خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تابلو ثبت قیمت دلار صرافی‌ها: 10 هزار تومان

آخرین تحولات بازار ارز

در روز سوم کاهش قیمت دلار در کشور، امروز چهارشنبه، ضمن تثبیت موقت در بعدازظهر تابلوی قیمت صرافی‌ها 10 هزار تومان را برای خرید هر دلار نشان می‌داد.

گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز در ساعت 3 تا 4 بعدازظهر روز چهارشنبه یازدهم مهرماه از بازار ارز در خیابان فردوسی حاکی از آن است که دلالان و برخی از صرافی‌ها هر دلار را با قیمت 14 تومان می‌خریدند.

این در حالی است که هیچ کدام از صرافی‌ها فروش ارز نداشته و فقط خرید انجام می‌دهند و نیز برخی از آنها نیز تعطیل بودند.

نکته‌ی جالب توجه تابلوی قیمت صرافی‌ها بود که قیمت خرید هر دلار را 10 هزار تومان و فروش آن را 10100 تومان نشان می‌داد.

یکی از دلالان با ادعای این‌که قیمت ثبت شده صرافی‌ها دستور بانک مرکزی است، گفت در همین چند ساعت گذشته نزدیک به 9 میلیون تومان ضرر کرده است. او افزود: در اوج گرفتن قیمت ارز هر یورو را 20 هزار تومان خریده و الان مجبور شده است با قیمت 17600 تومان بفروشد.

با ثبت قیمت 10 هزار تومان بر روی تابلو صرافی‌ها بعضی احتمال می‌دهند که طی روزهای آینده تعادل بازار بر روی همین قیمت قرار بگیرد و بعضی نیز این قیمت گذاری را تاثیرگذار تمی‌دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف عزيز ! ديروز – چهارشنبه – قيمت فروش دلار توسط صرافى ها ١٥.٨٠٠ بود ، همانطور كه خودتان هم گفته ايد قيمت ده هزار تومانى دستورى بوده و متاسفانه دوامى نخواهد داشت

  2. قيمت دلار را دولت تعيين ميكنه
    دولت براى جلوگيري از خرزج بيش از حد سرمايه از كشور نرخ ارز رو بالا برد

  3. شاید بتوان گفت ثابت بودن قیمت ارز های خارجی از ارزان بودن آن با اهمیت تر باشد، قیمت بالا اگر ثابت باشد منجر به امکان برنامه ریزی و اقتصاد پایدار خواهد شد. اما نوسان اغلب با مقاومت برای خرید یا فروش ارز های خارجی مواجه میشود. نهایتا غیر از تاثیرات در بازار های داخلی ، دانشجویان بین المللی ، بازرگانان و ساکنین خارج کشور آسیب هاب فراوانی را تحمل می نمایند.
    به امید آنکه ارزش ریال در هر نقطه می ایستد تقریبا ثابت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا