خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبری فرمودند آتش زدن پرچم و اهانت به امام حسین کار میرحسین و کروبی نبود»

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای «جریان انقلابی» و مدیرمسئول پیشین روزنامه‌ی جوان، وابسته به سپاه، در پاسخ به دانشجویی که حوادث عاشورای ۸۸ را به میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتسب کرده بود، گفت: من شهادت دهم که رهبری در همان موقع فرمودند پرچم امام حسین آتش زدن و اهانت به ابی عبدالله کار این آقایان نبوده است.

به گزارش انصاف نیوز، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات با نقل این پرسش و پاسخ میان یک دانشجو و آقای گنجی در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

در مجموعه قشنگ وخوش آب و هوایی در دامنه آبعلی دفتر نماینده رهبری در دانشگاهها برای تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور جلسه ای گذاشته بودند که افراد طیفهای مختلف در این چند روزه سخن میگویند.

من را دعوت کرده بودند که با آقای عبدالله گنجی که ظاهرا مشاور آقای زاکانی هستند و آقای آجرلو مدیر روزنامه صبح نو که از نزدیکان آقای قالیباف هم محسوب می شوند در باره آزادی هم مناظره شویم.

بحث سه ساعت طول کشید. متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر بحث به جای بحث آزادی به مباحث قدیمی انتخابات ۸۸ و اینها واصلاح طلب واصولگرا – که تمومه ماجراشون- اختصاص پیدا کرد. از بیشترین چیزهایی که وقت گرفت این بود که هی به مناسبت لیست هایی می دادند از نظرات آدم های منتسب به اصلاح طلبان که فلان حرف را زده، شما چرا تکذیب نکردید. گفتم حرفی که ما نزدیم چرا باید ما تکذیب کنیم. بعد گفتم صد مورد از حرفهای آسیب زننده به سرنوشت مردم توسط اصولگرایان زده شده، شما تکذیب نکردید.نمونه اش تخریب سفارت عربستان سعودی و یا مفاسد اقتصادی و اختلاسها و دروغگویی ها.

یک بحث جدی دیگر این بود که میگفتند ازادی باید مقید به حدود شرع باشد.من گفتم قرائت های مختلفی از شرع و دین هست ولی انقلاب ما برای اسلامی بود که آزادی را تضمین می کند.ودر آن اشلام مردم پایه مشروعیت و انتخاب مدیریت هستند.نه قرائتی که میگوید مگر مردم حقی هم دارند که بتوانند به دیگران بدهند.

اکثریت دانشجویان حاضر چنانچه بر می آمد جزو جناح مقابل اصلاحات بودند. رساندن بخشی از حقایق تاریخی به خصوص درمورد آقای خاتمی و دولت اصلاحات کار مفیدی بود.

خیلی بحث های خوبی شد. یکی از دانشجویان در قسمت پرسش و پاسخ گفت ما چگونه می توانیم حرفهای شما را بپذیریم در حالی که سران فتنه در روز عاشورا به مولایمان ابی عبدالله اهانت کرده اند و نزدیک بود روضه ای هم بخواند. آقای عبدالله گنجی مردانگی کرد گفت من شهادت دهم که رهبری در همان موقع فرمودند پرچم امام حسین آتش زدن و اهانت به ابی عبدالله کار این آقایان نبوده است.

در این فضای یخ زده دانشجویی جلسه پر نشاطی بود. از آقایان آجرلو و گنجی که هم بحث شدیم و از دفتر نمایندگی رهبری که چنین فضایی را در این وضعیت کشور زمینه را برای چنین گفتگوها وایجاد زمینه برای این حرفها آماده کردند ممنونم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایکاش خود آقای میرحسین یا خاتمی همون موقع بیانیه میدادند و میگفتند که منظور ما از مردان خداجو اینها که آتش زدند نیستند. یا میگفتند شعار “نه غزه نه لبنان …” را قبول نداریم. یا آنهایی که در بهمن 1389 بر علیه جمهوری اسلامی و سران آن شعار میدادند را قبول نداردند یا حداقل مرزهای خود را با خارج نشینان مشخص میکردند.
    ایکاش. ایکاش ..

    6
    1
  2. چه کسی گفته رونامه جوان مربوط به سپاه است؟ ملعون های خبیث فاسدِ فاجر از آخرتتون نمی ترسید که اینقدر دروغ میگید. حتما باید مجازات سخت بشید تا دست از دروع گویی بردارید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا