خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برنده اسرائیل است!

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده‌ی سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ی شیراز در یادداشتی تلگرامی با عنوان «برنده اسرائیل است!» نوشت:

تحریم، انزوا، عدم امکان صادرات و واردات و… اموریست که به تضعیف و لاغری و نحیف شدن حکومت‌ها می‌انجامد.

قرار دادن جمهوری اسلامی در مسیر امور فوق، به‌واسطه معارضه بی‌سرانجام با آمریکا، دیر یا زود علائم ضعف و نابسامانی جمهوری نوپای اسلامی را بیش از پیش به نمایش خواهد گذارد.

قریب 120سال پیش در کشاکش جنگ جهانی اول، انگلیس، ایران را تصرف نمود و با انتقال غله ایران به خارج از کشور و به‌دست گرفتن امور ایران در طول سه سال، ایران بیطرف را به بزرگترین قربانی جنگ جهانی اول، بدل نمود.

در این سه سال باایجاد قحطی عمدی توسط انگلیسی‌ها، نیمی از جمعیت ایران یعنی قریب ده‌ملیون نفر در اثر قحطی و بیماری مردند.(1)

روس‌ها نیز که کمی قبل‌تر با توسل به دو عهدنامه ننگین قریب یک‌سوم مملکت ما را بلعیده و بارها در همین زمان قسمت‌های شمالی ایران را به تصرف خود در آورده و هر بار امتیازی گرفتند.

عقل سلیم باور نمی‌کند روابطمان با انگلیس و روسیه که جنایاتی به مراتب فجیع‌تر با ما کردند عادی باشد اما نتوانیم با آمریکایی که نهایت چیزی که در کارنامه دارد مشارکت در کودتای 28مرداد32 است کنار بیاییم!

مسئله مهمتری در میان است؛ گویا دستی پنهان به‌دنبال فرسودن انقلاب ایران با زنده نگه داشتن درگیری ما و آمریکاست.

شاید اسرائیل بیشترین نفع را از بهمن 57 پس از تحقق انقلاب و اعلان به‌رسمیت نشناختن این رژیم توسط حکومت انقلابی ایران، از معارضه بین ایران وآمریکا برده است.

مسئولان جمهوری اسلامی با استمرار این جنگ سرد فرسایشی در حقیقت ناخواسته در زمین اسرائیل بازی کرده و همچنان با جدیت به آن ادامه میدهند.

روحانیت نگاهی بسیط به حکمرانی داشت، عدم تجربه کافی وفضای خاص انقلاب، مشق سیاستِ کسانی که نهایت تبحر اغلب آنها فهم عبارات کتب فقه واصول بود را در کنار بازیگران حرفه‌ای صحنه سیاست نظیر انگلیس و روسیه و اسرائیل دشوار نمود.

هرگاه نمی‌دانیم چرا کاری را ادامه میدهیم وهمچنان علی رغم تبعاتش، آن مسیر را می‌پیمائیم، بایست بدانیم دیگری در حال راندن ما در مسیری است که او را به مقصود می‌رساند.

1) دکترمحمدقلی مجد در کتاب (قحطی بزرگ و نسل‌کشی در ایران 1917-1919)، ثابت می‌کند که بزرگ‌ترین نسل‌کشی سده بیستم میلادی در ایران رخ داد و ایران بزرگ‌ترین قربانی جنگ اوّل جهانی بود. طبق تحقیق دکتر مجد، در طول سال‌های 1917-1919 بین هشت تا ده میلیون نفر از مردم ایران در اثر قحطی یا بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه از میان رفتند و جمعیت ایران به شدت کاهش یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بعید است از چنان پدری چنین پسر نافهمی باقی مانده باشد احتمالا این هم از ساخته های خودتان باشد.

    3
    2
    1. جناب محمد، شمایان بارها اثبات کرده اید که حرف حق ، بسان مشتی است بر دهان تو و امثال تو، اگر مطابق نظرتان تکلم کنند و بنویسند میشوند بصیر و تیزبین و مجتهد و فرزند خلف پدر؛ و اگر بر خلاف نظرتان تکلم کنند و بنویسند میشوند بی بصیرت، کند ذهن، بیسواد و فرزند ناخلف. آخر به شماها چه باید گفت!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا