خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: موسیقی مخدر است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: موسیقی یک مخدر است و روح جوانان را تخدیر می‌کند. حکمت حرام بودن موسیقی نیز زیان‌بار بودن آن بر اعصاب و روان انسان است. بسیاری از مشاهیر موسیقی دنیا در روزهای پایانی عمر گرفتار جنون، فلج و ناراحتی‌های اعصاب و روان شدند. تشویق به فساد اخلاقی یکی دیگر از ضررهای موسیقی و غنای حرام است.

به‌گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز(هشتم اسفندماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: یکی از آسیب‌هایی که امروز در جامعه ما شیوع دارد و جامعه نسبت به این حرام الهی اهمیت کمتری قائل است، غنا است.

وی افزود: موسیقی و غنای حرام، حربه نظام استکباری برای تخدیر جوانان است. شایع کردن غنا در جامعه یکی از اهداف نظام استکباری است تا جوانان را مشغول و سرگرم و از مسائل مهم جامعه دور کند. در غرب شاهدیم که از موسیقی حرام و کنسرت‌ها برای تخدیر جوانان و مشغول کردن آنان به منکرات و بی‌توجه کردنشان به مسائل مهم جامعه، استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: موسیقی یک مخدر است و روح جوانان را تخدیر می‌کند. حکمت حرام بودن موسیقی نیز زیان‌بار بودن آن بر اعصاب و روان انسان است. بسیاری از مشاهیر موسیقی دنیا در روزهای پایانی عمر گرفتار جنون، فلج و ناراحتی‌های اعصاب و روان شدند. تشویق به فساد اخلاقی یکی دیگر از ضررهای موسیقی و غنای حرام است.

عبادی‌زاده بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «الغناء رقیة الزنا؛ غنا نردبان زنا است». افرادی که به مرحله فساد اخلاق بالا می‌رسند از نردبان غنا بالا رفته‌اند تا جایی که فساد اخلاقی آنان منتهی به زنا شده است. این هشدار و زنگ خطری است که برخی محرمات الهی را دست‌کم نگیریم. سیاست شیطان، سیاست گام به گام است و در هر مرحله دریچه‌ای را برای مرحله بعدی باز می‌کند و انسان را به مرحله‌ای می‌رساند که در تصرف کامل شیطان قرار می‌گیرد. تجربه نشان داده، کسانی که تحت تأثیر غنا و موسیقی حرام هستند، آرام‌آرام راه تقوا را کنار گذاشته‌اند. غنا انسان را از خود بی‌خود می‌کند و باید این مسئله را بسیار جدی بگیریم.

وی ادامه داد: حکمت دیگر حرام بودن غنا، غفلت از یاد خداست. خداوند در آیه ۶ سوره لقمان می‌فرماید: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا ۚ أُولَٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ؛ و بعضی از مردم سخنان بیهوده را می‌خرند تا مردم را از روی نادانی، از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به استهزا گیرند؛ برای آنان عذابی خوارکننده است». واژه غنا را در قرآن نداریم اما از واژگان دیگری چون « لَهْوَ الْحَدِیث» استفاده شده که در تفسیر ائمه معصوم(ع) از این واژه‌ها به‌عنوان غنا تعبیر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر افراد، مشتری غنا باشند از راه خداوند و تقوای الهی دور می‌شوند و از این روست که می‌بینیم همه علمای شیعه در مسئله حرمت غنا، اجماع دارند. باید راه خود را از هر مسیری که ما را از یاد خدا دور می‌کند، کج کنیم. باید هر گامی که شیطان، ما را به سمت دوری از خدا و تقوا می‌کشاند را متوقف کنیم.

عبادی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ماه رجب ماه رحمت الهی و بندگان خدا، ماه امیرالمؤمنین(ع) و خداست. خداوند متعال در این ماه توجه ویژه‌ای به بندگانش دارد. رجب بهار سالکان الهی است و بزرگان و اهل معرفت در طول سال منتظر فرا رسیدن رجب و شعبان و رمضان هستند.

وی افزود: در این ماه که ماه استغفار و تخلیه دل از رذایل است، تمام هم و غم خود را مصروف استغفار الهی کنیم. ذکر و روح ادعیه این ماه، ذکر استغفار است. در این ماه باید وجودمان را پاک‌سازی کرده و خود را آماده ورود به ماه مبارک شعبان و رمضان و لیلةالقدر کنیم. هدف و مقصد لیلةالقدر است. لیلةالقدر همه ما از رجب شروع می‌شود و تا شعبان و رمضان ادامه دارد و آن سه شب نتیجه شب‌هایی است که از این ۳ ماه استفاده کردیم. خود و همه مؤمنان را به تقوای الهی در این ایام نورانی و با برکت دعوت می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به جوانان، والدین، معلمان، دانشگاهیان و مراکز علمی سفارش می‌کنم از مسئله تربیت غفلت نکنند. معلمین و اساتید تنها وظیفه تعلیم ندارند بلکه وظیفه تربیت را نیز بر عهده دارند. همه افراد جامعه نسبت به یکدیگر از باب امر به معروف در این زمینه توصیه کنند و فضایی ایجاد کنند که زندگی ما، تحت تأثیر تعلیم و تربیت اسلامی قرار بگیرد.

عبادی‌زاده ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) تصریح کرد: این بانوی بزرگ، حق بزرگی به گردن ما دارد. اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند. زینب کبری(س) کاری کرد که پیام امام حسین(ع) در کربلا مدفون نشود. عمق مصائبی که بر ایشان وارد شد این بانو را شکست و غم و غصه اجازه ادامه حیات بعد از حادثه کربلا را در مدت کمی از ایشان گرفت.

وی ضمن گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری، بیان کرد: در رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان کار بزرگی صورت گرفت و غریب به ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط تلاش‌های قرارگاه مواسات و همدلی، مردم، نهادهای حمایتی و همه دستگاه‌های اجرایی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد. این رزمایش به پایان نرسیده و جان و روح مردم ما با خدمت به هم نوعانشان عجین شده است. مردم ما بنی‌آدم را اعضای یک پیکر می‌بینند و با این نگرش حماسه‌هایی در ایام کرونا خلق کردند که ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه مردم ما هرسال قبل از سال نو نیز در صحنه احسان حضور پررنگی دارند، تصریح کرد: این روزها که روزهای آغازین سال نو نزدیک است به فکر خانواده‌های نیازمند و فقیری که دستشان به خدمت به فرزندانشان نمی‌رسد، باشیم. با حضور خود در این رزمایشی که مکمل رزمایش مواسات و همدلی است، تلاش کنیم حماسه بزرگ دیگری خلق کنیم.

عبادی‌زاده اظهار کرد: آل سعود امروز از همه روزها درمانده‌تر است و آثار درماندگی‌اش را در برابر مقاومت اسلامی یمن می‌بینیم. پیروزی‌های راهبردی که امروز جوانان مؤمن یمن خلق می‌کنند، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها را به درماندگی و دریوزگی رسانده است. مأرب که قلب تمدن یمن است، همواره مورد چشمداشت سعودی‌ها بوده است. آن روز نزدیک است که جریان مقاومت به سلطه در این منطقه پایان دهد و این پیروزی کلید تسلط بر شمال، شرق و مرکز یمن تلقی می‌شود. جریان مقاومت یمن، آبروی تسلیحات غربی‌ها را که به رژیم سفاک و کودک‌کش صعودی می‌دادند، برد.

وی افزود: این روزها سعودی‌ها دست به اقدام مفتضحانه دیگری زده‌اند و جریان القاعده و داعش را از اقصی نقاط کشور یمن، برای حفظ مأرب در کنار خود جمع کرده‌اند. سعودی‌ها از طرفی علیه داعش حرف می‌زنند و از طرفی در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. امروز رسوایی دست به دامان داعش و القاعده شدن برای سعودی‌ها کافی است. ملت بزرگ یمن با الهام از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم لبنان در مقابل سفاکان ایستادند و این درس بزرگی است. آنچه پیروز می‌شود فرهنگ عاشورایی است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک همه ملت‌های اسلامی به این فرهنگ که خواستگاه آن انقلاب اسلامی ایران است، روی آورند و دشمن جز تسلیم و خاری و ذلت، راهی در برابر این ملت‌ها نخواهد داشت. آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به دنیا صادر شود و این اتفاق افتاده است و دنیا از ملت ایران در مبارزه با خصم زبون، الهام می‌گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا