خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد امام: به سراغ کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت

دبیرکل حزب ایثارگران اصلاح‌طلبان می‌گوید در این دوره به سراغ کاندیدای اجاره‌ای و نیابتی نخواهند رفت و طبق برنامه‌های نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان از کاندیدایی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد و از فیلتر شورای نگهبان رد شود حمایت خواهند کرد.

جواد امام دبیرکل حزب ایثارگران اصلاح‌طلب درباره‌ی آخرین وضعیت فعالیت این حزب در انتخابات 1400 به انصاف نیوز گفت: «ما اصلا کاندیدای اختصاصی نداریم وکاندیدای ما کاندیدای جبهه اصلاح طلبان است که توسط نهاد اجماع ساز انتخاب می‌شود. ما حرکاتمان را در چارچوب برنامه‌های اصلاح طلبان تنظیم می‌کنیم. حتما در انتخابات مشارکت خواهیم داشت و امیدواریم کاندیدای واحد اصلاح طلبان که مورد اقبال جمع اصلاح طلبان است، از فیلترهای شورای نگهبان عبور کند و در آن صورت حتما در انتخابات شرکت خواهیم داشت و اگر کاندیدای ما در واقع بخواهد مورد ذبح قرار بگیرد، دنبال کاندیدای دیگری غیر از کاندیدای شناخته شده اصلاح طلب که مورد اقبال جمع باشد نخواهیم رفت.»

او تاکید کرد به دنبال کاندیدای نیابتی و اجاره‌ای نخواهند رفت.

همچنین امام درباره‌ی وجود کاندیدا با اسم مشخص هم گفت: «به جمع بندی نهایی نرسیدیم ولی جبهه اصلاح‌طلبان کاندیدا دارد و او باید کاندیدایی باشد که مورد اجماع همه واقع شود و امیدواریم انتخاباتی رقابتی و آزاد را شاهد باشیم که مفهوم انتخابات را پیدا کند و در تراز قانون اساسی باشد. انشاالله نظارتی که لازمه‌ی یک رقابت آزاد است رعایت شود و از مشارکت معنی‌داری هم برخوردار باشد.

دبیرکل حزب ایثارگران اصلاح‌طلبان درباره‌ی اینکه اگر کاندیدای اصلاح‌طلبان مورد تایید قرار نگرفت و کاندیدای دیگری برای ارائه نبود مشارکت خواهند کرد یا خیر هم گفت: «مشارکت داشتن احزاب در انتخابات، مشروط به داشتن کاندیدا است. درواقع اگر کاندیدایی نداشته باشیم هیچ ضرورتی ندارد بیاییم در انتخابات بگوییم کی؟ آن بحث فردی است که هرکسی تکلیف خود را در انتخابات می‌داند که باید در انتخابات شرکت کند و با سلایق و آن اشخاص که مورد نظر هستند و بتوانند نمایندگی کنند، رای می‌دهد. اگر یک حزب سیاسی کاندیدایی نداشته باشد، باید چکار کند؟ می تواند بیاید از یک کس دیگر و از یک جریان دیگر حمایت کند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا