خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین خواستار خویشتنداری همه طرف‌های برجام شد

چین از تمامی طرفین خواست تا ضمن حفظ خونسردی و خویشتن‌داری، ازهرگونه اقدام که موجب تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند و جایی برای تلاش‌های دیپلماتیک باقی بگذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، هوا چونیینگ – سخنگوی وزارت خارجه چین – در کنفرانسی خبری درخصوص گزارش‌های منتشر شده در خصوص مسأله هسته‌ای ایران، عنوان کرد که از نظر پکن بازگشت ایالات متحده به برجام تنها راه خروج درست از بن‌بست هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برجام در وضعیت حیاتی قرار دارد، از دیگر کشورها خواست تا به منظور اعمال اجماعی که در نشست ماه دسامبر وزرای خارجه حاصل شد همکاری و برای بازگرداندن بدون‌ شرط آمریکا به برجام و همچنین برداشتن تحریم‌های اعمالی علیه ایران تلاش کنند.

هوا چونیینگ همچنین از تمامی طرفین خواست تا ضمن حفظ خونسردی و خویشتن‌داری، ازهرگونه اقدام که موجب تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند و جایی برای تلاش‌های دیپلماتیک باقی بگذارند.

این مقام ارشد چینی در انتها گفت: چین از تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل مسائل پادمانی از طریق گفت‌وگو و مشورت حمایت می‌کند و امیدوار است که طرفین مربوطه نقشی سازنده در این خصوص ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین این هفته اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می‌کند. 
غریب آبادی با اعلام این خبر افزود: این سفر به درخواست مدیرکل آژانس و به منظور گفت‌وگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران درخصوص چگونگی اجرای مفاد نامه ۲۷ بهمن ماه ایران به آژانس و ماده ۶ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف در چارچوب ترتیبات و تحولات جدید، انجام می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا