خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ صریح آذری‌جهرمی به انتقادات مجری صداوسیما

ورزش سه نوشت:

استوری روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که به قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل و پیروزی این تیم مقابل گل گهر اشاره داشت، مورد توجه بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفت. او در این استوری برای رقیب سنتی پرسپولیس یعنی استقلال هم کری خوانده بود و همین موضوع منجر به واکنش طرفداران این تیم شد.

یک روز پس از این موضوع، آذری جهرمی در برنامه آفساید رادیو جوان حضور یافت و در پاسخ به این سوال که آیا حرکتش منطقی بود؟ گفت: «شما رادیو جوان هستید اما تفکراتتان پیر است، بروید و تفکراتتان را عوض کنید. اگر جوان هستید که جوان جوانی می‌کند و کری خوانی هم ربطی به وزیر و غیر وزیر ندارد. هرکسی می‌تواند کری بخواند و پاسخش کری است. وزیر که صبح تا شب در قالب لباس وزیری نیست، من در حوزه ارتباطات وزیرم و یک شهروندم در دیگر حوزه ها. این تفکر پیرمندانه را بگذارید کنار. الان کدام سیاست مدار در کشور را پیدا می‌کنید که درباره فوتبال نظر ندهد؟ من نظرم را در کمال احترام گفتم، نه توهینی کردم و نه حرفی زدم و یک کری خواندم، آیا شما ناراحتید؟»

وی افزود: «یک تیم قهرمان شده، یک تیمی هم دوم و سوم شده. طرفداران هم کری خوانده‌اند، کجایش مشکل وجود دارد؟ الان در صفحات استقلالی کری می‌خوانند، فحشش را من می‌خورم شما ناراحتید؟ اصل اساس ورزش دو قطبی است، 15-16 سال این دو تیم بازی می‌کنند و مساوی می‌شود حال آدم بهم می‌خورد. فوتبال را گذاشته‌اند برای کری خوانی. فوتبال را نگذاشته‌اند برای این که ما دست بیاندازیم گردن هم و وحدت ایجاد کنیم. جریانات سیاسی وارد فوتبال می‌شوند و می‌گویند دو تیم وحدت ایجاد کنید و دوست داشته باشید. این تیم ها همواره رقیب هستند و جذابیتش این است که باهم کری بخوانند.»

او درباره کری خوانی اش به عنوان یک وزیر توضیح داد: «من شهروندم و حرف همه تاثیر می‌گذارد. یکی آمده توهین کرده و یکی هم منطقی انتقاد کرده است. شما بیایید هرکسی علیه من کری خوانده، را بخوانید. اگر کار دست جوان ها باشد این دو تیم انقدر ظرفیت و هیجان می‌توانند داشته باشند که استقلال در عرصه مدیریتی هشتش گرو نُه نباشد.»

آذری جهرمی درباره تهمت به او برای کمک به پرسپولیس گفت: «سندشان کو؟ من به عنوان طرفدار پرسپولیس جزو مردمم یا نه؟ چه ایرادی دارد شما در روز برد پرسپولیس کری بخوانید؟ اشکالی ندارد اگر من در نظر ورزشی از 50% بقیه مردم جدا باشم چون نظر فوتبالی ام با آن ها متفاوت است. چرا باید یک حرفی بزنم که همه قبول کنند؟ حرف من چه آسیبی می‌زند؟»

وزیر ارتباطات درباره وضعیت دولت گفت: «در دولت آدم های بزرگتر از من استقلالی هستند و کری می‌خوانند. اگر می‌خواهید واقعیت را بگویید، هزینه و منابع درآمدی پرسپولیس و استقلال را شفاف کنید و ببینید کدام یک از دولت کمتر گرفته اند و کدام بیشتر. چه آقای سلطانی فر و چه حوزه ارتباطات اگر کمک کرده اند به طور مساوی بوده است.»

وی در مورد نظر مخاطبانی که استوری او را «حمله همه جانبه» خوانده‌اند، گفت: «این نظر شخصی است، استقلالی ها هم یک نفر را بیاورند که حمله همه جانبه کند. فضای فوتبال را سیاسی نکنید، بنده یک نظر شخصی و هواداری دارم و استقلالی ها در جایگاه ملی باشند هم از آن ها حمایت می‌کنیم. در خانه ما دو پسر من پرسپولیسی هستند، یکی استقلالی. در خانه ما 5 برادر پرسپولیسی هستیم و یک استقلالی. ما بدتر از این هم کری می‌خوانیم، مگر اشکالی دارد؟»

جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا از کری خوانی بقیه ناراحت می‌شود؟ عنوان کرد: «نه مگر از دیروز تا حالا کری نخوانده اند؟ این که از شان خارج شده، به من مربوط نیست. بگذارید فضا باز باشد، بد و بیراه بگویند و تخلیه انرژی بشود. من نباید این حرف را بزنم که بعضی ها شخصیت نامناسب نشان می‌دهند؟ نه آقا شخصیت آن ها مناسب است فقط ناراحتند و یکی را گیر آورده اند. اگر قرار است به ما بگویند، بگذارید بگویند و انرژی شان خالی شود.»

او درباره این که آیا از استقلالی ها عذرخواهی می‌کند؟ اظهار داشت: «برای چی عذرخواهی کنم؟ مگر چه کرده ام؟ خب شش گل خورده اند دیگر مگر من تاریخ را رقم زده‌ام؟ آن ها هم کری بخوانند و بگویند ما شش گل نخوردیم پنج و چهار تا خوردیم. مگر نمی‌گویند ما ستاره گرفته ایم؟ آقای خلیل زاده گفت که آرزوهای شما خاطرات ماست، مگر ناراحت شدم؟ دیشب هم زنگ زد و گفت من مطلبی می‌خواهم منتشر کنم گفتم هرچه دوست دارید بنویسید. آقای فنونی زاده مطلبی نوشت و ما با او رفیق هستیم. انقدر می‌گویید این را نگویید و آن را نگویید اما ورزش فضای جوانانه است. اگر بی ادبی هم بگویند برای من منعی ندارد. اگر بی ادبی هم بگویند برای من اشکالی ندارد. من هم یک جوانم مثل شما، یک وظیفه وزیری هم دارم، کری هم دوست داشتم بخوانم و خواندم. جمله دوم من هم ایهام داشت و یک سری گفتند بله دو ستاره استقلال دست نیافتنی است. اشکالی هم ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا