خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رفع توقیف هفته نامه «ستاره صبح»

هفته‌نامه «ستاره صبح» با حکم دادگاه ۷۹ کیفری استان تهران رفع توقیف شد.
علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایسنا، با تایید این خبر، گفت: هفته‌نامه «ستاره صبح» دی‌ماه امسال در ششمین سال انتشارش و پس از انتشار شماره ۲۵۹ از سوی شعبه‌ی چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به طور موقت توقیف شد.
مدیرمسؤول هفته‌نامه «ستاره صبح» درباره‌ی علت توقیف این نشریه اظهار کرد: در آخرین شماره‌ی این هفته‌نامه که در روز ۲۰ دی‌ منتشر شد، نامه سرگشاده علی مطهری – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی – به رییس قوه قضاییه و همچنین پاسخ قوه قضاییه به این نامه چاپ شد. چاپ این نامه باعث شد تا هفته‌نامه به دلیل انتشار مطالب خلاف واقع از سوی شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شود.
نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده این نشریه پس از بازپرسی به دادگاه مطبوعات شعبه ۷۹ به ریاست محمدی کشکولی ارجاع و جلسه دادگاه روز ۱۷ اسفند با حضور هیات منصفه برگزار شد و در آنجا من استدلالات خودم را درباره چاپ این نامه بیان کردم که اعضای هیات منصفه با شنیدن دلایل من، مدیرمسؤول این هفته‌نامه را مجرم نشناختند و پس از آن امروز، ۲۵ اسفندماه، رییس دادگاه، آقای محمدی کشکولی حکم به برائت و رفع توقیف «ستاره صبح» داد و مراتب این حکم را طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و ابلاغ کرد.
صالح‌آبادی در پایان گفت: از هیات منصفه و همچنین رییس دادگاه ۷۹ و مستشاران آن تشکر می‌کنم که امکان فعالیت دوباره یک نشریه را فراهم ساختند.
مدیر مسؤول «ستاره صبح» درباره‌ی برنامه‌ی انتشار این نشریه در سال آینده گفت: سعی می‌کنیم اولین شماره «ستاره صبح» به عنوان روزنامه را اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده منتشر کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا