خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انواع کنترل دور موتور و درایو صنعتی

رپورتاژآگهی

همواره یکی از بزرگترین چالش ها در هر فرایندی رسیدن به مناسب ترین و کمترین هزینه است. به خصوص در صنعت که بهره وری مناسب و به دست آوردن بهترین نتیجه با کمترین وقت و هزینه در اولویت اصلی است. اینورتر یکی از مهمترین محصولات در اتوماسیون های صنعتی است که تهیه آن اجتناب ناپذیر مینماید. پس باید با تهیه مناسب ترین اینورتر که بتواند نیاز را کامل برطرف کند و همچنین قیمت مناسبی داشته باشد کار را برای خود هموار کنیم.

امکاناتی که اینورترها و کنترل کننده های دور موتور ارائه میدهند رنج وسیعی را شامل می شود. برای هر نیازی استفاده از یکی از آنها مناسب تر از بقیه است پس داشتن دانش کافی در زمینه اتوماسیون صنعتی لازمه ی خرید یک اینورتر مناسب است. موارد مختلفی مانند ظرفیت، توان، برند، خدمات پس از فروش و راحت بودن تعمیر، امکانات مختلف و… در قیمت و هزینه ساخت و تهیه اینورتر و کنترل دور موتور تاثیر دارند که هنگام خرید تمام این موارد را باید در نظر داشت.

کنترل دور موتور چیست؟

حال ببینیم که اصلا کنترل دور موتور چیست؟ کنترل کننده های دور موتور دستگاه هایی هستند که میتوانند دور موتور را به صورت پیوسته از صفر تا چندین برابر دور اسمی موتور تغییر دهند و میتوانند شروع و پایان فعالیت موتور را کاملا نرم و هدایت شده کنترل کنند.

در وسایلی مانند آسانسور که برای ما عدم ضربه مهم است استفاده از کنترل کننده دور موتور اهمیت ویژه ای دارد.
کنترل کننده دور موتور و گشتاور موتورالکتریکی دستگاهی است که انرژی را از منبع به فرایند، تحت شرایط خاصی منتقل میکند.

کنترل دور موتور هم برای جریان Ac و هم برای جریان Dc وجود دارد اما به دلیل محدودیتهایی که موتورهای DC دارند مانند اندازه آنها و مشکلات نگهداری، امروزه ترجیح بر استفاده از موتورهای القایی AC که امکانات بهتر و مناسب تری دارند است. بنابراین کنترل دور موتور جریان AC علیرغم پیچیده تر بودن جایگزین جریان DC شده اند. 

از جمله محصولاتی که شرکت مهرسا یاسکاوا عرضه میکند با مناسب ترین قیمت اینورتر کنترل دور موتور است که از پر فروش ترین محصولات این شرکت است.

اینورتر تک فاز به سه فاز

در ادامه به بررسی اینورترهای تک فاز به سه فاز میپردازیم. یکی از مشکلات فعالین در صنعت عدم دسترسی به برق سه فاز است زیرا بسیاری از تجهیزات برای کار کردن نیاز به برق سه فاز دارند و گاهی برق در دسترس تک فاز است. در چنین شرایطی راه حل استفاده از اینورتر تک فاز به سه فاز است. اینورتر تک فاز به سه فاز مثل یک منبع تغذیه سوئیچینگ عمل می کند که در آن ولتاژ 220 ولت به 600 ولت DC تبدیل میشود. از کاربردهای مهم این اینورتر میتوان به راه اندازی انواع آسانسورها، انواع بوسترپمپ ها و انواع دستگاه های صنعتی مانند دستگاه تراش اشاره کرد.

شرکت های مختلفی مانند زیمنس، دلتا، ls، دانفوس و … به تولید اینورتر های تک فاز به سه فاز مشغول اند که هرکدام از اینورتر ها قابلیت های مختص به خود را دارند که وجه تمایز آنها است. از جمله موارد بسیار مهم در قیمت اینورتر تک فاز به سه فاز نیز همین برند تولید کننده آن است که میتوانند قیمت بسیار متنوعی داشته باشند.

هنگام خرید اینورتر تک فاز به سه فاز باید به مواردی از جمله توان موتور، مدت زمان استفاده از آن، نوع استفاده آن و عوامل دیگر توجه کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. بهترین کار اما این است که نیاز خود را به کارشناسی با تجربه در این زمینه اعلام کنید که آن فرد بتواند بهترین کمک را به شما بکند.

بهترین شرکت های تولید کننده درایو و کنترل دور موتور در دنیا

برای خرید انواع درایو و اینورتر و دستگاه های کنترل موتور در حال حاضر هم میتوان سراغ شرکت های ایرانی رفت که چند سالی است به عرصه تولید اینورتر و درایو وارد شده اند، و هم میتوان از شرکت های مطرح دنیا که قدمت و تجربه بالایی دارند خرید کرد. خرید از شرکت های مطرح این مزیت را دارد که به دلیل سال های سال تجربه و همچنین فروش بالای دستگاه هایشان، میتوان با خیال راحت خرید کرد. از معروف ترین شرکت های تولید کننده اینورتر در دنیا میتوان از یاسکاوا، ال اس، اشنایدر و میتسوبیشی نام برد.

یاسکاوا یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده درایو در سراسر دنیاست که فروش بسیار بالای محصولاتش را مدیون کیفیت خوب آنهاست. این کمپانی قدیمی با بیش از یک قرن تجربه در زمینه اتوماسیون صنعتی و تولید محصول کنترل حرکتی همواره یکی از سردمداران تولید و ارتقای مدل های مختلف اینورتر بوده و هست.

درایوV1000  شرکت یاسکاوا از معروف ترین سری ها در سراسر دنیا است که یکی از پرفروش ترین درایو ها در کشور خودمان نیز هست. به دلیل قابلیت های بسیار این دستگاه و رنج وسیعی از امکانات که ارائه میکند و همچنین تنوعی که دارد، این درایو یکی از گزینه های مناسب هنگام خرید است. این اینورتر جزو اینورترهایی همه جانبه است. یعنی مخصوص یک زمینه خاص نیست و در عوض در بسیاری از زمینه ها میتوان از آن استفاده کرد؛ از پمپ ها و جرثقیل ها گرفته تا کمپرسورها و فن ها. ویژگی های منحصر به فرد این اینورتر مانند سرعت بالا در برابر تغییرات، اندازه کوچک مناسب برای فضاهای محدود، طول عمر بالا (حداقل 10 سال)، مقاوت بسیار زیاد در برابر لرزش، رنج توانی از 0.1 تا 15 کیلوبات و… باعث شده اند بتوان با خیال راحت از آن در انواع فعالیت ها استفاده کرد. همچنین قیمت V1000 نسبت به عملکرد آن بسیار مناسب است و آن را به یک گزینه خوب برای خرید تبدیل میکند.

هنگام خرید انواع اینورتر و درایو بهتر است آن را از یک مرجع رسمی یا نمایندگی تهیه کرد تا از اصالت آن آگاه شد. مهرسا یاسکاوا که در زمینه تهیه محصولات اتوماسیون صنعتی فعالیت می کند، تمرکز خود را بر فروش درایو یاسکاوا گذاشته تا طرفداران محصولات این شرکت ژاپنی بتوانند با خیال راحت در ایران خرید کنند. برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع اینورتر و درایو صنعتی با ما در ارتباط باشید.

021-66759200

021-66759200

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا