثری و انتخاب اصلح است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. منظورش اینه که ستاد انتخابات وظیفه داره حضور مردم رو بالای 50 درصد اعلام کنه. از حالا فهمیدیم آمار مشارکت قراره بین 50 تا 60 باشه

  2. امام فقط گفت امریکا؟؟بقیه اش رو؟؟؟ظاهرا شماهم به ملکه پیشگویی اراسته شده اید……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا