خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا علت مرگ بهنام محجوبی «بی‌تدبیری» بود؟!

حسین قاسمی، فرماندار اسبق شیراز و محقق حوزه‌های امنیتی، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«بی تدبیری دربحث بهنام محجوبی آشکار است. یک مساله کوچک که به راحتی قابل حل بود، به این وضعیت ختم شد. ‏هم یک انسانی جان خود را از دست داد، هم برای کشور مساله سازی و هزینه تراشی شد. ‏چه اصراری بر ادامه در زندان ماندن یک فرد بیمار وجود داشت؟ هر روز یک بحران با بی تدبیری درست می‌کنند».

او در متنی تکمیلی نوشت: دوستان بسیاری به صورت خصوصی پیام داده‌اند و از بکار بردن عبارت بی‌تدبیری در قضیه‌ی فوت آقای بهنام محجوبی انتقاد کرده‌اند و نوشته‌اند «مطمئن باشید که بی تدبیری نیست «تعمد» است. «خیانت» نفوذی‌هاست.»

واکنشی به مرگ بهنام محجوبی

کانال دکتر احسان شریعتی بخشی از متنی را با عنوان «بیانیه جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، مدنی و حقوق بشری در اعتراض به جان سپردن زندانی سیاسی- عقیدتی بهنام محجوبی» منتشر کرده است که در آن آمده است: «مساله‌ی بهنام محجوبی، زندانی سیاسی و از دراویش گنابادی، که به‌دلیل عدم‌ رسیدگی پزشکی در اغماء جان‌سپرد، بار دیگر وضع أسفبار دستگاه قضایی ایران را برجسته‌تر ساخت». «اکنون کیوان صمیمی، مبارز قدیمی و زندانیِ پیش و پس‌از انقلاب نیز با ۷۲ سال سن و انواع بیماری‌ها، بار دیگر ماه‌هاست که در زندان بسر می‌برد و اخیراً به‌دلیل انتشار مطالبی در مورد جنبش‌‌اجتماعی از تلفن و ملاقات محروم شده است». «درنسل‌های متوالی و در هر محرّم و عاشورا این‌پیام خوش‌نوای پیشگامان‌ آزادی و قیام علیه بردگی و عبودیت شنیده‌‌شده‌ است که “اگر دین ندارید، مردمانی آزاده باشید”. تاریخ ما البتّه اثبات نموده‌است که پاسخ مثبت به چنین درخواستی تاچه‌حد دشوار و‌ مخاطره‌آمیز و پرآسیب است. امّا حصارهای قانون‌ و‌ محکمه و زندان که خندق‌های عمیقِ محافظت از قلعه و حصار حکومت‌ها هستند، هیچ‌گاه پایداری ابدی از خویش نشان نداده‌اند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا