خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اقدامات قوه قضاییه شو مبارزه با فساد است»

منتخب گناباد در یازدهمین دوره مجلس گفت: آنچه قوه قضاییه انجام می‌دهد، بیشتر شبیه نمایش است. من اعتقاد ندارم که قوه قضاییه عزم کرده تا با فساد مبارزه کند، بلکه بیشتر شو مبارزه با فساد است.

محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس به عنوان یک نهاد قانون‌گذاری باید کاری انجام دهد، بسیاری از حوزه‌هایی که در طول چهار دهه گذشته دچار چالش بوده، اصلاح نشده، از جمله اینکه باید ریل‌گذاری اقتصادی اصلاح شود. ما همچنان در حوزه مالی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و تامین اجتماعی گرفتار چالش‌های زیادی هستیم، کما اینکه تقریبا بعد از انقلاب هیچ تغییری در این ساختارها ندادیم، به همین دلیل به تضاد توسعه رسیدیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های قطعی مجلس یازدهم باید این باشد که زیرساخت‌هایی را اصلاح کند، زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند، تحمل آن برای توده‌ها سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساله دیگری که مجلس باید روی آن کار کند، نظارت بر خود نمایندگان است، تصریح کرد: مجلس نهادی ناظر بوده، اما چه کسی باید بر نماینده‌ها نظارت کند. مقام معظم رهبری در مجلس نهم فرمودند که مکانیسم نظارت بر نماینده‌ها را اجرا کنید، اما به دلیل اینکه پاسخی به رهبری داده باشند، کاری فرمایشی بدون اثربخشی انجام دادند. حتما مجلس باید مکانیسمی برای نظارت بر نماینده‌ها ایجاد کند تا سلامت نمایندگان در مجلس حفظ شود و همه گلوگاه‌های فساد را ببندند، ضمن اینکه قوانین بازدارندگی ایجاد کند.

صفایی خاطرنشان کرد: آنچه قوه قضاییه انجام می‌دهد، بیشتر شبیه نمایش است. من اعتقاد ندارم که قوه قضاییه عزم کرده تا با فساد مبارزه کند، بلکه بیشتر شو مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: در این مسائل هم باید قوانینی وضع شود که بازدارنده فساد باشد و مجلس باید قوه قضاییه را هم به مبارزه جدی نه فرمایشی، گزینشی و مبارزه موثر با فساد ملزم کند. این موارد باید در مجلس یازدهم اتفاق بیفتد و نهاد نظارت مجلس که دیوان محاسبات است، باید واقعا نقش عملیاتی و بازدارندگی داشته باشد، در حالی که الان نقش فرمایشی دارد، دیوان محاسبات باید به عنوان چشم ناظر مجلس، یک دیوان فعال بوده و کنش اثربخش داشته باشد.

صفایی با اشاره به اینکه اکثریت اصولگرا در مجلس یازدهم وجود دارد که این مساله یک تهدید است، تصریح کرد: مجلس دهم بسیار تحت تاثیر اقای لاریجانی بود، یک مجلس مصلحت‌گرا و تعامل‌گرا، مجلس یازدهم نمی‎خواهد این وضعیت تکرار شود، اگر تکرار شود، این مردم بیچاره می‎شوند. امیدواریم مجلس یازدهم مجلسی باشد که منافع ملی در آن لحاظ شود.

نماینده منتخب مردم گناباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق اصولگرایان برای ریاست قالیباف، گفت: من بر این موضوع صحه می‌گذارم، این قطعا یک مفاهمه عمومی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در مجلس یازدهم دچار چندصدایی خواهند شد یا خیر، اظهار کرد: چندصدایی می‌تواند این باشد که افراد اظهار نظر کنند یا اینکه یقه هم را بگیرند، اگر به سمت یقه‌گیری برویم به همان سرنوشت گرفتار می‌شویم، اما برای انتظاری که در حوزه اجتماعی از مجلس ایجاد شده، باید اقدامات موثری انجام شود و قطعا باید در راس آن یک فرد آزمون پس داده، عملگرا و آب دیده‌ای باشد که ما الان در مجلس کسی را غیر از آقای قالیباف نمی‌شناسیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا