خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای اصلاح‌طلب ۱۴۰۰؛ از خمینی تا پزشکیان

تابناک نوشت: هر چند برخی چهره‌های اصلاح طلب مثل دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، ورود به مباحث انتخاباتی را در شرایط فعلی زودهنگام ارزیابی می‌کنند و اعتقاد دارند باید فرصت کافی به احزاب برای تصمیم گیری در یک فضای فارغ از هیاهو‌های سیاسی را داد، برخی در این جریان، هرگز چنین عقیده ای ندارند و معتقدند، باید زودتر برنامه ریزی‌های انتخاباتی در جریان اصلاح طلبی صورت بگیرد.

اصلاح طلبان حتی زودتر از جریان اصولگرا در تلاش برای حضور هر چه بهتر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بوده اند و اولین اقدام آن‌ها در این راستا، اقدام به جدا کردن راه و صف خود از دولت اعتدالگرای «حسن روحانی» بود؛ هرچند در راه این استراتژی همچنان ناموفق بوده و به توفیقی دست نیافته اند.

رونمایی اولیه اصلاح‌طلبان از کاندیدا‌های مورد نظرشان
البته این جریان با سردمداری کارگزاران، اقدام دیگری نیز انجام داده و همه افرادی که در معرض کاندیداتوری در جریان اصلاح طلبان هستند، به ویژه آن‌هایی را که شانس هم می‌توانند داشته باشند، در سبد خود قرار داده و رسما از آن‌ها رونمایی کرده است؛ شاید این اقدام بتواند تحریک بیشتری در برخی افراد در معرض کاندیداتوری که مصمم نیستند یا دودل هستند، ایجاد کند.
حجت الاسلام سید «حسن خمینی»، «محمد جواد ظریف»، «علی لاریجانی»، «بیژن نامدار زنگنه»، «اسحاق جهانگیری»، «مسعود پزشکیان»، «محسن هاشمی رفسنجانی»، «سورنا ستاری»، «محمدرضا عارف» و افرادی از این دست کاندیدا‌های مطرح‌تر در جریان اصلاح طلبی هستند که بسته به اتفاقاتی که تا انتخابات خرداد ماه سال ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد، می‌توانند کاندیدای اصلی این جریان لقب بگیرند.

اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا دارند

در همین خصوص، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است و این جریان برای این انتخابات برنامه‌های مشخصی دارد.

«داریوش قنبری» در تشریح آخرین اقدامات اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: قطعا اصلاح‌طلبان کاندیدای خاص خودشان را در انتخابات پیش روی خواهند داشت و بدون کاندیدا نخواهند بود.

گزینه‌های زیادی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی داریم

وی افزود: فعلا گزینه‌های خاصی از سوی این جریان برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح هستند که عمدتا افرادی هستند که خودشان برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: در حال حاضر جریان اصلاحات نیز در حال شکل دادن به وحدت عینی و عملی در درون خود است تا از بین گزینه‌هایی که اعلام آمادگی کردند، یکی را به عنوان گزینه اصلی مورد حمایت قرار دهد.

هنوز به جمع‌بندی درباره کاندیدای اصلاح‌طلبان نرسیده ایم
قنبری تاکید کرد: بنده فکر می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان مانع یا موانعی بر سر راهشان نباشد، به بهترین شکل ممکن در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

وی درباره اسامی نامزد‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی افراد به صورت فردی، برخی از سوی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و برخی تنها در قالب یک رایزنی، نامشان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است؛ اما اصلاح‌طلبان در وضعیت فعلی به یک جمع‌بندی نهایی و رسیدن به یک فرد و گزینه مشخص دست پیدا نکردند.

سیدحسن خمینی جدی‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سیدحسن خمینی، محسن هاشمی، محمدرضا عارف و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله افرادی هستند که نامشان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده، ولی هنوز اجماع نظری درباره آن‌ها شکل نگرفته است.

قنبری اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات بنا دارند بر اساس نگاه و رویکرد حزبی، گزینه مدنظر خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند و ملاک آن‌ها قطعا انتخاب یک فرد نخواهد بود.

وی در پایان تصریح نمود: بستر خوبی در صورت وجود موانع برای فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد که امیدواریم این مهم فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا