خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: مرز با عراق را مسدود کردیم

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مرز با عراق را مسدود کردیم و امیدواریم با همکاری مردم مشکل خوزستان به زودی حل شود تا نوروز خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز قرارگاه نحوه و چگونگی و ارزیابی عملکرد طرح شهید سلیمانی مطرح و بررسی شد و گزارش بسیار خوبی در این خصوص توسط سپاه به عنوان یکی از اضلاع این طرح و وزارت بهداشت به عنوان مسئول و هماهنگ کننده و سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده مالی این طرح ارائه شد.

وی ادامه داد: مقرر شد برای سه هفته آینده رزمایش کلی توسط پلیس راه کشور با اولویت نقاط قرمز و نارنجی به ویژه در خوزستان برگزار شود و کمیته امنیت اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا روی این مسئله تصمیم‌گیری ‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه طرح مقابله با کرونا با قوت خود ادامه می یابد، اظهار کرد: در جلسه امروز سازمان برنامه و بودجه هم درباره تامین منابع گزارش خوبی ارائه کرد که بعد از تخصیص و تامین، به مراکز ابلاغ خواهد شد.

رحمانی فضلی دیگر محور نشست امروز را نگرانی از وضعیت تردد در جاده های بین شهری و داخل شهری عنوان و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز لازم بود در این خصوص تصمیم‌گیری شود. در جلسه امروز نیروی انتظامی گزارش مفصلی ازاقدامات خود ارائه کرد و بعد از بررسی نقاط قوت، مقرر شد در ایام عید و نوروز طرح ویژه ای ارائه دهند که با قوت و جدیت بیشتری ترددها در جاده‌ها به ویژه اتومبیل‌ها و خودروهایی که افراد کرونا مثبت در آن هستند، کنترل شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: طبق این برنامه در شهرها کنترل تجمعات جدی گرفته شده و به ویژه تجمع اتوبوس‌ها و کامیون‌ها و وسایل نقلیه با اولویت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایشگاه بهاره نداریم

رحمانی فضلی درباره خریدهای نوروزی و تمهیدات برای کمتر شدن تجمعات تصریح کرد: مقرر شد نمایشگاه بهاره نداشته باشیم و فروش‌های فوق‌العاده را اصناف و اتحادیه با نظارت کامل پیگیری خواهند کرد. از مردم انتظار داریم مراعات کنند و اگر لزوم به خرید نیست و یا خریدهای اساسی دارند، در کوتاهترین زمان انجام دهند تا نیازی به تجمع نباشد.

وی اضافه کرد: در نشست امروز همچنین موضوع دستفروش‌ها مطرح و مقرر شد دستفروشان بر اساس شرایطی که توسط شهرداری‌ها و استانداری‌ها و ناجا در نظر می‌گیرند، عمل کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص نحوه تامین واکسن کرونا، گفت: در نشست امروز همچنین مقرر شد تامین واکسن های خریداری شده از کشورهای مختلف، سریعتر فراهم شود و با اولویت بندی و دستورالعمل طراحی شده توسط وزارت بهداشت عمل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، وضعیت ویژه و خاص خوزستان است که مقرر شد مرزهای ما با کشورهای عراق بسته و تردد بین شهری در خوزستان ممنوع شود. همه دستگاه‌ها به ویژه اصناف موظف به همکاری شدند.

وزیر کشور گفت: دادستانی قرار است اعمال قانون توسط ناجا را با جدیت پیگیری کند و همچنین علما، شیوخ و رسانه‌های خوزستان تلاش کنند با ایجاد جریان آگاهی‌بخشی و فرهنگی عمومی، فضای اجتماعی را برای رعایت بیشتر پروتکل‌ها آماده کنند.

وی اضافه کرد: مرز با عراق را مسدود کردیم و امیدواریم با همکاری مردم مشکل خوزستان به زودی حل شود تا نوروز خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا