خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس دفتر رهبری: خدا سلسله خبیث عربستان سعودی را براندازد

رئیس دفتر رهبری گفت: در از بین بردن آثار تاریخی در منطقه ما عربستان سعودی حرف اول را می زند و بنای این سلسه خبیث بر نابودی آثار اسلامی است. مزار حضرت عبدالله، پدر پیامبر اکرم را خاطرتان هست کجا بوده؟ اکنون هیچ اثری از آن نیست. از خانه پیامبر(ص) خبری نیست. قلعه های خیبر کجاست؟ نمی دانیم، در حال ویران شدن است. هرچه بود بنا بر نابودی اش دارند که خدا این سلسله خبیث را هرچه زودتر براندازد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاحیه همزمان «مجموعه موزه های سردار آسمانی (دفینه) و موزه هنر ایران واقع در کاخ مرمر» با بیان اینکه شناسایی، مرمت و آماده سازی شش موزه در سطح استاندارد، طی نامه ای از سوی آقای فتاح به حضرت آقا پیشنهاد شد، گفت: رهبری پاسخ دادند که «حفظ و صیانت از موزه های متعلق به جمهوی اسلامی و ملت ایران کار باارزشی است که شما در بنیاد مستضعفان آن را انجام داده اید لازم است امکانات بازدید آحاد مردم از این موزه ها فراهم شود. ان شاءالله موفق باشید.»

وی افزود: کشورهای مستکبر جهان کشورهای دیگر را غارت کردند و سرمایه های آنها را ربودند و سرقت کردند. پرمر که بعد از سقوط صدام، حاکم امریکایی عراق شد چه ها که نکرد. عراق کشوری باستانی است و آثار فراوان موزه ای از گذشته های دور داشت که او همه را غارت کرد و برد. دزد آن نیست که فقط از دیوار مردم بالا برود. اینها ابر دزد هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سری به موزه لوور بزنید ببینید چه خبر است گفت: در آنجا یک سالن مربوط به آثار سرقت شده از ایران است. سر در تخت جمشید را در زمان قاجار که چند تن وزن دارد با چه وسایلی و چگونه به ساحل منتقل کردند و با کشتی به پاریس بردند. دهها اثر دیگر از ایران در آنجا نگهداری می شود. بعد از آن موزه تماشایی قسمت مصر است. مصر یک کشور باستانی با سابقه تاریخی بزرگ است و وقتی بازدید می کنید با جنازه فرعون مواجه می شوید. شاید همان فرعون است که زمان حضرت موسی بود.

وی ادامه داد: جنازه مومیایی شده فرعونیان در آن موزه قرار دارد. اینها مال خودشان نیست و هرچه هست آثار سرقت شده است. همین موزه ارمیتاژ در شوروی سابق را که ببینید همین مسئله تکرار می شود و تعدادی جنازه مومیایی شده از مصر ربوده شده و آنجا برای تماشای مردم گذاشته اند. سیاه روترین آنها امریکایی ها هستند که بعد از آنکه حکومتشان تشکیل شد چه ها که نکردند. آنها حمله کردند و سرخپوستان را قتل عام و نابود کردند و همه آثارشان را بردند. جمعیت بزرگ سیاهپوستان در امریکا، فرزندان به جا مانده از سیاهپوستانی هستند که امریکایی ها از افریقا دزدیدند و به عنوان نیروی کار ارزان به امریکا بردند. تعدادی از آنها در اقیانوس اطلس غرق شدند و تعدادی به امریکا رسیدند و در مزارع مشغول به کار شدند و چه فجایعی درباره آنها رقم خورد. امریکایی ها از خودشان هیچ ندارند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امروز در جریان بازدید از موزه ها، این هنرهای فراوان را که دیدم حیرت زده شدم گفت: گرچه بسیاری از اشیای تاریخی را برده اند. رضا شاه وقتی میخواست برود هرچه بود را جمع کرد و در کشتی اش بارگیری کرده بود که موقع سوار شدن انگلیس ها او را به کشتی دیگری که خالی بود منتقل کردند و آن اشیا به انگلستان رفت. محمدرضا پهلوی هم هرچه توانست برد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این اشیای باقی مانده، بازمانده های منازل و کاخ های محمدرضا پهلوی است. در کاخ سعدآباد 16 کاخ است که یکی متعلق به ملک حسین بوده است او روزهای تعطیلی از اردن به ایران می آمد با شاه عرق می خورد و قمار بازی می کرد و صبح می رفت. امروز به برکت انقلاب اینطور از اشیا و ابنیه دارد حفاظت می شود که اگر به سمع جهانیان برسد اینجا مورد توجه و جلب نظر گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد. درود بر رهبری که با تایید کار بنیاد مستضعفان برگ زرین تاریخی دیگری از اقدامات مثبت انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در از بین بردن آثار تاریخی در منطقه ما عربستان سعودی حرف اول را می زند و بنای این سلسه خبیث بر نابودی آثار اسلامی است گفت: مزار حضرت عبدالله، پدر پیامبر اکرم را خاطرتان هست کجا بوده؟ اکنون هیچ اثری از آن نیست. از خانه پیامبر(ص) خبری نیست. قلعه های خیبر کجاست؟ نمی دانیم، در حال ویران شدن است. هرچه بود بنا بر نابودی اش دارند که خدا این سلسله خبیث را هرچه زودتر براندازد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امید است این کار خیر شما که باسالگرد تاسیس بنیاد مستضعفان مقارن شده به فال نیک گرفته شود و بر رونق و پیشرفت کارهای شما افزوده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب آقای گلپایگانی سخنان ارزشمندی فرمودند ولی با کسب اجازه از محضر مبارکشان خواستم عرض کنم عزت، مصلحت و حکمت بعنوان اصول مترتب بر روابط بین الملل حکم می‌کند که ایران روابطش را با عربستان نه از بعد ایدئولوژیک بلکه از منظر سیاسی و بین المللی حل و فصل کند و تحکیم بخشد. بحث ترس و واهمه نیست اساسا ولی به هر دلیل عربستان سعودی به اتکای ثروتش لابی قوی در اروپا و آمریکا دارد و بسیاری کشورهای کوچک از سیاست های عربستان تبعیت دارند… وقتی ایران با عربستان قطع رابطه اساسی دارد یعنی نمی تواند با کویت و بحرین و امارات خوب باشد، یعنی فلان کشور آسیای میانه و قفقاز و آفریقایی هم دیگر نیست و فلان جریانات داخل اروپا و آمریکا هم نخواهند بود و از منظر بین الملل همین نقیصه یعنی از دست رفتن فلان و بهمان فرصت ها… دشمنی عربستان و ایران یعنی صلح ابراهیم کشورهای عرب با اسرائیل و حضور آمریکا در خلیج فارس.. یعنی چرخش دوره ای حماس… یعنی تزلزل در روابط با ترکیه و تولید و یا تقویت مخالفانی در عراق همسایه و نرسیدن لوله گاز ایران به پاکستان… یعنی جایگزینی گاز و نفت ایران در هند و چین و کره و… با نفت عربستان و دوستانش… یعنی نا امن جلوه دادن ایران برای سرمایه گذاری خارجی و قس علیهذا
    بازم تاکید دارم این سخنان هیچگاه نباید به معنای ترس از عربستان تلقی شود بلکه روی سخنم اینجاست که در روابط بین الملل امروز سوای از تاریخ و تمدن هر کشوری، هر دولتی و حکومتی به دلایل مختلفی یک حوزه نفوذی دارد و نباید حتی با ادله و منطق صحیح به نحوی سخن گفت و بالاتر از آن عمل کرد که به مثابه نا دیده انگاشتن واقعیت های دیپلماتیک باشد و یا نهایتا موجب تضییح فرصت ها و افزایش یا تولید تهدیدها شد.
    تردیدی ندارم تاسیس حکومت شیعی اسلامی در ایران ذیل سایه رهبری عظیم الشان امام راحل و امروز زعامت رهبری فرهیخته امام خامنه ای فی النفسه مرضی طرف عربستانی نبوده و نیست و برای عربستان وجود یک حاکمیت غیر ملی گرا و یا دینی شیعی در ایران بهتر جلوه می کند ولی نباید از اصول خویش نیز غافل شویم که در این سوی جمهوری اسلامی محصول جریانات رادیکال دینی نبوده است و مزین به روشن بینی اسلامی و شعار وحدت میان فرق اسلامی است. ذیل این تعبیر به نظر می رسد ما باید سعی و تلاش را بر توسعه وحدت میان دنیای اسلام سوای از شعار بگذاریم و خدمان پیشقراول این عملکرد باشیم. شاید دچار اشتباه در فهم باشم ولی به نظرم دوستی ایران شیعی بعنوان پرچمدار حاکمیت شیعه سیاسی در خاورمیانه و جهان با عربستان بعنوان بزرگی از بزرگان و ذینفوذان و شیوخ ملل عربی می تواند به هم افزایی قدرت جهان اسلام از یک طرف و کاهش تنش ها و موج های خلیج همیشه فارس بینجامد و کمترین ثمره آن کاستن از سایه نفوذ و استیلای غرب بر جهان اسلام باشد.
    به نظر می رسد ایران اسلامی عزیز و جمهوری اسلامی شکوهمند در ایران بجای ارائه سخنان سخت و تنش آفرین می تواند و لازم دارد تا با عربستان و مصر وارد نگاه تعامل بشود. در جنگ عراق علیه ایران، داشتن روابط دوستانه ایران با سوریه و لیبی خیلی مواقع یاری بخش جبهه های جنگ بود و امروز هم اگر دستان ایران و عربستان در نگاه تیز بین خائنان دوستی ملل اسلام در هم گره بخورد می تواند به ایجاد و برقراری تمدن نوین اسلامی کمک کند.
    صاحب این قلم اصولا منکر پاکسازی های مذهبی و تاریخی توسط دولتمردان عربستان نبوده و نیستم و آنچه اظهر من الشمس هست را نباید و نمی شود منکر شد. همچنان منکر غارتگری غرب از آثار و تمدن جهان اسلام نیستم اما تدوام کدورت میان بزرگان اسلام هم فرصت غارتگری را از همه مادیات و معنویات جهان اسلام برای لیبرال دموکراسی سراسر دروغ و نفرت و خون و جنگ صد چندان خواهد کرد. ایجاد و توسعه نفرت ساختگی میان عرب و عجم و شیعه و سنی و… به نفع آینده اسلام نیست.
    اگر دل های ملت های جوامع اسلامی به هر دلیل از همدیگر بگسلد بعدها ایجاد تعادل و دوستی میان ملت ها و دولت ها دشوار و ای بسا غیر ممکن خواهد بود.
    حمله به سفارت یا کنسولگری عربستان در ایران کار رادیکالی بود و به هر حال پیش آمد و نباید بر آنچه گذشته و این آتش حاصل آمده آب و نفت و بنزین ریخت… از آن طرف کشتار شیعیان و یا محدودیت شیعیان در عربستان و… در وادی قبله مسلمین کار رادیکالی بوده است… امیدوارم روزی فرا برسد که بزرگان جمهوری اسلامی و عربستان دست در دست هم به نام وحدت و افتخارات اسلام و به کوری چشم دشمنان اسلام و قرآن بفشارند و با وجود همه تفاوت ها و اختلافات اما بنای یک مودت پایدار سیاسی را پای ریزی نمایند.
    آرزوی ما همواره دوام و قوام و نقش آفرینی های عظیم برای جمهوری اسلامی عزیز ایران و گسترش دشمن شکن وحدت معنا دار ریشه دار جهان اسلام است. روزی که عربستان سعودی به آثار تمدنی اسلامی در سرزمین حجاز دست درازی نکند و روزی که در ایران نفرین و لعن عربستان نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا