خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالله عبدالله: طالبان به تعهدات خود عمل نکرد

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که گروه طالبان به تعهدات خود در کاهش خشونت‌ها پس از امضای توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده و میزان خشونت‌های خود را افزایش داده است.

به گزارش فارس، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که گروه طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده است.

عبدالله امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ بهمن) در نشست افتتاحیه کمیته احزاب سیاسی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ‌گفت که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر بازنگری توافق‌نامه این کشور با گروه طالبان به خاطر راستی‌آزمایی این گروه در عمل به تعهدادتش به مفاد این توافق‌نامه انجام می‌شود.

وی افزود که گروه طالبان به تعهدات خود در کاهش خشونت‌ها پس از امضای توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده و میزان خشونت‌های خود را افزایش داده است.

به باور او این رویکرد طالبان علاوه از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان، شرایط رسیدن به صلح دایمی را نیز دشوار می‌سازد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که دو طرف با یک نیت نیک در روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح شرکت کرده‌اند، اما این نیت‌ها باید در عمل پیاده شود.

عبدالله اظهار داشت که در روزهای آینده اجلاس وزرای دفاع سازمان ناتو برگزار می‌شود و در این اجلاس در مورد حضور یا عدم حضور نیروهای این سازمان در افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد.

وی همچنین به احزاب سیاسی افغانستان اطمینان داد که در جریان همه اتفاقات و رویدادهای روند صلح قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا