خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توهین فرهاد دانشجو: نه انسان می خواهند، نه حیوان

پس از لاپوشانی اتهامات محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران توسط کیهان، حالا نوبت به لاپوشانی اتهامات متوجه فرهاد دانشجو، رییس کنونی دانشگاه آزاد رسیده است.

به گزارش انصاف نیوز، کیهان در شماره ی امروز خود مصاحبه ی تبلیغاتی با فرهاد دانشجو ترتیب داده است، درست در روزی که هیات امنا قرار است به گزارش دفتر بازرسی ویژه ی ریاست جمهوری دوره ی احمدی نژاد درباره ی اتهامات دانشجو رسیدگی کند.

دانشجو در این مصاحبه که در صفحه ی 10 شماره ی امروز چهارشنبه 27 شهریورماه چاپ شده، با بیان اینکه «ما نمی‌توانستیم [به هیات امنا] اعتماد کنیم» و «آمادگی اینکه به دلایل واهی بخواهند عزل کنند را نداشتیم»، در اتهامی آشکار به اعضای هیات امنایی که او را انتخاب کرده بودند، می گوید: بعضی‌ها دنبال انسان نمی‌گردند چون ممکن است مخالفت کند؛ حتی دنبال حیوان هم نمی‌گردند چون اگر راهش را سد کنند از راه دیگری عبور می‌کند؛ دنبال آدمی می‌گردند که هیچ باشد تا هر چه گفتند انجام شود، فرهاد دانشجو اینطور نیست؛ البته این را به صورت کلی می‌گویم، ربطی به دانشگاه آزاد ندارد.

در زیر گزارش خلاصه ی مصاحبه ی کیهان با دانشجو می آید. کیهان نوشته است که متن کامل این گفتگو هفته ی آینده چاپ خواهد شد.

فرهاد دانشجو در گفت‌وگوی با کیهان: بهانه‌هایشان خنده‌دار است!

فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با کیهان با ابراز نارضایتی از اقدام اخیر هیئت امنای دانشگاه آزاد در تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده این اقدام را نوعی بهانه‌تراشی خوانده و گفت: «در همه دانشگاه‌های دیگر هیئت ‌امنا پشتیبان دانشگاه هستند، اگر کسی اشکالی به دانشگاه بگیرد هیئت امنا ورود پیدا می‌کند و از دانشگاه حمایت می‌کند ولی اینجا همیشه می‌ترسیدیم که اگر مشکلی پیش بیاید هیئت ‌امنا بردارد و یک چیزی هم رویش بگذارد و داستان دیگری دربیاید لذا ما نمی‌توانستیم [به آنها] اعتماد کنیم… البته شاید اشتباه از ما بود که نمی‌توانستیم اعتماد کنیم ولی خب آنها هم کاری نکرده بودند که ما بتوانیم اعتماد کنیم. با توجه به تغییر فضای اجرایی کشور انتظار تغییر مدیریت دانشگاه را داشتیم، اما آمادگی اینکه به دلایل واهی بخواهند عزل کنند را نداشتیم. دستور اول جلسه ی هیات امنای امروز این است که به بررسی پرونده‌های حقوقی علیه دانشگاه آزاد بپردازیم در صورتی که مطابق با متن اساسنامه دانشگاه آزاد اصلا رسیدگی به پرونده‌های حقوقی جزء وظایف هیئت ‌امنا نیست! مورد دیگر بحث درباره گزارش بازرس ویژه دفتر رئیس‌جمهور سابق است که اصلا ما نمی‌دانیم چطور چنین چیزی در دستور جلسه هیئت امنا قرار می‌گیرد؟ یک نفر دیگر از ما سوال کرده، هنوز پاسخ ما آماده نشده و آنها هم هنوز بررسی نکرده‌اند، فقط اطلاعاتی از ما خواسته شده، نه اتهامی زده شده و نه اثبات شده است، چطور این سر از دستور کار هیئت ‌امنا درمی‌آورد؟ در صورتی که جواب آن سوالات را خود هیئت ‌امنا می‌داند! یعنی هیئت امنا بودجه سال 91 و 92 را نمی‌دانسته؟ این را که خودشان تصویب کردند! سوال‌هایی پرسیده‌اند که بعضی‌هایش واقعا خنده‌دار است؛ مثلا علت افتتاح حساب در بانک پاسارگاد شعبه سعادت‌آباد، یا علت برگزاری جلسات در برج میلاد؛ در صورتی که ما هیچ حسابی در آن شعبه نداریم و از سال 91 هم که بنده ریاست دانشگاه را برعهده گرفته‌ام هیچ جلسه‌ای در برج میلاد برگزار نشده است. ظاهرا این صورت جلسه که به امضای 4 نفر رسیده با عناوین متفاوت ولی با نگاه تغییر رئیس دانشگاه شکل گرفته است و بعضی از اعضای جدید هیئت ‌امنا هم خیلی عجله دارند که سریع همه را عوض کنند!

دانشجو در پاسخ به خبرنگار کیهان که «چه اتفاقی باید می‌افتاد تا مدیریت 18 ماهه شما هم مثل مدیر قبلی دانشگاه 29 سال ادامه داشته باشد؟» گفت: «بعضی‌ها دنبال انسان نمی‌گردند چون ممکن است مخالفت کند؛ حتی دنبال حیوان هم نمی‌گردند چون اگر راهش را سد کنند از راه دیگری عبور می‌کند؛ دنبال آدمی می‌گردند که هیچ باشد تا هر چه گفتند انجام شود، فرهاد دانشجو اینطور نیست؛ البته این را به صورت کلی می‌گویم، ربطی به دانشگاه آزاد ندارد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا