خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زمستان امسال بهره برداری از آزادراه قم- گرمسار

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اتصال شهر تهران و حومه گفت: در غرب چهار خطه کردن مسیر قطار تهران – کرج را در دست اقدام داریم و در جنوب نیز آزادراه قم – گرمسار در زمستان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در جلسه‌ای مشترک با حضور استاندار تهران در خصوص نحوه اتصال شهر تهران به حومه گفت: با توجه به رفت و آمد روزانه حدود 850 هزار وسیله نقلیه بین تهران و حومه باید مسیرهای اتصال تقویت شوند.
وی افزود: در حال حاضر اکثر محورهای خروجی تهران به سمت غرب، شرق و جنوب در وضعیت بسیار پرترافیکی قرار دارند. برای حل این مشکل یک راه حل انتقال بخش عمده‌ای از این مسافرت‌ها به قطار حومه‌ای است که باید بحث قطارهای حومه‌ای بین تهران و حومه را دنبال کنیم. یکی از این موارد چهار خطه کردن قطار تهران – کرج است که در دست اقدام داریم سایر مسیرهایی که به غرب تهران منتهی می‌شوند برخی مشکلات اجرایی دارند که با استاندار تهران صحبت شد تا در مورد حل مشکلات کمک کنند و بتوانیم تا ابتدای سال آینده بخشی از این مسیرها را فعال کنیم.
آخوندی بررسی کمربند جنوب غرب تهران را از دیگر موارد جلسه مشترک با استاندار خواند و افزود: کمربندی در هیئت وزیران به صورت آزادراه و تحت عنوان کمربند سوم تصویب کردیم که از محل آبیک شروع و تا چرمشهر در نزدیکی ورامین امتداد خواهد داشت. در این جلسه در مورد نحوه اتصال این خط کمربندی به منطقه جنوب شرق تهران و ورامین، پیشوا، پاکدشت و از آنجا به سمت جنوب بومهن که آزادراه بعدی خواهد بود، بررسی‌هایی صورت گرفت.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در جنوب شرق آزاراه قم = گرمسار در زمستان سال جاری به بهره برداری می‌رسد. بخش عمده‌ای از ماشین‌هایی که از جنوب، غرب و شرق وارد تهران می‌شوند با استفاده از این کمربندی‌ها دیگر نیازی به وارد شدن به شهر تهران نخواهند داشت و می‌توانند از این کمربندی‌ها عبور کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات موجود در پروژه مسکن مهر گفت: در مجموعه استان البرز و تهران چیزی بیش از 300 هزار واحد مسکونی در قالب این پروژه داریم که علیرغم پیشرفت‌های بالای 80 درصد در ساخت اما از جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در برخی پروژه‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم.
وی افزود: برای سال 93 با کمکی که از سوی استانداری و وزارت راه و شهرسازی شد بخشی از مشکلات شهر پرند و پردیس برطرف شد اما با توجه به بارگذاری جمعیتی که در سال آتی انجام می‌شود قاعدتا برای سال 94 نیازمند خدمات بیشتری هستیم. گزارشی در این مورد برای دولت آماده خواهیم کرد تا بتوانیم از این طریق پیگیر حل این مشکلات باشیم.
وی در خصوص ویژگی‌ قطارهای حومه‌ای نیز گفت: با توجه به این که حدود هفت میلیون نفر در حومه تهران زندگی می‌کنند و بخش عمده‌ای از این جمعیت مرتب با تهران در رفت و آمد هستند بنابراین قطارهای حومه‌ای نیز بر اساس تقاضا میزان ترددشان مشخص خواهد شد. در حقیقت باید این قطارها به این تقاضای عمده پاسخ دهند.
آخوندی ادامه داد: باید با ایجاد پارکینگ‌های مفصل و ایستگاه‌های مناسب طوری طراحی کنیم که مردم بتوانند ماشین‌های خود را در شهرهای حومه در این پارکینگ‌ها پارک کنند سوار قطار حومه‌ای شوند،‌ وارد تهران شوند و بعد هم بازگردند.
وی در خصوص تامین بودجه 700 میلیاردی برای ساخت مدرسه در پروژه 300 هزار واحدی مسکن مهر گفت: این مشکل را باید کسانی که ایجاد کرده‌اند پاسخگو باشند بارها گفته‌ام مشکلی که آقایان ایجاد کرده‌اند چندین دولت آینده را گرفتار می‌کند. البته این تقاضا به تدریج ایجاد می‌شود و ما هم باید به تدریج هم در این دولت و هم در دولت‌های بعدی امکانات را فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متاسفانه بدون اندیشه این حجم بارگذاری در کشور صورت گرفته و تا مدت‌ها باید مدرسه، بیمارستان،‌درمانگاه، آموزش و پرورش،‌ورزشگاه و کلانتری در این مکانها ساخته شود ، باید بتوانیم به مردم کمک کنیم و این مشکلات را به نحوی حل کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا