خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهزاد نبوی رییس جبهه اصلاح‌طلبان شد [+اسامی هیئت رئیسه]

فرج کمیجانی، رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از انتخاب بهزاد نبوی به عنوان رییس موقت جبهه اصلاح طلبان شد.

به گزارش ایسنا، فرج کمیجانی با اشاره به برگزاری جلسه امروز اصلاح طلبان اظهار کرد: اعضای 46 نفره جبهه اصلاح طلبان ایران با حضور در حسینیه جماران ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند حضرت امام ، مهندس بهزاد نبوی را به عنوان رئیس موقت جبهه اصلاح طلبان ایران تا تصویب آیین نامه داخلی این جبهه انتخاب کردند .

وی ادامه داد: جبهه اصلاح طلبان ایران به عنوان یک جبهه سیاسی مجموعه ای از دبیران کل یا نمایندگان تام الاختیار احزاب به نمایندگی از تشکل های متبوعشان ، وجمعی از شخصیت های معتمد ، متنفذ و موثراصلاح طلب برگزیده شده  به عنوان مشاورین احزاب تشکیل دهنده این جبهه هستند ، که ضمن حفظ هویت مستقل سازمانی خویش با توافق در مورد راهبردهای تعریف شده با رهبری مشترک چمعی فعالیت می کنند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: این جبهه به منظور ایجاد وحدت، هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت های مجموعه اصلاح طلبان کشور، طراحی، تدوین و اجرای راهبردها، سیاست ها، برنامه ها و اتخاذ مواضع کلان، وآماده سازی بسترهای لازم برای ورود اجماعی وموثرترجریان بزرگ اصلاحات ، در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور تشکیل شده و مورد وثوق و تایید اکثریت احزاب و شخصیت های اصلاح طلب متنفذ و تاثیرگذار در جریان اصلاحات هست .

کمیجانی همچنین گفت: اعضای این جبهه با پذیرش توامان هر دو بال نظام جمهوری اسلامی ( جمهوریت و اسلامیت ) ، تفسیری متناسب با مقتضیات زمان از دین، تنوع و تکثر سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ملت ایران، حفظ منافع ملی، حفظ امنیت ملی درسیاست خارجی وداخلی، حفظ حقوق اساسی مردم مصرح درقانون اساسی ،اعمال حاکمیت مردم برسرنوشت خویش ازطریق انتخاباتی آزاد، رقابتی، قانونی وعادلانه درطراز قانون اساسی و مشارکت در نقد و اصلاح قدرت ، توسعه وتقویت نهادهای مدنی برای اعمال نظارت عمومی و شفاف سازی و مبارزه با فساد و رانت خواری، برقراری روابط خارجی متکی بر برابری و منافع متقابل با دیگر کشورها، میهن دوستی شهروند محور، برابری اجتماعی و مردم سالاری را تا سر حد تحقق پیگیری خواهند کرد .

وی ادامه داد : اعضای این جبهه در سراسر کشور با هدف ایجاد ساز و کارمناسب برای فعالیت جبهه ایی برپایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا، قانون گرایی، تنش زدایی، گفتگو، مشارکت، شایسته گزینی، با آمادگی کامل برای حضور قدرتمند و اجماعی در رقابت های انتخاباتی سالم بر اساس اصول مصرح قانون اساسی به مثابه میثاق ملی ، وصیت نامه سیاسی و عبادی حضرت امام ( ره ) ، رهنمودها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مفاد مختلف قوانین احزاب و انتخابات وظایف محوله را مدیریت خواهند کرد .

وی تصریح کرد: اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران امروز یکشنبه ٢٦ بهمن ماه با حضور 46 عضو اصلی و مشاوراولین جلسه رسمی خود را به صورت حضوری در حسینیه شماره 1 جماران برگزار کردند . در این نشست اعضای حاضر در جلسه ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی ( راحل ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، یاد ، نام و خاطرات ان امام سفر کرده را گرامی داشتند . سپس با بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه انتخاب اعضای هیات رئیسه ، به صورت اجماعی تصمیم گرفتند هیات رئیسه دائم این جبهه را بعد از طراحی ، تدوین و تصویب آیین نامه داخلی این جبهه بر اساس آیین نامه مصوب انتخاب کنند.

وی  در این جلسه اقای مهندس بهزاد نبوی را که رئیس سنی جلسه بودند گفت: به عنوان رئیس موقت ، اقای دکتر حسین کمالی ، خانم آذر منصوری ، فرج کمیجانی و محمدرضا جلایی پور را هم به عنوان سایر اعضای هیات رئیسه موقت تا تصویب آیین نامه داخلی این جبهه انتخاب کردند.

  وی ادامه داد: اعضای هیات رئیسه موقت جبهه اصلاح طلبان ایران موظف هستند در کوتاه ترین زمان ممکن متن پیشنویس آیین نامه نحوه تشکیل و فعالیت جبهه اصلاح طلبان ایران را با اخذ مشورت از کلیه اعضا آماده و در اولین فرصت به تصویب اعضای جبهه برسانند و پس از تصویب آیین نامه داخلی بر اساس مفاد آن نسبت به برگزاری انتخابات هیات رئیسه دائم اقدام کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا