خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: تصویب قطعنامه در شورای حکام تهدیدکننده دیپلماسی است

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از عدم اقدام موثر طرف های اروپایی در زمینه اجرای تعهداتشان در برجام، هرگونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس را غیرسازنده و تهدید کننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی خواند.

به گزارش فارس، چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش امروز (دوشنبه) ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «پیتر لااونسکی» قائم مقام وزارت امور اروپایی و بین الملل اتریش برگزار شد.

در این نشست طرفین ضمن تاکید بر مناسبات تاریخی و دوستانه دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سید عباس عراقچی لغو کامل تحریم های غیرقانونی و ظالمانه را شرط اساسی بازگشت کامل جمهوری ایران به اجرای تعهدات برجامی برشمرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از عدم اقدام موثر طرف های اروپایی در زمینه اجرای تعهداتشان، هرگونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرسازنده و تهدید کننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی، به ویژه بعد از توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی کرد.

به نوشته‌ی فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص اعلام کرد علیرغم هشدارهای ایران و روسیه، تروئیکای اروپایی به دنبال حمایت از تلاش ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای حکام برای تصویب قطعنامه علیه ایران هستند.

گفتنی است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت:‌ وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون اعلام کرد که چنانچه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد.

  • استقبال اتریش از توافق ایران و آژانس

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش با یادآوری مواضع کشورش در حمایت از برجام، از توافق اخیر در جریان سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران استقبال و آن را فرصتی برای دیپلماسی خواند.

پیتر لااونسکی آمادگی اتریش را برای هرگونه کمک به تقویت دیپلماسی در این مسیر اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا