خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: با صبر و سکوت به کار خود ادامه می‌دهیم

سخنگوی دولت گفت: دولت با صبر و سکوت از سر دلسوزی برای آرام نگه داشتن فضای جامعه و نگران نکردن مردم و پرهیز از تلخی ذائقه مردم به دور از حاشیه سازی ها به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی موتوری و خودرویی ۲۲ بهمن، گفت: ما در ۲۲ بهمن هم همبستگی نسلی خود را به انقلاب نشان می‌دهیم و هم فرصتی است با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت شود. این آخرین راهپیمایی در این دولت و در زمان سقوط فشار حداکثری بود.

وی افزود: دولت بر مبنای تفسیر اصیل از استقلال و دوری از سیاست‌های انزواگرایانه کار خود را در این زمینه پیش برده است و حتی ذره‌ای از استقلال سیاسی کشور را در جهان مخدوش نکرده است.

ربیعی یادآور شد: دولت یازدهم و دوازدهم با همه توان و تدبیر تمام تلاش خود را برای اجرایی ساختن آرمان های شناخته شده انقلاب اسلامی در خصوص استقلال و آزادی و جمهوریتی در پرتو آموزه های اسلامی و دو حق سرنوشت مهم، حق تعیین سرنوشت مردم در داخل و در عرصه های جهانی و بین المللی بکار برده است.

وی ادامه داد: دولت بر مبنای یک تفسیر اصیل برای تحقق معنای واقعی استقلال و اجتناب از مترادف گرفتن استقلال یا انزوا از وابسته شدن کشور و یا افزایش تاثیرگذاری خارجی ها و تسلیم شدن در مقابل یاغی گری مقاومت و با برنامه ریزی های صحیح، منطقی و عقلانی در استقلال ایران پای فشاری داشتند.

سخنگوی دولت گفت: امروز ما تحت تاثیر کشوری قرار نداریم و هم جهان ایران را دارای کشوری با منطق و صاحب حق می شناسد.

وی تصریح کرد: سه شکست دولت یاغی آمریکا در شورای امنیت و دو شکست در دادگاه لاهه و یک شکست در آژانس بین المللی در دولت دوازدهم، بدون اینکه ذره ای از استقلال سیاسی ما در جهان مخدوش شود، اتفاق افتاد و همچنین برای استقلال اقتصادی به رغم تحریم ها و  جنگ اقتصادی ظالمانه به نوعی به افزایش رشد و مقاومت در مقابل این فشارها هم دست یافتیم.

ربیعی ادامه داد: هر چند حاشیه سازی های زیاد مجالی نداد تا داستان های مقاومت به درستی روایت شود. امروز دولت با وقوف به نگرانی و مشکلات زندگی مردم همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار بسته و معتقد است باید بتوانیم حقوق ملت ایران را از ناقضین آن بستاند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق به کار گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت اعتدالی در مقابل دو جریان افراط و تفریط و دو تحریف از استقلال انزوا و وابستگی سیاسی حرکتی متعادل را سامان داد، گفت: دولت دوازدهم با مفهوم تعامل سازنده با جهان که انعکاسی از تفسیر اعتدالی از استقلال است با جهان ارتباط برقرار کرد و به این ترتیب همه کوشش های آمریکایی – صهیونیستی برای مشروعیت بخشی بین المللی به تحریم ظالمانه و ضد ایرانی را خنثی و بر ضد خود بدل کرد.

وی یادآور شد: دولت تا پایان کار خود سه امر تعامل سازنده با جهان در مقابل دو افراط و تفریط انزوا و وابستگی و تسلیم شدن، و در عرصه داخلی سیاست مشارکت حداکثری در مقابل دو افراط و تفریط هرج و مرج طلب و عدم مشارکت را دنبال خواهد کرد.

ربیعی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد دولت با یک آغاز خوب و برنامه توسعه ای و رشد اقتصادی مناسب شروع به کار کرد، گفت: تا سال ۹۷ روند رشد و ثبات اقتصادی قابل قبول و تورم نزدیک به تک رقمی و توسعه زیرساختهای اثرگذار بر آینده به کار خود ادامه داد، اما تحولات جهانی با یاغی ترین دولتی طرف شد که آنچنان عرصه را بر اقتصاد ایران تنگ کرد تا ایران را بر مبنای یک خیال واهی وادار به تسلیم و عدم استقلال و آزادی بکشاند، اما در این میان دولت با کاستن فشار تحریم بر زندگی مردم و افزایش زیرساختهای توسعه برای نسل آینده در مقابل بی عملی و عقب گرد اقتصادی و همراه با حفظ استقلال کشور کار خود را دنبال کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این میان دولت با یک صبر و سکوت از سر دلسوزی برای آرام نگه داشتن فضای جامعه و نگران نکردن مردم و پرهیز از تلخی ذائقه مردم به دور از حاشیه سازی ها به کار خود ادامه می دهد. به تجربه مطمئنم ما در پایان دولت پس از عبور از سختی ها وضع بهتری از جنبه اقتصادی در پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در جلسات متعدد دولت مورد بحث قرار می گرفت مسائل مختلف استان های مرزی و برخی استانها که مسایل از قبل حل نشده متعددی دارند، بوده است، اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به مقاومت هشت ساله مردم و نقش آنها در امنیت و سرافرازی ایران همواره برای دولت پر اهمیت بوده است و به منظور حل مسئله فاضلاب در شهرهای استان خوزستان و کمک به طرح های آبرسانی روستایی تفاهمنامه ای بین وزارت نیرو و هشت بانک برای هشت شهر در استان خوزستان روز شنبه ۲۵ بهمن ماه امضا شد.

ربیعی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه ۱۹۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در مجموع ۲۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی دولت، گفت: روز یکشنبه رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جلسه ای که با جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شده بود ارائه دادند و به همین منظور هیات دولت جهت تامین نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی و اصلاح آن را در دستور کار خود قرار داد.

ربیعی تاکید کرد: بودجه در سقف کل ۸۵۴.۶ هزار میلیارد تومان قرار گرفت که از ۲۶۲.۶ واگذاری دارایی های مالی و  ۲۲۵.۱ واگذاری دارایی های سرمایه ای و ۳۶۶.۹سایر درآمدها و به اندازه ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی لحاظ شد.

وی یادآور شد: تلاش شده است تا موارد مهم اختلافی به نحوی مورد توجه قرار گیرد و در یک تفاهم دوجانبه اصلاح شود. امیدواریم نمایندگان محترم با درک محدودیت ها و شرایط کشور به کلیات آن رای مثبت دهند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حرکت با تفاهم و همراهی با دولت سپاسگزاری می کنم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت روز یکشنبه آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی را تصویب کرد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی هست که برگزاری مناقصات و دیگر معامله کنندگان بخش عمومی و کلیه موسسات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی باید در چارچوب سامانه تدارکات الکترونیکی دولت باشد.

وی گفت: در بخشی از این مصوبه الزام و اجازه دادن آگهی های دولتی به مطبوعات نادیده گرفته شده بود. با توجه به اهمیت تقویت مطبوعات اندکی پس از جلسه این غفلت مورد توجه قرار گرفت و معاون اول محترم اصلاح مصوبه را در دستور کار روز چهارشنبه جلسه هیات دولت قرار دادند و قطعا مصوبه اصلاح خواهد شد.

ربیعی همچنین با اشاره به سایر مصوبات این جلسه اظهار کرد: مصوبه دیگری به منظور شفاف سازی و سرعت بخشیدن در ایجاد برنامه های حوزه تولید مسکن و شرایط واگذاری به گروههای هدف تصویب شد، هیأت وزیران به منظور ایجاد بسترهای مورد نیاز تسریع در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه تولید مسکن (از جمله طرح اقدام ملی مسکن) و تسهیل شرایط برای گروه‌های هدف، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کرد.

سخنگوی دولت افزود: به موجب اصلاحیه مذکور، فاقدان مسکن به افراد سرپرست خانواری اطلاق می شود که خود و افراد تحت تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

ربیعی تاکید کرد: همچنین مطابق اصلاح آیین‌نامه فوق، سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد.

وی همچنین با یادآوری گذشت یک سال از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در کشور گفت: ما در این یکسال در دوران سختی که با تحریم و جنگ اقتصادی همراه بود با کرونا مبارزه کردیم. در دوران کرونا علاوه بر جان انسانها معیشت مردم با سختی زیادی روبرو شد. ما خوشبختانه توانستیم در حد قابل قبولی به نحوی بر این مسائل غلبه کنیم، در این یکسال یک جهش در خصوص تولیدات داخلی در حوزه سلامت رخ داد و در برخی موارد به صادرکننده جهان تبدیل شدیم. مطمئنم که تولیدات واکسن ما در جهان موجب سرافرازی ما خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تزریق واکسن آغاز شده و محموله های بعدی از کواکس، روسیه، چین و هند در حال بررسی و اقدام هستند. با اقدام به تولید داخلی ما قطعا در مورد واکسن با هیچ کاستی در آینده ای نزدیک روبرو نخواهیم بود. همکاران ما در ستاد ملی کرونا نگران مناسبتها و مراسم های آتی که می تواند موجب تجمع شود، هستند.

ربیعی همچنین گفت: فردا چهارشنبه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است. یکی از تلاش های دولت در طول ۷ سال گذشته رفع موانع کارآفرینی و بطور ویژه ایجاد زمینه برای کارآفرینان کوچک و خرد بود است.

وی افزود: موضوع بهبود محیط کسب و کار جزو اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است و به همین جهت در ابتدای دولت یازدهم، دفتر تخصصی این امر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد که دو وظیفه ارتقا شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و دبیرخانه هیات مقررات زدایی را بر عهده دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد : در همین راستا اقداماتی همچون راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران و ۴ شهر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز که زمان ثبت یک شرکت، دریافت کد اقتصادی، را از ۷۲ و نیم روز به کمتر از ۳ روز رسانده است جزو کارهای زیادی است که در این حوزه انجام شده است. از دیگر موارد می‌توان به تغیر رویه فرایند مالیات نقل و انتقال املاک، تصویب لایحه حمایت از سهامداران خرد، تلاش برای تاسیس دادگاه‌های ویژه دعاوی تجاری اشاره کرد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا