خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عمان و آمریکا

وزرای خارجه عمان و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن بررسی برخی مسایل مهم مشترک، بر اهمیت برقراری ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عمان بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که بدر البوسعیدی، وزیر خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او در گفت‌وگویی تلفنی به بررسی برخی مسایل مهم مشترک پرداختند.

طبق گزارش این خبرگزاری، وزرای خارجه عمان و آمریکا در این تماس تلفنی بر اهمیت حمایت از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و نیز روابط استراتژیک دو کشور و تمایل مشترک آن دو برای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف به شکلی که منافع متقابل دو کشور را تامین کند، تاکید کردند.

این تماس تلفنی مدت کوتاهی پس از مذاکرات البوسعیدی با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای عربستانی‌اش و تبادل نظر آن دو درباره برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا، دستگاه دیپلماسی این کشور بر برنامه هسته‌ای ایران، تلاش بی‌وقفه برای متوقف کردن جنگ در یمن و توقف حمایت آمریکا از عملیات‌ ائتلاف عربی به رهبری عربستان متمرکز شده است.

عمان نیز که روابط خوبی با تهران و واشنگتن دارد، در موقعیت‌های مختلف مربوط به بحران یمن به عنوان میانجی وارد شده و اخیرا نیز آمادگی خود را برای برعهده گرفتن هر نقشی جهت نزدیک‌سازی رویکردهای دو طرف اعلام کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا