خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا احمد میدری؟

علی صارمیان، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چرا احمد میدری؟» نوشت:

در باب انتخابات من عرضم را خدمت دکتر حجاریان هم کتبی و هم شفاهی عرض کردم.

گفتم اصلاح طلبی اگر می‌خواهد ریس جمهور آینده را تعیین کند، باید مقابل کاندیداهای اصولگرا، یک کاندیدای واحد (سالم، مرد به معنای پای سفت عقیده، پاکدست، خوشفکر و بیان، متواضع، فاقد رای منفی و دارای پتانسیل بالقوه رای و البته تازه و حتی باور نکردنی باشد). توجیهش با ما‌. نگران این مساله نیستیم.

نگاه بنده و طیف آزرده بدنه اصلاحات چند چهره است:

مصطفی تاجزاده که توان کشور داری دارد و در فضای آشتی ملی ، یک میرحسین موسوی است.

محمود صادقی به خاطر رویه ضد فساد و شجاعتش و رای لرها که حداقل چند میلیونند. عرص خواهم کرد چرا‌ .‌

محمدرضا جلایی پور به خاطر نحبگی و جوانی و چهره خوب و مصداق جوان انقلابی به تعریف مردم و ان‌شاءالله رهبری.

عباس عبدی به عنوان چهره ای کاریزما و مصداق راه حل در بن بست های نظام. البته همه ما در عین مدرن بودن برایمان باور پذیر نیست که ریس جمهورمان روزنامه نگار باشد‌. در مشروطه مرحوم دهخدا به عنوان چهره مطلوب و سید ضیا در مقام شاه بخشی بوده اند. یعنی صد سال پیش از ما جلوتر فکر می کرده اند.

خوب اینها کسانی هستند که میزان مشارکت انتخابات را به نزدیک هفتاد تا هشتاد درصد در ۱۴۰۰ خواهند رساند‌.

اما منتقدان این کمترین معتقدند که این نگاه تند است و از کیفیت بزن و طوری باشد که نظام بدون آنکه تغییر رویه ای بدهد، اصلاح طلبان را با هویت خودشان بپذیرد.

بسیار خوب دوستان محافظه کار. نظریه حکمرانی خوب را چه کسی اولین بار در کشور مطرح کرد. کناب وی و دکتر خیر خواهان راه حل عملی گفتمان تازه توسعه ایران است‌.

آقای دکتر احمد میدری به نظرم یک غیر متعارف بسیار قوی در این نگاه شماست.. او همکنون معاون وزیر رفاه است و مشکل تایید صلاحیت هم ندارد‌.

او با توان فکری، گفتاری و قدرت کلام و توان آماری و پتانسیل اجرایی یک ریس جمهور بدون ژن خوب، غیر متعارف، مطلوب مردم و کشور و نفر برنده مناظرات خواهد بود. بنده هیج ارتباطی جز چند جلسه در انجمن جامعه شناسی و امثالهم با ایشان نداشته ام. اما آنچه او در نظر دارد، ایران را خواهد ساخت. البته شهید بهشتی می گفت گاهی دنیاطلبان شما را می ترسانند که مسولیت بپذیرید. گاهی حربه شان اخلاق و رودربایستی هاست. شما را قانع می کنند که تابع نفس نباشید. گوشه ای نظاره گر باشید. نه شما باید شانه‌تان آماده مسولیت باشد در گرفتن مسولیت با خدا و ملت عهد ببندید.شجاعانه مسولیت بگیرید. اما دچار نفس نشوید ( نقل به مضمون).

حالا هم نقل همانست. این آفتی است که افراد صالح همه در شولای درویشی فرو رفته اند تا افراد ناسالم رشد کنند .

امیدوارم اهل رسانه این وجیزه را منعکس کنند. کلمه ..سحام.‌ راهبرد. امتداد ..کلمه و بقیه که التفات ندارند. مگر همه اش باید انتقاد باشد. راه حل را هم منعکس کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا