خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رئیس سازمان زندان‌ها به وضعیت بهنام محجوبی

رییس سازمان زندان‌ها گفت: در روزهای اخیر شاهد هستید که چگونه خبر دروغ مرگ زندانی در بیمارستان را اعلام می کنند در حالی که آن فرد هنوز در قید حیات و تحت درمان است. ضد انقلاب به دنبال تولید اخبار دروغ، بزرگ نمایی و سیاه نمایی از عدم رعایت حال زندانیان در جمهوری اسلامی است و ما باید مراقب باشیم تا بهانه دست آنان ندهیم. تاکید کرده ام تمام مدیران زندان ها باید توجه جدی به نظرات و دستورات پزشکی در خصوص زندانیان داشته باشند و نباید بی تفاوت از کنار تشخیص پزشکی بگذرند.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، محمدمهدی حاج محمدی در نشست سراسری با مسئولان بهداشت و درمان زندان های سراسر کشور که  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص مراقبت از زندانیان گفت: به فرموده ایشان ماموریت اصلی ما در امر زندانبانی، طبابت جسم و روان  زندانیان است.

وی تصریح کرد: مبادا در زندان به خاطر کم توجهی کادر درمان، زندانی بیمار شود یا تاخیر در درمان صورت پذیرد یا زندانی بخاطر اختلال روحی و روانی به خود یا دیگران آسیب بزند.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه نمود اصلی احساس مسئولیت و وجدان کاری در رفتار و عملکرد ما مشاهده می شود اظهار داشت؛ رفتار خوب ما بر اساس وظیفه شناسی و دیدگاه انسانی و اخلاقی و برخورد توأم با مهر ما نسبت به زندانی او را در مسیر پذیرش آموزه های اصلاحی و اخلاقی قرار می دهد.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان و القاء اخبار کذب از زندان ها گفت: در روزهای اخیر شاهد هستید که چگونه خبر دروغ مرگ زندانی در بیمارستان را اعلام می کنند در حالی که آن فرد هنوز در قید حیات و تحت درمان است.

وی افزود: ضد انقلاب به دنبال تولید اخبار دروغ، بزرگ نمایی و سیاه نمایی از عدم رعایت حال زندانیان در جمهوری اسلامی است و ما باید مراقب باشیم تا بهانه دست آنان ندهیم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه عنوان داشت: نباید نسبت به وضعیت جسمانی و بیماری افراد بی اعتنا باشیم؛ تاکید کرده ام تمام مدیران زندان ها باید توجه جدی به نظرات و دستورات پزشکی در خصوص زندانیان داشته باشند و نباید بی تفاوت از کنار تشخیص پزشکی بگذرند.

حاج محمدی با بیان اینکه کار در زندان به ویژه برای کادر درمان سخت و طاقت فرسا می باشد گفت: یکی از موضوعاتی که در بودجه ۱۴۰۰ پیگیری کرده ایم این است که زندان ها در حوزه بهداشت و درمان از امتیازات مناطق محروم برخوردار باشند که این می تواند مشوق و انگیزه های لازم برای خدمت کادر درمان فعلی و دیگران برای حضور در این عرصه خدمتی باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از کادر درمان زندان‌ها، با بیان اینکه مجاهدت کادر درمان در شرایط کرونا در زندان دیده نشد، خواستار استمرار و توسعه تلاش ها برای مراقبت از سلامت زندانیان شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا