خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افغانستان بعلاوه ایران منهای آمریکا

نتایج دیدار رئیس جمهور افغانستان حامد کرزای در تهران ، به طور گسترده در جهان بحث و بررسی می شود. در پایتخت ایران وی مذاکراتی با همتای ایرانی خود حسن روحانی انجام داده و در نهایت توافق همکاری امضاء شد.
به گزارش انصاف نیوز، صدای روسیه در این باره گزارش داد: قابل توجه است که این اولین سفر خارجی حامد کرزای پس از لویه جرگه است و وی بیان داشت که ایران مخالف امضای توافق نامه امنیتی با آمریکایی ها توسط کابل میباشد.
کابل این مطلب را چه طور می پذیرد؟
یک نماینده پارلمان افغانستان دکتر ظهیر سادات خاطر نشان کرده که برای افغانستان رابطه ی دوستی با همسایگانش لازم و ضروریست. ایران و افغانستان مرز، زبان و فرهنگ مشترک دارند بنابراین باید ارتباطات مطمئن و قابل اعتمادی را برقرار نمایند.
دکتر ظهیر سادات به این سوال که چرا حامد کرزای امضای توافق با ایران را مهم ارزیابی کرده وامضای قرارداد با آمریکا را به تعویق می اندازد گفت :
جنگ ها در افغانستان به این امر منجر شده است که در ایران تعداد زیادی پناهنده ی افغانی زندگی می کنند.
فرید حمیدی از کمیسیون افغانستان مربوط به حقوق بشر گفته که امضای توافق نامه می تواند زندگی پناهندگان افغانی در ایران را بهتر کند.
بنا بر این گزارش، در ماه اوت افغانستان و ایران توافقی در خصوص ارتباطات متقابل امضاء کردند. این قرارداد در کل به مسائل امنیتی مربوط می شد. توافق جدید ، گسترده تر بوده و مسائل ارتباطات متقابل طولانی مدت در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را بررسی می کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا