خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از تشدید محدودیت‌های کرونایی در خوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان تصمیمات جدید در خصوص اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده در سطح استان را تشریح کرد.

سلیمانی ‌دشتکی امروز، یکم اسفندماه در حاشیه نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص محدودیت‌های جدید در استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان در شرایط آبی قرار داشت و مهم‌ترین مشکل این بود که مردم عادی‌انگاری کردند و فکر کردند همه چیز حل شده است. در مراسم‌ها و مراودات و رفت و آمدها و مسافرت‌ها مانند شرایطی که کرونا وجود نداشت عمل کردند و نتیجه آن شد که شیوع ویروس از نوع انگلیسی مجددا سرعت گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از آنجا که احتمال می‌دادیم منشاء این وضعیت از کشورهای خارجی باشد، در مرحله اول بخش مسافری مرزهای شلمچه و چذابه را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کردیم و اگر این وضعیت بعد از یک هفته بهبود نیافت، این تعطیلی تمدید خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در مرزها باید حتما مجموعه‌ای آماده شود که اگر مرزها باز شدند، از افراد تست گرفته شود و در صورت منفی بودن جواب تست بتوانند به سفر ادامه دهند و در صورت مثبت بودن، برگشت داده شوند.

وی گفت: در شهرهای قرمز استان خوزستان تردد بین شهرها ممنوع شده است و ممنوعیت تردد شبانه در سطح شهر نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه دارد.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در خصوص صنوف و ادارات و دیگر دستگاه‌ها نیز برابر با وضعیت قرمز و به ویژه وضعیت حاد قرمز، محدودیت‌ها اعمال می شود؛ از جمله این شرایط، تعطیلی بازار و صنوف و دستفروشان است و به غیر از گروه ۱ شغلی، تعطیلی دیگر مشاغل به صورت کامل انجام خواهد شد.

وی افزود: در این یک هفته، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با یک‌سوم ظرفیت فعال خواهند بود.

استاندار خوزستان گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی و دستگاه‌هایی که فعالیت آن‌ها ضروری است به صورت کامل فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های غیرضروری حداکثر تا یک‌سوم پرسنل و حتی با یک تا دو نفر در محل حضور خواهند داشت و بقیه پرسنل نباید سر کار حاضر شوند.

وی بیان کرد: تاکید کرده‌ایم که از میان این یک‌سوم نیز به افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و خانم‌های باردار حتما مرخصی و دورکاری داده شود و حتی در شرایط غیر قرمز نیز این کار باید انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: مصوب شده که تمامی دستگاه‌ها و نهادها و بخش خصوصی موظف هستند که در طرح شهید سلیمانی کمک کنند. طرح غربالگری محله به محله شهید سلیمانی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که اجرا شد و اگر به درستی انجام شود حلقه انتشار ویروس میان مردم قطع می‌شود. در این طرح، افراد بیمار، شناسایی و نگهداری و قرنطینه می‌شوند و وابستگان بیمار و کسانی که با بیمار رفت و آمد داشته‌اند تست می‌شوند و اگر مثبت باشند آن‌ها نیز قرنطینه می‌شوند. بیماران زمینه‌ای و افراد مسن و خانم‌های باردار نیز شناسایی می‌شوند و از آن‌ها مراقبت می‌شود.

وی گفت: در نهایت قرار شد در ورودی‌ها و خروجی‌های استان خوزستان نیز کنترل بیشتری انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این جلسه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستیم دبیری و سخنگویی جلسه را بر عهده بگیرند و ریز مصوبات را دکتر ابول‌نژادیان به مردم اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا