خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش زیدآبادی به «پیشنهاد عالی» رئیسی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پیشنهاد عالی!» نوشت:

رئیس قوۀ قضائیه گفته است: “ما آمادگی داریم درِ زندان‌های خود را باز کنیم تا مدعیان حقوق بشر، هر زندانی را که در ایران می‌خواهند، ببینند. مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آن‌ها می‌خواهیم، ببینیم؛ در این صورت معلوم خواهد شد که حقوق بشر در کدام کشور بیشتر رعایت می‌شود.”
از هر جهت پیشنهادی است عالی! فعلاً که بین ایران و آمریکا رابطه‌ای برقرار نیست و بنابراین، این پیشنهاد طبعاً شامل حال آن کشور نمی‌شود. این وسط می‌ماند کشورهای اروپایی که به گفتۀ آقای رئیسی مدعی حقوق بشرند!

برای عملی شدن این پیشنهاد به نظرم لازم است چند کشور اروپایی از جمله سوئد و نروژ و سوئیس و دانمارک و بلژیک و فرانسه و آلمان و غیره ضمن استقبال از طرح رئیس قوۀ قضائیه ایران، یک هیئت مشترک را برای بازدید از زندان‌های ایران تشکیل دهند و در همان حال، برای بازدید هر هیئت ایرانیِ مورد نظر آقای رئیسی از زندان‌های کشور خود، اعلام آمادگی کنند!

برای اینکه عموم علاقمندان به این موضوع، امکان داوری منصفانه و بی‌طرفانه از ادعاهای دو طرف پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنم که بازدیدها در هر دو سو، با حضور اصحاب رسانه، بخصوص رسانه‌های تصویری بین‌المللی همراه باشد تا زمینۀ راستی‌آزمایی قضاوت هیئت‌ها برای عموم ناظران فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مثلا زندان عشرت آباد رو بخواهند ، اعلام می شود کارگاه اوراق کردن وسائط نقلیه از رده خارج است و شامل بازدید نمیشود

  2. سلام بر آقای دکتر زیدآبادی،
    احمد جان ! حالا ما یک چیزی میگوییم- شما چرا جدی می گیرید ؟

    1
    1
  3. بنظر من پیشنهاد آقای زید آبادی کاملا عملیست خانم ها واقایان محترم شاغل درسفارتخانه های کشورهای مدافع حقوق بشر مستقر درایران می‌توانند اقدام مساعد راانجام دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا