خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه چند چهره اجتماعی و فرهنگی به رئیس جمهوری برای لغو انحلال جمعیت امام علی

جمعی از چهره‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، در نامه‌ای به رئیس جمهوری، درخواست لغو انحلال جمعیت امام علی را دادند. متن نامه به نقل از کارزار به همراه اسامی تعدادی از امضا کنندگان در پی می‌آید:

به نام خداوند هستی بخش

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
درخواست انحلال جمعیت امام علی (ع)، به عنوان یکی از خوشنام‌ترین، تأثیرگذارترین و شفاف‌ترین سازمان‌های مدنی تاریخ معاصر، آن هم در شرایطی که ایران ما بنابر آمار رسمی حدود بیست میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد، عملی حیرت‌آور و افزودن بحرانی بر انبوه بحران‌های کشور است.

هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای نیز درباره این اقدام دور از تدبیر و ناامید‌کننده ارائه داده نمی‌شود؛ کسی نمی‌گوید چرا یک نهاد مردمی که شفافیت مالی و عملکردی آن زبانزد است، باید منحل شود.

ما به عنوان بخشی از شهروندان جامعه مدنی نسبت به تخریب این سرمایه اجتماعی میهنمان معترضیم.
 
سرمایه‌ای که بیش از بیست سال عمر هزاران هزار تن از بهترین جوانانمان به پای جوانه زدن و ریشه گرفتن و قد کشیدنش هزینه شده و امروز زیر سایه بلندش، شش‌هزار کودک رنج‌دیده و صدها مادر سرپرست خانوار، اندکی از هُرم داغ کوره دردهای اجتماع، آسوده‌اند.

جمعیتی که در بیش از چهل نقطه پردرد کشورمان، خانه‌هایی پر از عشق و دانش و حمایت، برای کودکان و مادران برپا داشته و تمام اعضای آن داوطلبانه شب و روز خود را به پای این عزیزان گذاشته‌اند.

ما از سرمایه ارزشمندی به نام جمعیت امام علی دفاع می‌کنیم که علاوه بر نان، آب، غذا، سقف و آغوش مهر شدن برای آسیب دیدگان، صدای دادخواهی و محرومیت آنان را نیز به گوش مسئولان می‌رساند و روحیه مطالبه‌گری را در سرزمینی که به سکوت و انفعال و تماشا عادت کرده است، با تمام توان ترویج می‌کند.

ما مردم ایرانیم و این کارزار ماست برای حمایت از سازمان مردم‌نهادی که در سخت‌ترین لحظات بیست سال گذشته، با حفظ استقلال و پاکی و شفافیت خود، به خصوص در بحران‌ها کنار دردمندان و بی‌پناهان بوده است.

نگذاریم فردای ایرانمان، از نهادهای مدنی توانمندی که نه در حرف، که در عمل، تدریس عقلانیت و مهر و وطن‌دوستی و شرافت می‌کنند، تهی شود. این درخواست وزارت کشور را، نه قانونی، نه عقلانی و نه اخلاقی می‌دانیم. چراکه برای ما روشن است تخریب جمعیت امام علی به عنوان یکی از تکیه‌گاه‌های اندیشه و عشق این ملت، تنها به مصلحت دشمنان این آب و خاک است و بس.

نویسندگان: لیلا ارشد، رخشان بنی‌اعتماد، شیوا دولت‌آبادی، پیام روشنفکر، سیامک زند رضوی، فیروزه صابر، افخم صباغ، فاطمه قاسم‌زاده، سعید دهقان، لیلی رشیدی، سعید مدنی، مسعود فراستخواه، صفورا فرهنگ‌خواه

http://www.ensafnews.com/285043/%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%a7/
 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا