خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درمان عفونت‌های روده‌ای با نخستین مدفوع مصنوعی جهان

محققان دانشگاه گوئلف موفق به ساخت اولین مدفوع مصنوعی برای استفاده در پیوند مدفوعی شده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، این پیوندها که در درمان مبتلابان به عفونتهای روده‌ای با باکتری «کلستریدیوم دیفیسیل» بسیار کاربرد داشته، معمولا با استفاده از مدفوعهای اهدایی از یکی از افراد خانواده انجام می‌شوند.

این پیوند به باکتری‌های درون روده اهداکننده سالم اجازه می‌دهد تا باکتری مهاجم را کشته و میزان سلامت روده را به سطوح مناسب بازگرداند. اگرچه خطر انتقال بیماری‌های عفونی در این گونه پیوند بسیار بالاتر است.

اما آلن ورکو،‌ میکروبیولوژیست دانشگاه گوئلف و همکارانش برای کمک به کاهش بدی این فرآیند و همچنین موثرتر کردن آن، با استفاده از یک سیستم مدل روده موسوم به روده رباتیک و با ترکیب باکتری خوب Repoopulate، یک مدفوع مصنوعی تولید کرده‌اند.

این پیوند بر روی دو زن 70 ساله انجام شد که سه روز پس از آن، علائم بیماری در آنها رفع شده بود. همچنین پس از شش ماه تعدادی از باکتری‌های پایدار کننده درون مدفوع مصنوعی در مجرای روده‌ای هر دو زن جایگزین شدند.

به گفته آلن ورکو، بدترین بخش کار با مدفوع مصنوعی این است که نمی‌توان در پایان کار آنرا مانند نمونه‌های طبیعی دفع کرد بلکه باید آنرا در دمای بسیار بالا استریل کرد و سپس به دور انداخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا