خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بایدن: آماده تعامل درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم

جو بایدن گفت: ما آماده تعامل دوباره در چارچوب ۱+۵ در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

به‌گزارش فارس، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا  جمعه در سخنرانی گفت که آمریکا بازگشته و ائتلاف دو سوی آتلانتیک بازگشته است.

وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا به ائتلاف ناتو متعهد بوده و نمی‌توانیم اجازه دهیم داعش تجدید قوا کند».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «آمریکا در حال بررسی وضعیت نیروهای خود در سراسر دنیا است. من دستور توقف خروج نیروهای آمریکا از آلمان را داده‌ام و آمریکا مصمم به تعامل با متحدان اروپایی خود است».

بایدن در این سخنرانی با اشاره به پیمان ناتو افزود: «دموکراسی می‌تواند پیروز شود و باید چنین شود. حمله به یک طرف، حمله به همه است. آمریکا به ماده ۵ پیمان ناتو متعهد است».

وی ادامه داد: «پیش‌بینی من آن است که رقابت با چین سخت خواهد بود و از آن استقبال می‌کنم».

بایدن در این سخنرانی روسیه را به تلاش برای تضعیف نحوه حکمرانی آمریکا متهم کرد و گفت: «روسیه در تلاش است نحوه حکمرانی آمریکا را تضعیف می‌کند. او خواستار همکاری با متحدان اروپایی برای مقابله با اقدامات روسیه شد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «چالش‌های ما با روسیه با چالش‌هایمان با چین تفاوت دارد، اما همان قدر واقعی است و باید با همدیگر برای چالش درازمدت چین آماده شویم. مهم است مقابل زورگویی اقتصادی چین بایستیم».

وی در بخش از این سخنرانی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ما آماده تعامل دوباره در چارچوب ۱+۵ در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم».

بایدن در ادامه با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: «باید با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در سراسر خاورمیانه مقابله کنیم و در این مسیر من با شریکان اروپایی و سایر شریکانمان همکاری نزدیکی خواهم داشت».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «چهار سال گذشته، سال‌های دشواری بودند. اما اروپا و ایالات متحده باید با اعتماد یکبار دیگر رهبری امور را به دست بگیرند. باید با کمک اتحادیه اروپا با چالش‌ها مقابله کرده و آینده‌هایمان را تضمین کنیم. می‌دانم که می‌توانیم این کار را انجام بدهیم». 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا