خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توکیو در خاموشی فرو رفت

به دلیل قطع برق در شهر توکیو پایتخت ژاپن، هزاران خانوار و ادارات دولتی در تاریکی فرو رفتند و سامانه های حمل و نقل ریلی برخی از نقاط پایتخت نیز از کار افتاده است.

به گزارش ایرنا، اگرچه علت این حادثه هنوز مشخص نشده اما آمارها نشان می دهد که دستکم ۵۸۰ هزار خانوار و بسیاری از دستگاه های دولتی در نواحی مختلف توکیو پایتخت ژاپن از عصر امروز در خاموشی فرو رفته اند.

گزارش های تلویزیونی ژاپن حاکی است که قطع برق در نواحی مختلف پایتخت حتی باعث شده است تا قطارها در سطح شهر متوقف شوند.

شرکت برق الکتریک توکیو پس از بروز این حادثه در بیانیه ای اعلام کرد که در شهر «نیزا» از ایستگاه های برق رسانی دود بلندی به هوا برخاسته است و بررسی ها برای اینکه ارتباط خاموشی با این حادثه را مشخص کند، آغاز شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد، با تلاش هایی که شروع شده برق دوباره به شبکه متصل خواهد شد اما تصاویر تلویزیونی دود غلیظی را نشان می دهد که از ایستگاه های برق منطقه به هوا بلند می شود.

قطع گسترده برق باعث شد تا اداره پلیس توکیو ، ساختمان وزارت امور خارجه و ساختمان وزارت زمین و حمل و نقل ژاپن نیز دچار خاموشی شوند.

گزارش ها حاکی است که قطع برق باعث شد تا چندین دادگاه در توکیو نیز نتوانند محاکمه های خود را برگزار کنند و برای این کار مجبور به تعیین زمان جدیدی برای بررسی های قضایی شده اند.

همچنین با قطع برق بسیاری از خیابان ها نیز در خاموشی فرو رفتند و باعث هرج و مرج ترافیکی در توکیو شده است.

سازمان آتش نشانی پایتخت ژاپن نیز اعلام کرد: گزارش های بسیاری دریافت کرده است مبنی بر اینکه مردم در داخل آسانسورها گیر افتاده اند.

شبکه خبری «ان اچ کی» گزارش کرده که یوشیهدا سوگا سخنگوی دولت به موضوع خاموشی ها اشاره کرده اما حاضر به پاسخ به سوالاتی مبنی بر عمدی بودن این حادثه نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا