خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فتاح رقيب احمدي‌نژاد!

مطهره شفيعي در روزنامه ی آرمان نوشت: اين روزها بحث گعده‌هاي فعالان عرصه سياسي حول محور مجلس دهم، تركيب سياسي آن و رياست پارلمان است و البته اگر دلواپس باشند به دنبال ساخت ذهني مشكل اقتصادي مي‌روند تا از اين طريق بتوانند دولت را متهم به ناكارآمدي كنند. برخي از اين دلواپسان هم هر روز برجام را روي برگه مي نويسند و خوشحال مي‌شوند كه به زعم آنها نتيجه‌اي نداشته است و نمي‌خواهند بدانند اثرات اين توافق در درازمدت حاصل خواهد شد! در چنين فضايي اندك زماني هم بحث رياست‌جمهوري دوازدهم مطرح مي‌شود. طيفي كه هنوز در انديشه بازگشت احمدي‌نژاد است بر طبل ۴ ساله بودن دولت روحاني مي‌كوبد و مي‌گويد كه تنها رقيب جدي براي روحاني در سال ۹۶ جز احمدي‌نژاد نيست و مطمئن به آن هستند كه در نهايت او توان پيروزي بر هر كانديدايي را دارد. البته با لبخندي هم مي‌گويند كه نام احمدي‌نژاد به عنوان نخستين رئيس‌جمهوري در تاريخ ثبت خواهد شد كه رسم ۸ ساله بودن رياست‌جمهوري را شكست و مانع تداوم حضور روحاني در رياست‌جمهوري بيش از ۴ سال شد.

۱۵ سفر استاني در سال ۹۵

احمدي‌نژاد هم البته برنامه‌هايي براي تحقق اين امر دارد كه سفرهاي استاني اش نمونه‌اي از آن است. او به جيرفت و كرمان و… مي‌رود تا حاميانش را به دور خود جمع كند و شعار يارانه ۲۵۰ هزار توماني يا استخدام بدهد. آن طور كه «آرمان» مطلع شد احمدي‌نژاد تا پايان سال جاري ۱۵ سفر استاني خواهد داشت به عبارتي ۱۵ شعار انتخاباتي جديد از اين طيف متولد خواهد شد. اين شعارها با هوشمندي بر حسب مشكلات جامعه تنظيم مي‌شود مانند دو شعار قبلي كه يكي پس از شايعات درباره قطع يارانه‌ها از سوي احمدي‌نژاد سر داده شد و شعار دوم هم كه درباره اشتغال داده شد در برهه‌اي بود كه بحث بيكاري مطرح مي‌شد. به نظر مي‌رسد برخي از حاميان احمدي‌نژاد با اطلاع از شعارهاي جديد احمدي‌نژاد، پيش از اعلام آنها به فضاسازي مي‌پردازند، مثلا مصاحبه كرده و از قطع يارانه انتقاد مي‌كنند تا وقتي احمدي‌نژاد شعار يارانه ۲۵۰ هزار توماني سر داد در نزد بخشي از افكار عمومي وجهه بالایی کسب کند.

كانديداي جديد براي رياست‌جمهوري

اين روزها خبر مي‌رسد كه يكي از مديران كشور درصدد كانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري۹۶ است، البته او اين خبر را تاييد يا تكذيب نكرده است اما برخي ادعا مي‌كنند پرويز فتاح كه اكنون رئيس كميته امداد است با توجه به مقبوليتش در نزد طيف اصولگراي ميانه‌رو و حتي اصلاح‌طلبان چندان بي‌ميل به كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري نباشد. اقدام اخير فتاح هم از سوي برخي زمينه‌سازي تبليغاتي براي كانديداتوري‌اش معنا شد كه انتقال كميته امداد از سوهانك به ميدان انقلاب است. ساختمان كميته امداد در منطقه سوهانك قرار داشت كه از ارزش بالاي مالي برخوردار بود. همين موضوع سبب انتقادات زيادي شد و اين سوال در اذهان شكل گرفت كه كاخ نشينان چگونه مي‌خواهند از وضعيت كوخ نشينان با خبر شوند. سال گذشته فتاح وعده تغيير مكان كميته امداد را داد تا اينكه در ارديبهشت امسال اين وعده محقق شد و ساختمان جديد كميته امداد در آزادي فعاليت خود را آغاز كرد. رئيس كميته امداد امام خميني (ره) هم پس از اين انتقال گفت: «هزينه فروش ساختمان كميته امداد در منطقه سوهانك، صرف امور مرتبط با مددجويان تحت پوشش اين نهاد حمايتي خواهد شد.» اين تغيير مكان كميته امداد از شمالي‌ترين نقطه پايتخت به مناطق مركزي سبب شد تا برخي از آن برداشت انتخاباتي وتبلیغاتی كنند از جمله طيف احمدي‌نژاد اقدامات او را به چشم رقيب انتخاباتي ارزيابي كنند. درست است كه فتاح وزير دولت احمدي‌نژاد بود اما قرابت فكري با او نداشت. پس از اينكه از سوي احمدي‌نژاد به عنوان وزير نيرو معرفي شد برخي تعجب كردند چرا كه مشي فكري آنها شباهت زيادي با هم نداشت و در شهريور سال گذشته وقتي نظرش را درباره احمدي‌نژاد جويا شدند، گفت: « زان يار دلنوازم شكري است با شكايت.» فتاح البته بسيار سعي كرد تفاوت هاي خود با احمدي‌نژاد و همفكران او را نمايان سازد مثلا يك‌بار گفت: «آخرين روزهاي كار دولت نهم و انتصاب مشايي به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور در دولت دهم تلخ‌ترين جلسه دولت نهم بود. در آن جلسه واقعا به ديوار دولت تكيه كردم كه خدايا چرا؛ اين دولت، دولت ولايتمدار است و گفتم خدايا چرا با اين آزمون و در نهايت با اينكه جبهه بودم و خيلي‌ها جلوي من شهيد شدند اما واقعا گريه كردم. يعني تكيه به صندلي و ديوار اتاق كردم و گفتم چه بر سر ما آمد.» اكنون بايد منتظر ماند كه آيا وزير سابق در مقابل رئيس‌جمهور سابق براي جلوس بر كرسي رياست‌جمهوري به رقابت خواهد پرداخت يا خير!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا